Ano, dalsi priklad toho, kdy narodni transpozice jde dal, nez vyzaduje NIS2, kdy dusledkem bude predevsim administrativa (byrokracie) navic, co kyberbezpecnost nijak nezvysi. Psano zjevne v duchu "urednici sobe". Prisnost musi byt, lidi si zanadavaji na nesmysly z EU...
Ta hlaseni samozrejme nekdo bude muset zpracovavat... a urad skrze narustajici objem agendy bude nasledne narokovat rust tabulkovych mist. V dobe, kdy se na kazdem rohu naopak resi, jak statni aparat zestihlit. A v pripade hlaseni veskerych vyznamnych udalosti hlaseni bude hromada. Prinos te agendy bude max. v tom, ze nas z uradu tu a tam obstastni nejakou statistikou. Pritom tim vyznamnym incidentem muze byt treba i nejaky DDoS, kteremu ale z principu je vzdycky tezsi (a taky nakladnejsi) se ubranit, nez ten utok nekde vyrobit... copak nam z uradu asi poradi? A k cemu bude to, ze si na urade udelaji carku do nejake statistiky?
Uz dnes, kdyz clovek neco (i dobrovolne) nahlasi, tak se v realu nic moc zpet nedozvi - ten tok informaci je v zasade jednosmerny, urad jen data defacto sbira, ale ven toho uzitecneho moc neposkytne. V pripade NUKIBu navic moc nefunguje to, co je prapuvodni myslenkou CSIRT/CERT tymu, tedy skutecne sdileni informaci o bezpecnostnich incidentech treba v tom duchu, ze by se s vami podelili o zkusenosti ziskane z obdobnych incidentu, ktere nastaly jinde, natoz aby treba prisli s doporucenim, jak se incidentu branit - zvlast kdyz jde o sofistikovanejsi utoky.