No zrovna ten Rehkuv priklad s polskymi zeleznicemi je dost mimo misu (a viditelne bezpecnostni slozky voli cestu skrze "straseni" i za cenu nevalidnich argumentu), v tom Polsku pricina problemu fakt nebyl "dodavatelsky retezec", ale prosty fakt ze se v zeleznicni infrastrukture casto pouzivaji archaicke systemy navrzene v dobe, kdy se jejich bezpecnost zas tak moc neresila. Presneji receno slo o typickou "security through obscurity" - kdy jen nebyly snadno dostupne detaily o tom, jak dane systemy funguji, ale po technicke strance tam moc bezpecnostnich prvku v komunikaci nebylo. Kdyz je neni bezpecny samotny protokol, pak s tim dodavatele asi tezko neco zmuzou.
Takze ano, pokud vam zacne neco vysilat signal se spravnou informaci na prislusne frekvenci, vlak to zastavi. U nas obdobne funguje TRS, ktery se stale na spouste trati v Cesku stale pouziva a bavime se o analogovem radiovem systemu navrzenem na pocatku 90.let. Lepsi zabezpeceni transportu prinasi az GSM-R, to ale zdaleka neni funkcni na vsech tratich a jeste dlouho ani nebude - protoze holt je to o penezich, ktere se musi investovat do obmeny pouzitych technologii, podel trati i na vozidlech.