Ředitel tuzemského T-Mobile Milan Vašina je připraven na datovou smršť

29. 5. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Jak v nedávném rozhovoru pro Hospodářské noviny uvedl generální ředitel českého T-Mobile a Slovak Telekomu Milan Vašina, přichází čas „datového tsunami“.

Obě firmy, které jsou součástí německého koncernu Deutsche Telekom AG, se ale podle vyjádření v citovaném rozhovoru na budoucí vývoj dobře připravily. Český T-Mobile po koupi T-Systems (původně PragoNet) a GTS získal do svého portfolia jak datová centra, tak pevné linky, které předtím nevlastnil. Tím se zároveň stal i poskytovatelem IT služeb, což vyústilo ve spuštění vlastní IPTV po názvem T-Mobile TV. 

Na poli IPTV hodlá T-Mobile ve velké míře spolupracovat se Slovak Telekomem, který má již teď na Slovensku velmi silné kompetence v oblasti televize a služeb pro pevné linky. Chce se od něj učit zkušenosti z oblasti televize a na oplátku poskytnout své zkušenosti s mobilním byznysem. Slovak Telekom na Slovensku provozuje službu Magio TV, mající v současnosti půl milionu klientů.

Spojený šestnáctimilionový trh

Milan Vašina (na fotografii u perexu článku) by tak z pozice generálního ředitele rád využil spojeného know-how z obou zemí a s jeho pomocí postavit spojený šestnáctimilionový trh s dalším přesahem na mateřský Deutsche Telekom. Vašina ale současně uvedl, že pod pojmem spojený trh si čtenáři nemají v žádném případě představovat totožné tarify nebo zlevňování v obou zemích, to prý aktuálně v plánu není. Naopak se prý chystá další vylepšování internetové televize a do budoucna i další typy inovací, jejichž detaily ale zatím nemůže ani naznačit. Dodal jen, že některé už fungují na Slovensku a jde o nové typy služeb určené rezidenčním zákazníkům.

K TÉMATU: Srovnávací studie televizí IPTV se zaměřením na O2 TV a T-Mobile TV

Na otázku, jak reálně vidí sblížení českých a slovenských tarifů, odpověděl, že k jejich jistému přiblížení by mohlo dojít ve střednědobém horizontu, a to i díky regulacím Evropské unie. Na poznámku, že současná strategie T-Mobile v digitální ekonomice je podobná strategii jejího přímého konkurenta na poli IPTV – společnosti O2, Vašina odpověděl, že výhodou T-Mobile je jeho sounáležitost s velkou evropskou skupinou. Úspěch tuzemské pobočky by pak měl mít podobu vykročení z malého českého trhu a její další rozvoj ve větším měřítku. A to z pohledu Deutsche Telekom znamená minimálně celoevropskou působnost. 

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Arris VIP1113 – přijímač připomínající UFO pro službu T-Mobile TV

Ve výsledku by měl být T-Mobile schopen nabídnout jeden typ služby klientům ve více zemích. A nemělo by jít jen o pouhou nabídku telekomunikačního spojení, ale o komplexní nabídku datových služeb. Už dnes obsluhuje tuzemský T-Mobile několik velkých nadnárodních firem, pro které zajišťuje veškerou komunikaci jak datovou, tak hovorovou, a veškeré IT služby. A to nejen pro klienta samotného, ale i pro všechny jeho zaměstnance.

Novinky u T-Mobile TV

T-Mobile přidal s účinností od 6. května do tematického balíčku Zahraničí v ceně 99 Kč deset nových programů, takže počet programů stoupl na 22 beze změny ceny. Všechny programy jsou v SD. Jedná se o následující programy: 


Autor: Petr Faistauer

U France 24 se jedná pouze o přidání druhé jazykové verze, takže program je nyní k dispozici jak v anglickém, tak ve francouzském jazyce. Nové programy nejsou dostupné v rámci běžných tarifů, výhradně jen v rámci balíčku Zahraničí. Další doplnění programů bude brzy následovat, včetně již zmiňovaných programů z rodiny Discovery, o kterých se stále intenzivně jedná.

PSALI JSME: T-Mobile jedná s Discovery o rozšíření nabídky T-Mobile TV

Autor článku

Příznivec a znalec IPTV technologie, externí spolupracovník redakce.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).