Za největší nebezpečí pro média během ekonomické krize považuje generální ředitel televize Nova Petr Dvořák přílišné zlevňování inzerce. V zoufalé snaze absorbovat alespoň část reklamních investic nastavila v průběhu loňského roku některá média svou cenu na dlouhodobě neudržitelnou úroveň. V tom vidím cestu do pekel, v tom vidím pro některá média mnohem větší riziko než v samotném vývoji trhu jako celku,
napsal Dvořák v komentáři pro aktuální vydání týdeníku Marketing a Media.
K TÉMATU: Nova zařazuje reklamu už i do videí na internetu
Letošní rok bude podle šéfa Novy těžký zejména pro ty, kdo nepřizpůsobili své myšlení nové realitě trhu. Letos na tom budou lépe ty firmy, které se za poslední rok naučily sebereflexi a nenalhávají si do kapsy. Naučily se orientovat v dnešní ekonomické realitě, která je podstatně složitější, než bývala, a přizpůsobily svou strategii novým podmínkám,
míní Dvořák, podle něhož je bláhové si myslet, že se trh po krizi vrátí „do starých kolejí“.
Ředitel Novy neočekává, že by letošní rok přinesl krachy větších mediálních firem nebo jejich slučování. Fúze nevylučuje u některých menších dodavatelů. Větší šanci na úspěch mají podle něj ti, kteří na krizi zareagovali již před rokem 2009 či na jeho začátku. Nova pro letošní rok zrušila jako jedna z dvou českých televizí (druhou je TV Barrandov) bonusy pro mediální agentury, aby zefektivnila prodej reklamních časů.