RapidShare bude mazat „mrtvá data“ i platícím uživatelům

24. 9. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Známá online úschovna dat RapidShare e-mailem informovala své platící zákazníky (tedy majitele tzv. Premium účtů), že od 20. října vstupují v platnost nové provozní podmínky, kde konkrétně dochází k úpravě dlouhodobého uchovávání větších objemů dat. RapidShare již nebude ani platícím zákazníkům dlouhodobě uchovávat tzv. neaktivní (mrtvé) soubory, pokud celkový objem skladovaných dat u jednotlivého účtu přesáhne 25 GB. Pro účty s menším množstvím uložených dat se nic nemění, ale po 20. říjnu…

Známá online úschovna dat RapidShare e-mailem informovala své platící zákazníky (tedy majitele tzv. Premium účtů), že od 20. října vstupují v platnost nové provozní podmínky, kde konkrétně dochází k úpravě dlouhodobého uchovávání větších objemů dat. RapidShare již nebude ani platícím zákazníkům dlouhodobě uchovávat tzv. neaktivní (mrtvé) soubory, pokud celkový objem skladovaných dat u jednotlivého účtu přesáhne 25 GB. Pro účty s menším množstvím uložených dat se nic nemění, ale po 20. říjnu RapidShare může uživatelům, kteří mají na serverech služby uloženo přes 25 GB dat, smazat soubory, u nichž nebylo zaznamenáno žádné stažení alespoň po dobu posledních 90 dnů.

To tedy postihne hlavně uživatele, kteří RapidShare používali k online záloze dat, byť o jeho vhodnosti pro zálohování lze celkem úspěšně pochybovat. RapidShare je ale globálně oblíbený hlavně kvůli v řadě států legálnímu stahování filmů a hudby. Na tento typ dat by dopad neměl být nijak výrazný. Mají zmizet jen soubory, o které nikdo po dobu (alespoň) tří měsíců neprojeví zájem. To bude teoreticky problém třeba jen starších filmů, které uživatelé už nevyhledávají a nestahují. Majitelé Premium účtů mohou odstoupit od smlouvy do čtyř týdnů po obdržení informativního e-mailu.

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).