Vpravdě znám jen málo způsobů, jak oslovit nové zákazníky, než NĚJAK jim o sobě dát vědět. Moji schránku na papírovou poštu denně plní kilogramy nevyžádané pošty, a na mém telefonu mně minimálně denně někdo obtěžuje s nějakou fantastickou nabídkou.
Problém spamu nevnímám v tom, zdali je slušný nebo cílený - ale v tom, že je šířen na náklady příemce. Pokud někdo na své náklady vytiskne leták nebo obchodní nabídku, pošle mi reklamní předmět, nebo investuije korunku a pokusí se mi zavolat - beru to jako nezbytné zlo, které je spojeno s vyhledáváním nových zákazníků.
Pokud ale někdo využívá můj počítač, můj procesorový čas, můj datový prostor a moji elektřinu, v nedávných dobách ještě cenu připojení - k tomu aby mi poslal svoji nabídku - - - vnímám to stejně nemravně jako otrapové, co chodí na veletrhu po vystavovatelích, a snaží se jim na stánku za cizí peníze něco nabízet a prodávat.