A budete tento osvědčený televizní model dlouhodobě fungovat i nadále? Já tady vidím u mladší generace značný odliv od klasického TV vysíláni. Omladina typicky nečeká na film několik let, až se objeví v TV, ale vzhlédne ho hned po vydání stažený z internetu. Místo placení reklamou platí za kredit na ulož.to a podobně, takže taky svým způsobem odliv k placenému obsahu.
Pokud by teplo mohlo být reklamním nosičem, mohlo by se poskytovat zdarma a mohlo by být placené reklamou. Taky teplo je de facto elektromagnetické vlnění, tím se od TV, nebo internetu na jejichž konci je světlo viditelného spektra nijak neliší. Ale vlastnosti elektromagnetického záření přenášející teplo neumožňují do něj reklamu zakódovat. Proto tento model nelze použít. Jinak reklama v přírodě není nic neobvyklého. První reklamní bilboardy byly první květy, které se objevily, jsou datovány do křídy v druhohorách.
mimo jine.. jakozto ir bych jen rad podotkl, ze zase tak masove ty protest nebyly, ze vetsina lidi vi, ze platit se musi a spise jim jde o transparentni proces nastaveni ceny, skutecne free vodu chce jen mala skupinka lidicek kolem marxisticke alliance...
takze nedobry primer protoze voda samozrejme zdarma neni, stejne se na vsemozne cisticky apod muselo davat z jinych dani
Jakmile se začne platit, přestane mít smysl vydávat noviny na internetu, protože budou mít velmi malý dosah a reklama ztratí účinnost, protože nikdo nebude mít předplaceno více než jedny noviny a tím pádem, pravděpodobnost, že ho stejná reklama zasáhne vícekrát bude snížena a s tím bude klesat i účinnost reklamy. A noviny jsou reklamy názorů na realitu. Kolik webů si předplatíte? 10, 20, 100, 1000 ?
"Placený obsah je již nezvratnou realitou a řešením k spokojenosti všech" - teď ještě tu O neviditelné, ale všemocné ruce trhu. Nebo si opravdu myslíte, že je spokojen i ten, po kom se chce platit za něco, co bylo dosud zdarma? (Napadá mě extrém a to voda v Irsku - že by ty davy v ulicích masovými protesty vyjadřovaly svoji spokojenost?)
Platit má smysl za něco něco, co jinak nelze získat, což zprávy rozhodně nejsou. Já osobně si neumím představit, že by někdo mohl platit třeba takovým Lidovým novinám, Ihned, Aktualne atd.
Prostě legislativa prakticky zakázala poskytovat uživatelům nějakou službu a ti se teď bez ní musí obejít. Google přišel o nepříliš výdělečnou záležitost, španělští internauti mají odteď horší výběr služeb a vydavatelé? Možná teď krátkodobě si budou mastit ego na tom, jak vyhráli. Ale z dlouhodobého pohledu? Na tom segmentu zákazníků, kterým tento způsob vyhovoval, z dlouhodobého pohledu tratí. I když to nebude tak bolestivé.
A vy jste tu hru stejně jako téměř všichni ani nepochopil :-)
Proč něco jako G News co zvýhodňuje určité stránky - v 90% případů velké vydavatele existuje?
A) Aby jim G bezplatně vzal obsah a informace
B ! Aby ty co mají moc a peníze zvýhodnil
Jenže velcí vydavatelé se zachovali stejně svinsky jako to dělá G když vykrádá obsah a místo vděčnosti ho ješě podrazili a chytěli, aby jim za zvýhodňování platil :-)
Teď se ale přepočítal zase Google, protože když zruší celou službu návštěvníci použijí normální hledání a "Statisticky" přijdou na nějaký nejvíce optimalizovaný web velkého vydavatele.
Aneb korporace si hrají a prosťáčci a redaktoři ani nechápou co...
... ALE JÁ JSEM TO ŘÍKAL :-) Je to jen způsob, jak na návštěvnících Googlu dále vydělávat nějaké peníze. Je to služba, které si nějaké uživatele našla, ale je to pořád JEN ZASE DALŠÍ KATALOG. A katalogy jsou jen produkty, které vydělávají na reklamě. Pokud mne nějaké noviny zajímají a jsem u nich spokojený, tak chodím buď na homepage nebo si je dám do RSS čtečky.
chodit na zprávy skrz Google, a když Google nebude, tak tam stejní čtenáři přijdou odjinud. Mohlo by se nakonec ukázat že tenhle "katalog a index všeho kdy publikovaného" je jenom kolos na hliněných nohou a jeho přidaná hodnota menší než se obecně myslí.
Něco jako přidaná hodnota vyhledávacího řádku Seznamu pro hledání "www.lupa.cz" :-)