Televizní diváci v České republice si jasně uvědomují, že je čeká přechod na digitální příjem vysílání televize. Zjistila to agentura GfK na vzorku 5000 respondentů v průzkumu, který probíhal od 27. dubna do 13. srpna letošního roku. Jeho zadavatelem byl Český telekomunikační úřad (ČTÚ) a i když byl výzkum prováděný na téma Česká pošta 2007, ČTÚ do něj přidal také několik otázek na digitální televizní vysílání.
„Naprostá většina respondentů (88 procent) slyšela o chystané digitalizaci televizního vysílání. Nejčastěji přímo v televizi (67 procent), v novinách nebo v časopisech (34 procent), od přátel a známých (29 procent) nebo od rodinných příslušníků (20 procent),“ píše GfK v průzkum. Některého z českých politiků uváděli oslovení jako zdroj informací o televizní digitalizaci nejméně často (4 procenta).
Agentura dodává: Nižší povědomí o přechodu na digitální televizní vysílání mají různé skupiny obyvatel. Jsou to respondenti nad 60 let věku (23 procent z nich o tématu neslyšelo), lidé se základním vzděláním (23 procent), dotázaní s příjmy do deseti tisíc korun měsíčně (27 procent) a lidé z Karlovarského kraje (26 procent). Mladší respondenti, muži a lidé s vyšším vzděláním častěji než jiní využívají jako zdroj informací o digitalizaci internet.