Hlavní navigace

Průzkum na téma HbbTV: skoro třetinu diváků ruší červená značka, ale vítají možnosti, které přináší

6. 3. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ GALERIE – Díky HbbTV, neboli hybridnímu televiznímu vysílání, je prý ovládání „chytrých funkcí televizoru pohodlnější“. Shoduje se na tom většina respondentů.

Zajímavé příležitosti ale HbbTV přináší i zadavatelům reklamy. Ve zvláštním výzkumu se proto také společnost Nielsen Admosphere ptala zástupců českých mediálních agentur na atraktivitu reklamy v HbbTV. Podle pěti z osmi respondentů je tento druh reklamy pro zadavatele atraktivní, a to zejména pro produkty a služby, u kterých diváci potřebují doplňující informace, jako je pojištění, služby mobilních operátorů atp. Zajímavý je také pro luxusní produkty nebo ty, které přesahují rámec běžné spotřeby a lidé si jejich nákup více rozmýšlejí, například automobil.

Pro to, aby reklama v rámci HbbTV fungovala, je podle mediálních agentur zapotřebí hlavně dobrá kreativní práce, důležité je ale také správné zacílení nebo výběr správného formátu reklamy.

ČTĚTE TAKÉ: Prima zahájí prodej reklamních spotů v hybridní aplikaci Prima Play

České Radiokomunikace nabízejí v rámci HbbTV časovou synchronizaci a připravují i platební bránu

Programatická reklama míří na deset milionů českých obrazovek

A co na HbbTV oceňují uživatelé? Většina z těch, kteří ho už dnes využívají, v průzkumu odpověděla, že jim „zpříjemnilo ovládání chytrých funkcí na jejich televizoru“ (poznámka redakce: HbbTV je ovšem pouze jedna z chytrých funkcí TV). Shodlo se na tom 24 % dotázaných, přičemž dalších 48 % odpovědělo, že spíše ano (podrobněji v galerii).

Dotaz na to, zda je červená značka, která se při využívání HbbTV na obrazovce objevuje, nějak ruší, vedl k následujícím odpovědím: téměř dvě třetiny neruší, 30 % dotázaných spíše ruší, ačkoli i tak vítají možnosti a služby, které přináší, a čtyři procenta zvažují vypnutí HbbTV.

Necelá polovina těch dotázaných, kteří mají televizor připojen k internetu a využívají HbbTV, by však v rámci reklamy uvítala možnost dozvědět se o produktu, který je zaujal, více informací. Ještě více respondentů – 65 % – by uvítalo detailnější informace o tématu diskutovaném v TV pořadech a 80 procentům by se líbila možnost během upoutávek na televizní pořad získat o něm více informací.

WT100

Průzkum provedla společnost Nielsen Admosphere ve spolupráci s Českými Radiokomunikacemi a uskutečnil se na panelu 4685 respondentů z české internetové populace starší 15 let. Dodatečný kvalitativní výzkum k tématu zjišťoval, jak se zástupci českých mediálních agentur staví k reklamě prostřednictvím HbbTV.

Poznámka redakce: HbbTV dnes umožňuje vypnout snad každý televizor, který ho využívá. Některé navíc dovolují i vypnutí HbbTV pouze u konkrétního kanálu.

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).