Názor k článku Průměrná míra opuštění/poměr návratů/bounce rate v ČR od anonym - Mně článek potěšil. A přiznám se, diskuse pod...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 10. 2009 9:46

    bez přezdívky
    Mně článek potěšil. A přiznám se, diskuse pod ním mírně zklamala. Je totiž jedno, jak přesný je součet oněch nepřesných čísel. To co ovšem zaznělo jenom v náznacích a co se nepovedlo vysvětlit článku a ani p. Němcovi v diskusi je otázka optimalizace...

    Bounce rate je totiž navýsost otázkou použitelnosti (usability). Pokud mám propracované scénáře v rámci kterých se návštěvy odehrávají (a je jedno, zda je to v rámci kampaně anebo "slepé" návštěvy), pokud nemám problémy v naplnění očekávání příchozích (tonalita, design) a pokud jsou další možnosti relevantní, viditelné a srozumitelné (navigace), jsou mé šance na další prokliky výrazně vyšší, než když na to kašlu. To je jasné i bez jakýchkoli čísel.

    Tento druh dat totiž vždycky bude zajímavý spíše ve srovnání. Jistěže se bude jinak chovat zpravodajský web a jinak e-shop. A dokonce jsou tato data silně ovlivňována národním prostředím (návyky získané převažujícími zvyklostmi na webech v daném jazyce). Pokud ale můj web výrazně překračuje průměr jiných podobných webů ve stejném prostředí, něco je špatně.

    Jako základní vodítko, vysvětlení základních principů a pro mnoho lidí určitě i upozornění na tento údaj je ten článek opravdovou vlašťovkou a zaslouží si dle mého spíše diskusi o tom, co s tím, než o datech samotných. Jde spíše lakmusový papírek: v těchto číslech jste v normálu a tohle je už nejspíš špatně. Na přesnější míru problému a identifikaci příčin stejně bez podrobného testu nepřijdete.

    Suma-sumárum, dle mého jde především o odlišení toho, jak dobře funguje "tahový" (pull) aspekt jednotlivých webů. Už jako upozornění vedoucí ke větě "sakriš, tu bounce rate mám asi příliš vysokou, asi bych se měl podívat kde je problém" je tento obecný přehled určitě užitečný. Máme první čísla, definice a nástin metodologie. Pánbůh zaplať za ty dary.

    Jistěže bylo bylo lepší mít k dispozici v každé kategorii výsledky alespoň z Top 10 nejlépe spíše první třicítku webů - pak je to i s tou metodologií mnohem jednodušší. Ovšem -když pominu užitečnost "mělibysmu" - dovolím si připomenout, že v zemích, kde takováto data mají, se za ně vesměs tvrdě PLATÍ.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).