Proti reklamě v ČT brojila ve svých zprávách také televize Prima

10. 6. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
10. 6. 2011

UVNITŘ VIDEO Nejen Nova, ale také televize Prima začala ve svém zpravodajství kritizovat záměr zákonodárců zachovat reklamu ve vysílání České televize. Ve středeční hlavní zpravodajské relaci Zprávy TV Prima tématu věnovala téměř tříminutový příspěvek, v němž překvapivě dala velký prostor generálnímu řediteli konkurenční televize Nova Janu Andruškovi. Za Primu v reportáži promluvil pouze finanční ředitel Vladimír Pořízek, ale na menším prostoru než Andruško.

VIDEO: Reportáž televize Prima proti reklamě v ČT (od času 22:12)

Prima zprávu zařadila na samý závěr relace, uvedla ji paradoxně bývalá redaktorka ekonomického zpravodajství České televize Sandra Parmová. Již letos v listopadu by měla z České televize zmizet reklama. Před lety to slíbili politici. Česká televize má z koncesionářských poplatků téměř šest miliard korun ročně a po skončení procesu digitalizace měla přestat vysílat reklamu. Jenže někteří poslanci připravují novelu zákona, podle které by reklama ve veřejnoprávní televizi zůstala, konstatovala Parmová.

K TÉMATU: Nova začala bojovat proti reklamě v ČT přímo v Televizních novinách

Na rozdíl od Novy dala Prima v příspěvku prostor i protistraně, konkrétně tiskovému mluvčímu ČT Ladislavu Štichovi, který vysvětlil, že výnosy z prodeje reklamních časů na čtyřech programech veřejnoprávní televize nejdou do rozpočtu ČT. Přesto zpráva vyznívala tak, že ČT, která vybere od občanů skoro šest miliard korun ročně na koncesionářských poplatcích, vydělává další peníze na vysílání reklamy. Přitom takto vydělané peníze jdou ze zákona na financování Státního fondu na podporu české kinematografie, radiokomunikačního účtu Českého telekomunikačního úřadu, podporu digitalizace televizního vysílání či digitalizaci archivu ČT.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

ČTĚTE TAKÉ: Nova hrozí státu další arbitráží, pokud zachová reklamu v České televizi

Skupina senátorů v čele s Tomášem Topferem z ODS nyní prosazuje, aby reklama v ČT zůstala i po dokončení digitalizace a aby se z jejích výnosů dál podporoval český film, fond kultury a sport. Návrh novely zákona má na právě probíhající schůzi v posledním čtení projednat Poslanecká sněmovna. Ministr kultury Jiří Besser (TOP 09) žádá, aby reklama v ČT zůstala ještě dva roky, generální ředitel Novy Jan Andruško je pro zachování reklamy pouze na programech ČT 2 a ČT 4 při zachování jejich současné programové profilace.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).