Profily uchazečů o vedení ČT: Karel Novák chce televizi připravit na nelineární věk

31. 3. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Česká televize
Dalším kandidátem na funkci generálního ředitele České televize je vedoucí dramaturg veřejnoprávního zpravodajství Karel Novák, který se o funkci ucházel i minule.

Na začátku týdne oznámila Rada Česká televize jména dvanácti uchazečů, kteří postoupili do výběrového řízení na pozici generálního ředitele veřejnoprávní televize. První kolo volby by se mělo uskutečnit ve středu 12. dubna a jméno nového šéfa České televize by měli radní oznámit o čtrnáct dní později. Server DigiZone oslovil všechny kandidáty s prosbou o zodpovězení několika otázek, jejichž prostřednictvím jednotlivé uchazeče a uchazečky postupně představíme.

PODROBNOSTI: Na pozici generálního ředitele České televize se hlásí dvanáct kandidátů

Vrátit ČT24 na někdejší čísla

Vzhledem k tomu, že je Karel Novák zaměstnán jako vedoucí dramaturg zpravodajství České televize, asi nikoho nepřekvapí, že právě jemu se chce primárně věnovat. Těch důvodů je několik, jeden z hlavních je ten, že bych chtěl pomoct ČT24 dostat se zpět na čísla, na kterých byla ještě před několika lety. Je škoda, že tvůrčí potenciál lidí na 24 je využíván vždy jen při mimořádných situacích, přitom naprosto přesně vím z vlastní zkušenosti, že jsou toho schopni i ve dnech, kdy se zdánlivě nic neděje, říká Novák. 


Autor: Česká televize

Šéfeditor zpravodajství ČT Karel Novák.

Podle Nováka je potřeba nastavit programovou koncepci ČT24 tak, aby diváky zajímala i v „běžných“ dnech. To je samozřejmě komplikované, naprogramovat celodenní vysílání tak, aby fungovalo bez větších výkyvů, je vždy tak trochu alchymie, ale dá se to. Není důvod pro tak razantní pokles sledovanosti ČT24, jako jsme tomu byli svědky v posledních letech. I s vědomím neustále narůstajícího vlivu nových médií, myslí si Novák.

Nová média v nelineárním prostoru

Dalším důvodem Novákovy kandidatury je snaha udržet a dál rozvíjet Českou televizi jako instituci, která bude mít své pevné místo v kulturním a sociálním systému České republiky, tak jako třeba BBC v Británii. S tím ale podle Nováka souvisí i ekonomické otázky, jako je financování médií veřejné služby.

V neposlední řadě pak považuje Novák za nutné reagovat na již zmiňované prostředí nových médií a na televizní tvorbu v nelineárním prostoru. Klasický televizní přijímač, jak jsme ho znali poslední desítky let, bude nadále ztrácet své výsadní postavení a televizní obsah se bude konzumovat na jiných platformách, což ostatně již dávno probíhá, shrnuje největší výzvy pro televizi Novák.

Evoluce, nikoli revoluce

Po případném nástupu do funkce by chtěl Novák úplně nejdříve zastavit zmiňovaný pokles sledovanosti ČT24. Řešení situace v ČT24 přinese podle Nováka v první řadě částečná obměna vedení Zpravodajství, další změny by pak měly být evoluční, nikoli revoluční.


Autor: Česká televize

Zpravodajství podle Nováka chybí potřebný programming.

Dále bude potřeba okamžitě doladit programové schéma na rok 2018, protože předpokládaný nástup zvoleného ředitele je říjen 2017. A pak jsou samozřejmě dlouhodobější cíle jako změna postavení České televize nebo úprava jejího financování. Zkrátka klasické pořadí manažerských cílů – krátkodobé, střednědobé, dlouhodobé, definuje své představy Novák.

Zpravodajství je silnou stránkou České televize

Nejsilnější stránkou veřejnoprávní televize je podle Nováka vyvážený program, schopnost oslovit téměř všechny divácké skupiny, která se nemusí týkat jen klasického lineárního vysílání, a zpravodajství jako celek. Předtím jsem mluvil o programové skladbě ČT24, nikoli o zpravodajství jako takovém. Právě programování ČT24 je i jednou z nejslabších stránek, myslí si Novák.

Naopak pozitivně hodnotí Novák působení současného ředitele Petra Dvořáka. Skvěle se povedlo Déčko, skutečně krásným způsobem zaplněná „díra na trhu“. Výborná je i sledovanost České televize jako celku – jsme lídr televizního trhu. O negativech už psát nechci, je třeba se dívat do budoucnosti, rekapituluje Novák. Jeho cílem ve funkci generálního ředitele by bylo vytvořit silnou instituci veřejné služby v proměněném mediálním prostředí.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).