Profily uchazečů o vedení ČT: Daniel Petruška nechce konkurovat komerčním stanicím

31. 3. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: ODS
Někdejší poslanec za ODS Daniel Petruška by chtěl jako ředitel ČT docílit stavu, kdy bude činnost České televize financována čistě z koncesionářských poplatků.

Na začátku týdne oznámila Rada Česká televize jména dvanácti uchazečů, kteří postoupili do výběrového řízení na pozici generálního ředitele veřejnoprávní televize. První kolo volby by se mělo uskutečnit ve středu 12. dubna a jméno nového šéfa České televize by měli radní oznámit o čtrnáct dní později. Server DigiZone oslovil všechny kandidáty s prosbou o zodpovězení několika otázek, jejichž prostřednictvím jednotlivé uchazeče a uchazečky postupně představíme.

PODROBNOSTI: Na pozici generálního ředitele České televize se hlásí dvanáct kandidátů

Developer, politik i konzultant

Absolvent pražského gymnázia a suchdolské zemědělské univerzity Daniel Petruška podniká ve stavebnictví a nabízí konzultantské služby. Od roku 2000 je členem ODS, za kterou byl v roce 2006 zvolen do Poslanecké sněmovny. Zasedal v kontrolním a zemědělském výboru a byl předsedou podvýboru pro lesní a vodní hospodářství. Svůj mandát ale v roce 2010 neobhájil, ačkoliv kandidoval z prvního místa na kandidátce. 


Autor: ODS

Daniel Petruška

České televizi chce Petruška nabídnout své profesní a životní zkušenosti a věří, že se svojí kvalifikací by mohl být pro Českou televizi přínosem. Nejsem zatížen profesními stereotypy, o média a politiku se zajímám celý dospělý život, mnoho let jsem se i aktivně angažoval a zároveň moje studium bylo vždy zaměřeno na média, vysvětluje Petruška. 

Za svoji nespornou výhodu považuje také fakt, že není spojen s žádnou vlivovou skupinou. Zároveň mám osobní zkušenost z výkonu funkce poslance, která vytříbila moji schopnost rozpoznávat nejrůznější politické tlaky a odolávat jim, myslí si Petruška. S ohledem na rostoucí oligarchizaci České republiky považuje za nezbytně nutné, aby byla Česká televize před takovými tlaky chráněna. V osobní rovině je možnost řídit tak významnou instituci, jakou jistě Česká televize je, velkou výzvou, dodává Petruška.

Ukončit komerčně-veřejného hybrida

Jako první úkol po svém zvolení by chtěl Petruška dovést Českou televizi do situace, ve které bude schopna svou činnost financovat pouze z koncesionářských poplatků, a nebyla by tudíž subjektem tržní soutěže v rámci prodeje reklamního času. Tím by se osvobodila od faktoru sledovanosti a nemusela by se ve své tvorbě snažit konkurovat komerčním televizím. Primárně bych se v pozici generálního ředitele chtěl věnovat dalšímu rozvoji zpravodajství a publicistiky, plánuje Petruška.

Slovo „změna“ v souvislosti s jakoukoli volbou považuje Petruška za podvod na voličích, v tomto konkrétním případě pak na volitelích. Každá změna nemusí nutně vést ke zlepšení situace. Česká televize vyžaduje změny v delším časovém horizontu, myslí si Petruška. Prvním krokem, který by ve funkci ředitele České televize udělal, by bylo důkladné seznámení se s celou institucí a jejím provozem, teprve potom by podle něj bylo možné přistoupit ke změnám.

MM 25 baliček

ČT potřebuje jednozdrojové financování 

Krok, který bych však neodkládal, by bylo zahájení auditu nákladů, neboť jejich snížení je nezbytnou podmínkou pro přechod televize na jednozdrojové financování, deklaruje Petruška. Za nejsilnější stránku České televize považuje Petruška její technické a personální zázemí. Naopak nejslabší je podle mého názoru rozsah, obsah a různorodost zpravodajských pořadů, a to zejména s ohledem na možnosti, které Česká televize má, tvrdí Petruška.

Hodnotit ostatní uchazeče, případně jejich dosavadní působení v dané pozici, nepovažuje Petruška za vhodné. Pan Dvořák je zkušeným a schopným profesionálem. To je zároveň jeho výhoda i nevýhoda, myslí si Petruška. V případě svého zvolení by chtěl převést Českou televizi z podoby hybridní komerčně-veřejné televize do podoby čistého média veřejné služby.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).