Ve třetím čtvrtletí 2011 se ve světě prodalo 91,8 milionu osobních počítačů. To je o 3,2 procenta víc než loni. Uvádí to ve své poslední zprávě společnost Gartner. Ta přitom původně předpovídala podstatně silnější růst. Poptávka zejména v západní Evropě zůstala za očekáváním. „Popularita jiných zařízení, které už nespadají do kategorie PC, jako jsou mediální tablety a chytré telefony, sebrala trhu osobních počítačů část zákazníků,“ vysvětlil to hlavní analytik Mikako Kitagawa.
Největším světovým dodavatelem osobních počítačů zůstává americký koncern HP, a to i přesto, že v uvedeném období začali její představitelé veřejně uvažovat o tom, že by se výroby počítačů zbavili. Ve třetím kvartálu prodal 16,2 milionu strojů, tedy o pět procent více než ve stejném období loni, a mírně posílil i svůj podíl na trhu (17,7 procenta). Na druhé místo se díky spojení s tradiční značkou japonskou NEC a také nákupu německého výrobce Medion dostalo čínské Lenovo (původně hardwarová divize IBM).
Pohoršil si naopak Dell (10,6 milinů prodaných kusů, o 1,4 procenta méně než před rokem) a největší propad ze sledovaných značek zaznamenal Acer (9,7 milionu prodaných kusů, o 23 procent méně než před rokem). Na pátém místě je celosvětově Asus, na šestém Toshiba.
Zdroj: tisková zpráva