Společnost už pro tyto účely založila dceřinou firmu Centropol Telecom. Virtuální operátor by měl začít fungovat v průběhu letošního roku. Zpočátku bude zákazníkům nabízet pouze mobilní služby. Podle Michala Hájka, který je za projekt virtuálního operátora zodpovědný, chce ale firma v budoucnu nabídnout také datové služby a volání přes pevné telefonní linky.
Chceme našim stávajícím zákazníkům, kterým dodáváme energie, ale i těm, které dosud neobsluhujeme, poskytnout zajímavé podmínky pro mobilní volání. Chceme poskytnout levné volání s kvalitním servisem a zázemím. Jde o logický krok pro rozšiřování služeb 330 000 zákazníkům, kterým v současné době skupina CENTROPOL dodává elektřinu a zemní plyn,
uvedl Michal Hájek.
Vzniku virtuálních operátorů otevírá dveře analýza relevantního trhu s mobilní originací, ve které ČTÚ loni v listopadu konstatoval, že stávající operátoři sice samostatně nemají dominantní postavení, ale společně mají významnou tržní sílu a dochází mezi nimi k tzv. tacitní koluzi. Jako nápravné opatření může ČTÚ direktivně nařídit, aby se stávající mobilní operátoři dohodli s virtuálními operátory a pustili je do svých sítí. Centropol už podle svých slov zahájil s vybranými mobilními operátory jednání.
Zdroj: tisková zpráva