Prodej tradiční spotřební elektroniky v posledním čtvrtletí 2016 poklesl

28. 2. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Podle studie GfK Temax byl v České republice meziroční nárůst v rámci celého technického segmentu za 4. kvartál 2016 pouhá 4 %. A to zejména díky telekomunikacím.

V segmentu klasické spotřební elektroniky (TV, audio, video, atd.) nadále rostla poptávka po televizorech s rozlišením Ultra HD. Ty jsou v posledním čtvrtletí minulého roku, co do obratu, nejdůležitější. Obecně vzato ale podle studie trh s televizory meziročně klesal v objemu i hodnotě v důsledku velkého meziročního poklesu v prosinci 2016.

Meziročně také klesala, v objemovém i hodnotovém vyjádření, většina kategorií audia. GfK naopak ohlásilo, citujeme: „Dynamický meziroční nárůst prodejů set-top boxů pro satelitní HD příjem a přenosných mini reproduktorů.“ Celkově vzato tradiční spotřební elektronika (CE – Consumer Electronics) ve 4. kvartálu 2016 oproti stejnému období 2015 vykázala pokles co do finančního objemu o 3,5 %.

ČTĚTE TAKÉ: GfK –– ve 2. čtvrtletí byla skoro třetina v Česku prodaných TV v Ultra HD

GfK zkoumalo, jak často jsme on-line. Česko i Slovensko na tom nejsou špatně

Jaký byl rok 2016 v televizorech? Trh se usadil a usadily se i operační systémy

Obecný pozitivní vývoj prodeje technického zboží jako takového byl tažen zejména telekomunikacemi, které se meziročně obratově zvedly o 20 %, a také zejména malými domácími spotřebiči, kde byl ohlášen nárůst o 11,3 %.

Trh s technickým zbožím, Česká republika, 4. čtvrt. 2016.
Autor: GfK

Trh s technickým zbožím, Česká republika, 4. čtvrt. 2016.

GfK Temax sleduje prodeje technického zboží ve více než 41 zemích. Výsledky jsou založeny na maloobchodním panelu GfK, do kterého je zapojeno zhruba půl milionu maloobchodních prodejen po celém světě. Cílem GfK je zajistit, aby data za panel byla co nejpřesnější.

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).