Názor k článku Proč nedokážeme pořádně předpovědět budoucnost technologií? od Flasi - Jestli chcete nějakou technologii, tak spustit nějaký obří...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 1. 2012 19:08

    Flasi (neregistrovaný)

    Jestli chcete nějakou technologii, tak spustit nějaký obří a drahý projekt a čekat, jaké technologie z toho mimoděk vypadnou, je blbost - věnoval jsem tomu dost prostoru a opakovat se nebudu.
    Že by byl celý projekt Apollo zaplacen z prodeje teflonových pánví slyším poprvé a přijde mi to selským rozumem, jako úplný nesmysl. NASA věnovala dost energie argumentaci, že existuje spousta vedlejších produktů kosmických technologií (např. ten teflon), že to není JENOM černá díra na peníze. Pokud by to snad hypoteticky mělo být z hlediska aplikací těch technologií i ziskové, tak by se tím nepochybně chlubili dost hlasitě na to, abych to zaznamenal. Ale seriozním odkazem pochopitelně nepohrdnu.
    Spíše bych čekal, že někdo vzal nějaké číslo z NASA a zvlášť spočítal celkovou prodejní cenu všech teflonových pánví za desítky let, pro jistotu to ještě nepřepočítal do cen z konce 60. let a vyšlo mu, že to druhé číslo je větší.

    V bodě 3 argumentuji, že je úplný nesmysl redukovat iráckou válku na zabití pár ručníkářů. A píšu, že když někdo používá tak pitomé argumenty, tak se nemůže divit, že bude někdo redukovat misi na Mars stejně pitomě.
    Vy mi říkáte, že jeden úplně pitomý argument není správné srovnávat s jiným úplně pitomým argumentem? No tak prosím :-)

    Z hlediska historie? :-D A co je to za argument? Z hlediska historie se války nevedou. To možná pár dostatečně šílených absolutních monarchů vedlo války "kvůli historii". Ta irácká to opravdu nebyla :-)
    A mimochodem - zatím to rozhodně nevypadá, že absolvovat iráckou válku a být první na Marsu jsou v nějakém protikladu, aby bylo možné jenom jedno nebo druhé. Netvrdím, že se USA nakonec na Mars dostanou jako první, ale kdyby to považovaly za důležité, tak mají pořád moře času, než se tam bude schopen dostat někdo jiný.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).