"... Dlouhodobě je ztrátová, propouští, prodává své sídlo (za cca šest miliard korun, pokud by měl někdo zájem) a představuje vyhořelou hvězdu – ukázalo se totiž, že firmě vždy chyběla skutečná nápaditost a vizionářství, co jí však přebývalo, byla velkohubost otců zakladatelů, která zřejmě ohromila investory. Proč se tomu v zemi, kde je prezidentským kandidátem Donald Trump, ale vůbec divíme? ..."
Evidentní nepochopení internetového podnikání. Je potřeba vyvolat dojem, že rostete, generovat hromadu dat, potom se rychle nechat koupit nebo jít na burzu, než se přijde na to, že vlastně nemáte obchodní model a žádné peníze nikdy nevyděláte. Pak rychle z firmy utíct a založit nový startup, sehnat investory, růst, generovat data a v nejlepší chvíli prodat a pak znova a znova.
CoC a podobne hry (Battle Command, Samurai Siege, Rival Kingdoms a mnoho dalsich) jsou sice krasne a velmi hratelne, ale jedna se o regulerni gambling. Lakaji uplne stejne jako hraci automaty. Pokud chcete tyhle hry hrat na seriozni urovni (umistovat se rozumne v zebriccich, ziskavat ceny, a neplacat se mezi miliony bezejmennych), tak budete muset vysypat velmi podstatnou sumu. A stejne prijdete o veskery volny cas. Vnitrni motivace v hrach pouzite jsou milionkrat popsane - zisk "unikatni" sochy nebo kouzla, nebo jina docasna mini vyhoda nad ostatnima, splneni questu v danem kratkem case, nezbytne hrani kazdou volnou chvili, apod. Davejte si opravdu velky pozor. Je to regulerni humus a ne kazdy ma silu se uhlidat.
Take jsem zavislak. Hraju Geocaching. Pro ty, kterym to nic nerika, je to hra sice s telefonem nebo tabletem, ale clovek se pri ni musi i pohybovat. Je to sbirani pokladu v realnem svete. Realnych pokladu - ne nejake honeni pokemonu. Proste nekam prijdes (lezes tam treba 4 hodiny, protoze je to ve vysce 3km), najdes krabicku, podepises se do logbooku, krabicku vratis na puvodni misto a zase jdes 10km zpatky. Uz jsem se diky teto hre dostal na tolik zajimavych mist, ze si to nikdo ani nedokaze predstavit. Ovsem i tato hra leze do penez. Hra je sice zadarmo, ale nafta je draha :-(.
jakožto hráč hearthstone (cca rok a půl aktivního hraní, nicméně od vydání CR prakticky nehraju), boom beach (cca 2 roky) a clash royale (téměř od vydání, v cz žebříčku jsem okolo 100 místa) musím téměř se všemi závěry článku souhlasit :) ve všech hrách jsem pár korun nechal, nicméně spíše jako podporu autorům, takže jde o "symbolické" částky v řádu pár stokorun za celou dobu hraní. pokud si to rozpočtu na dobu co jsem u těch her strávil, vyjde to v poměru herní čas/ utracené peníze výrazně levněji nežli hrát jakýkoli AAA titul na konzoli/pc (na kterých hraju také)
supercellu se musí nechat, že hry odladí natolik, že si je užijete i bez placení, herní zážitek to nezmenšiuje, jen máte pomalejší progress. díky žebříčkům nehrajete pravidelně proti někomu kdo je výrazně silnější - stane se to, nicméně takový člověk se vám v žebříčku brzy vzdálí a naprostou většinou hrajete proti lidem na obdobné úrovni. Pokud tedy ve hrách nehoníte ego a nepotřebujete se vidět mezi TOP hráči, k utrácení vás nic nenutí. Krátká doba zápasu v CR má i nesporné výhody - pro nás co už nemáme tolik času stačí "zapařit" půlhodinku večer a pobavíte se. Zároveň, pokud se stane že narazíte na někoho kdo je třeba o hodně lepší a nemáte na něj šanci, nebo hraje strategii co vám opravdu nesedí a nechytáte se také, pak vaše "frustrace" trvá jen ty 3 minuty maximálně. Když to srovnám s HS, tak tam jsou podobně frustrující zážitky výrazně delší. Zároveň má CR lepší žebříček, v HS na konci každé sezony začínají všichni na skoro stejném levelu, takže snadno dostanete soupeře který by měl být úplně jinde... v CR se resetuje jen "špička" žebříčku, takže nováčků a průměrných hráčů se to vůbec netýká a nemůže se jim stát že po konci sezóny musí absolovat 10 proher nežli špičkoví hráči zase "vystoupají" tam kam v žebříčku patří.
Upřímně, hrál jsem HS aktivně něco okolo 1.5roku a můžu říct že ikdyž mi hra relativně šla(cca. 1700her) tak aktuálně nemám ani zdaleka celou kolekci karet ikdyž jsem téměř denně dělal questy a z techto peněz kupoval a otvíral packy....
+ navíc matchmaking ve hře je šílený!!!To znamená že začátečník může vklidu proti sobě dostat profíka proti kterému nemá absolutní šanci, mimochodem i kvůli perfektnímua náhodnému dostávání karet do ruky) a to v hráčích(nováčcích)probouzí touhu být lepšía tím pádem si kupovat nové packy a cpát do hry další a další peníze.
Takže to podle mě pay to win je .... nebyla by, kdyby se za prachy daly kupovat jen skiny a ne herní zvýhodnění +navíc nejhorší je když někdo nad hrou stráví plno času a pak ho kvůli nepříznivé posloupnosti karet porazí naprosty amater. Hra mne už nebaví, protože se tam neděje nic nového, ale i proto, že je často hodně nespravedlivá vůči neutrácečům peněz
Je to věc definice a rozdílu mezi "pay to win" a "pay to advance". V článku hovořím o "herním zážitku", tedy zajímavé, napínavé souboje, které jednou vyhrajete, jednou prohrajete, a postupně rostete nahoru, tak jak se vám lepší jednotky a získáváte zkušenost. V tomto skutečně clash royale nemá "paywall", protože i člověk, který do hry nedá ani korunu, tento zážitek získá.
Pokud chcete váš postup směrem vzhůru urychlit (otevírání beden), musíte zaplatit. Žebříčkem stoupáte tak jako tak - placením to jen urychlíte, tedy něco jako povolený doping :)
Kdyz heartstone hrajete dostatecne dlouho a pravidelne, tak muzete mit kteroukoliv kartu bez utraceni jedineho dolaru.
Navic pokud jste dobry, tak v arene muzete herni menu (goldy) dostatecne rozmnozit a nasbirat "dust" ze ktereho vyrobite jakoukoliv kartu.
Proste kdyz to nekdo hraje hodne dobre, a nebo pravidelne tak rok (na questy), tak ma pristup ke vsemu i bez utraceni.
V hrach jako ClashofClans se na nejvyssi uroven proste nedostanete bez utraceni, ani kdyby jste to hrali rok 10 hodin denne.
Rychlý růst a pád? No ale o tom je mnoho projektů/startupů, obzvláště v herním průmyslu. Možná neúmyslně, mnoho zakladatelů má velké plány, ale brzy zjistí, že realita je jiná.
Jde o to udělat zdánlivý hit, nalákat co nejvíce investorů, produkt dostat k co nejvíce lidem a shrábnout prachy a prodat vše, dokud to má cenu.
A hurá na další projekt.
Prijde mi, ze tenhle clanek promrhal svuj potencial. Je videt, ze se Jiri ve svete mobilnich her orientuje jenom velmi povrchne a vicemene v kazdem odstavci jsou veci, u kterych si clovek z branze udela "klausovskou nesouhlasnou vlnovku" (treba ta pasaz o Tencentu je z pohledu cloveka, ktery na cinskem hernim trhu dlouhodobe pusobi, doslova smesna). Mozna by bylo dobre, kdyby podobne texty nechala Lupa psat nekoho, kdo je primo z branze - neskoncilo by to takovym propadakem...
Článek se věnuje víc casualty-game segmentu a ten vždy byl a bude "takovým televizními tele-novelami, doku-soap, nebo reality show ze věta počítacového/konzolového a mobilního hraní s obsahem cíleno na průměr IQtykve.
A vždy se bude opakovat dokola jeden a ten samý scénáč novinka , boom, hype, kulminace, úpadek a tak stále dokola. Protože koloběh zboží a služeb...
Hraju Hearthstone a Clash royale a vubec nechápu autorovo srovnání.
Naopak Clash royal na hráče klade stále větší tlak, aby do hry investoval. I kdyz budete mit 3000 her, tak proste nejlepší hráče porazet nebudete, protože vaše jedny nemají dostatečný level. Hra Vas nutí utrácet, aby bylo možné otevírat truhly rychle (jinak uz je po výhře nedostanete, při plných slotech) a především pokud chcete hrat proti kamarádům, tak velmi často mají jiné levelu jednotek a nema to smysl.
Naopak Hearthstone ma zcela jiny princip a líbí se mi, ze tam si můžete utrácet za kraviny jako jiny skin hrdiny a nebo treba fair ti zlaté karty (které mají jenom hezky efekt, nic vic).
Štaci mnohem méně her a můžete porazet i ty úplně nejlepší hráče (vic turnaje 24h to legend, kde mel každy skoro nový accountu a mohl si koupit 40 balicku) atp.
Pokud chci hrat s kamosem, tak máme "stejne" podmínky. na sesbirani 80% karet neni treba utratit ani korunu a mate to vcelku rychle (treba 600 her)
Clash royale je pro me rozhodne větší pay to win hrou, ačkoliv se tak na prvni pohled fikaně netvari :)