Názor k článku Proč je na českém Internetu tolik reklamy? od Jirka Lahvička - Funkcnosti modelu jsem myslel jeho uplatnitelnost v praxi...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 8. 2000 12:39

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Funkcnosti modelu jsem myslel jeho uplatnitelnost v praxi - je jasne, ze pokud si postulujete nejake predpoklady a na zaklade matematickych operaci dojdete k nejakym zaverum, tezko tam muze byt chyba :-). Model je pro me funkcni, pokud poskytuje verifikovatelne prognozy, ktere se vetsinou potvrdi, pricemz az tak nezalezi na tom, jak se komu libi predpoklady (myslim, ze nejak takto to prosazuje Milton Friedman).
    Optimalnim mnozstvim reklamy myslim to, ktere maximalizuje navstevnost (opet muzete namitnout, ze server musi maximalizovat predevsim ZISK, ale myslim, ze to jeste v ceskych podminkach tak uplne neplati).

    Pokud model chcete posoudit, navrhuju overit rekneme za rok dve prognozy, ktere na jeho zaklade lze vytvorit:
    1. Nove servery poskytujici metainformace budou mit na titulni strance mene reklamy nez servery poskytujici vlastni obsah. Jako nove servery navrhuju vzit ty, ktere se pocinaje srpnem objevi nove v i-Auditu, mnozstvi reklamy se muze merit tim indexem, ktery jsem popsal. Jako statistika za obe skupiny muzeme brat jejich mediany.
    2. Prumerne mnozstvi reklamy na titulnich strankach serveru poklesne. Muzeme vzit to portfolio serveru, kde jsem to uz spocital, a za rok to spocitat znova. Opet budeme porovnavat mediany indexu mnozstvi reklamy.

    Pokud chcete, navrhnete si nejakou alternativni hypotezu, at mame stejne sance. Pokud se vyse uvedene prognozy potvrdi, dle meho presvedceni je model dobry, a to i kdyby byl zalozen na vlivu slunecnich skvrn na inetovou ekonomiku (koneckoncu, kdysi totez ve vztahu k realne ekonomice tvrdil jeden z prvnich marginalistu W.S. Jevons :-).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).