Opět směšujete věci, v nichž nemáte úplně jasno. Model a realita jsou něco jiného. Zmíněný model dokonalé konkurence - jeden z předpokladů je dokonalá informace - samozřejmě funguje (a ukažte mi ekonoma, který by to zpochybňoval!), protože je to MODEL. V realitě ovšem dokonalá konkurence neexistuje, protože nemohou být splněny předpoklady - mimo jiné dokonalá informovanost (zamyslete se nad podstatou slova "dokonalý").
Váš Model ze stejného důvodu nemůže v reálu fungovat. Jeho zásadní problémem je ale jinde: Správně píšete, že při konstrukci modelu musíte některé faktory opomenout. Jenže opomenout můžete jen ty marginální, zásadní (vzhledem k výstupu) byste měl zahrnout. Vy jste to udělal naopak. Objem reklamy má vliv na oblíbenost serveru jen minimální, vy jste však na něm model postavil a ostatní faktory opomenul.
I když jsem si znova (bohužel) článek přečetl, stále nevím co jste tím chtěl říct. Sekvence "expanze internetu" -> "větší možnost migrace" -> "pokles optimálního množství reklamy" je sice líbivá, ale nicneříkající. Co to proboha je "optimální množství reklamy"??? Můžete tento pseudo-termín prosím definovat?
Rád po vysvětlení změním svůj názor, že je to jen amatérský blábol.