Ta věta v závorce, "zákazník nemusí svou potřebu nutně vidět", to je to co se mi nezdá. Já sice jako prodejce praček sice můžu vědět, že ten co si koupil noname pračku za pár tisíc určitě bude potřebovat do tří let opravu; ale to mu mám za dva roky zavolat a zeptat se: "Tak co, ještě se Vám ta pračka neporouchala? Nechcete vyměnit programátor? Nebo, nechcete si koupit raději novou?". Ne. Zákazník MUSÍ o svoji potřebě vědět, jinak má takovýto followup přesně opačný efekt.
Ten pojišťovák ví, že já nemám uzavřenou životní pojistku (doufám, že po přečtení tohoto příspěvku mi ji začne nabízet ještě pět dalších ;-) a myslí si, že to je moje potřeba, to je ten problém.
Já neříkám, nedělat nic. Pan Stránský určitě ví, o čem mluví a poslat například zákazníkovi přání k narozeninám je skvělá věc. Jenomže nic není tak černobílé. Jsou lidi, kteří vám to rodné číslo nepoví, a pokud se na něj zeptáte, možná i půjdou jinam.