Koncept televizního kanálu s tímto zaměřením přichází z Maďarska, kde již Fit HD více než rok slaví úspěch a sleduje ji prý, podle Axocomu, až 1,5 milionu Maďarů.
Přestože stále přibývá lidí, kteří se zajímají o zdravý životní styl, a stále se objevují nová a populární cvičení, k tomu roste i počet fitness center, pořád existuje velká část lidí, které tyto trendy míjejí. A na ně se chceme zaměřit. V Česku zatím podobný formát dostupný všem chybí a právě specializovaná televizní stanice jej může vhodně nabídnout,
komentuje plánovaný rozjezd programu ředitelka firmy Axocom Erika Luzsicza.
NAPSALI JSME: Erika Luzsicza – Lokalizovaných kanálů bude přibývat
Podle Axocomu zažívají cizojazyčné televizní kanály v Česku boom
Programovou nabídku Fit HD mají tvořit pravidelné bloky zaměřené na různé formy a techniky cvičení. V patnácti- až dvacetiminutových pořadech se cvičitelé zaměří například na těhotné, aerobik, dance aerobik, box, nebo naopak jógu, capoeiru či protažení v podobě strečinku atd. Do budoucna se zvažuje lokalizace, a to jak jazyková, tak i obsahová.
Televizní program je uzpůsoben zejména ženám v širokém věkovém rozmezí, tedy nejčastěji od 20 do 70 let. Půjde hlavně o ženy v domácnosti, těhotné, nebo naopak starší ženy z venkova. Ženy budou tvořit až 90 % divácké základny,
dodává Erika Luzsicza s tím, že Fit HD není přímou konkurencí pro klasická fitness centra. Naopak se spíše zaměřuje na ženy, které nemají dostatek času, nežijí tak aktivně, nebo nemají tolik finančních prostředků, aby se sportu mohly věnovat naplno a pravidelně. Cvičení má tedy probíhat takovým tempem a s důrazem na vysvětlení techniky, aby si přímo během vysílání mohl každý u sebe doma zacvičit a nemusel mít vůbec žádné vybavení.