Televizi Prima se loni podařilo zastavit pokles tržeb. Jak informovala agentura ČTK, v meziročním srovnání obrat především díky reklamě vzrostl o čtvrtinu na zhruba 2.76 miliardy korun. Bohužel však české komerční dvojce klesl zisk před zdaněním, a to o 66 milionů na 423 milionů Kč. Na vzestupu tržeb má především podíl zvýšení ceny reklamy od ledna loňského roku v průměru o 20 až 25 procent. Rostly ale náklady na výrobu a vývoj programů, běžný provoz a marketing.
ČTĚTE TAKÉ: Prima se propadla v týdenním podílu na divácích na sedmileté minimum
Další důležitý ukazatel výkonnosti podniku, marže, u Primy meziročně poklesl z 22 na 15 procent, uvedla ČTK. Pro nízkou sledovanost a komerční výkon Prima na konci roku 2008 musela ukončit zábavnou soutěž Ber nebo neber či talkshow Pustit žilou. Provozní výsledky v posledním čtvrtletí 2008 odrážejí investice do přípravy nového kanálu, který odstartuje v roce 2009,
uvedla mateřská společnost MTG. Jde o ten s pracovním názvem Prima Cool, který zahájí vysílání zřejmě začátkem dubna.