Hlavní navigace

Prima v DVB-T i mimo Prahu? Záleží to na ceně, tvrdí její výkonný ředitel

19. 10. 2007
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 322915
19. 10. 2007

Diváci si budou moci naladit televizi Prima v zemském digitálním vysílání jinde než v Praze a okolí až po ekonomicky zajímavé nabídce od provozovatele multiplexu. Vyplynulo to ze čtvrtečních Impulsů Václava Moravce na Rádiu Impuls, jejichž hostem byl výkonný ředitel televize Prima Petr Chajda.

Kdy začne Prima šířit digitálně své vysílání i v jiných lokalitách, pane řediteli, než v té pražské? zeptal se Petra Chajdy moderátor. A jemu i posluchačům Impulsu se dostalo odpovědi: Tak to je především ekonomická otázka, protože opravdu my čekáme, kdo s námi bude sdílet náklady spojené s vysíláním digitálního signálu. Kdybychom, řekněme, v tom multiplexu byla s námi ještě řada dalších vysílatelů, potom si myslím, že by bylo podstatně jednodušší rozšířit tento signál do dalších oblastí. V současnosti jsme to pouze my, kdo musí platit veškeré náklady spojené s tímto šířením a jak vidíme třeba na příkladu Bukové hory, tak je to velmi ekonomicky ztrátová záležitost.

Podle Petra Chajdy není ale zaplněnost multiplexu jediným kritériem, podle kterého se Prima bude pro zahájení zemského digitálního vysílání v dalších regionech rozhodovat. Výkonný ředitel Primy například odmítl spojit tuto problematiku přímo s rozjezdem nových digitálních stanic sdružených v Asociaci digitálních televizí, kterým licenci pro DVB-T přiřkne schvalovaná novela zákonů souvisejících s digitalizací.

Ona to nemusí být ani ta šestice, ono to záleží ještě na řadě dalších věcí, uvedl Petr Chajda. A na čem podle něj záleží? Záleží to na, v podstatě, kromě předpokládaného pokrytí signálu, které víme, na penetraci set top boxů, že jo. Pokud penetrace set-top-boxů, to znamená, že počet set-top-boxů v domácnostech dosáhne určité zajímavé kritické hranice, pak se to stává pro tu televizi zajímavou, řekl výkonný ředitel Primy. Pro jeho televizi bude zajímavé, až budou set-top-boxy v desítkách procent českých domácností místo současných 1–2–3 procent, víc ne, jak má Petr Chajda spočteno (tři procenta televizních domácností, to je 114 tisíc domácností s alespoň jedním set-top-boxem; poslední odhady přitom hovoří o 300 tisících domácnostech s DVB-T, tj. zhruba osm procent, pozn. aut.).

WT100

Václav Moravec se ve svých Impulsech nedočkal od Petra Chajdy jediné konkrétní odpovědi a ani téma digitalizace nebylo výjimkou. Přes zmínku o penetraci set-top-boxů a o naplněnosti multiplexu totiž k digitalizaci dalších oblastí prohlásil: Čili je to záležitost ekonomická jako takového. Kdyby se nám třeba podařilo domluvit s naším provozovatelem, operátor sítě, nějaké opravdu velmi výhodné ceny, samozřejmě bychom vysílali, ale je to opravdu ekonomická úvaha.

Když se moderátor Impulsů zeptal: Taková dohoda se tedy zatím nerýsuje, takže nevěříte, že byste spíš než ve druhém pololetí příštího roku začali digitálně vysílat v těch lokalitách? odpověděl mu výkonný ředitel Primy: Jsme o tom v jednání, ale já si myslím, že to záleží opravdu na ceně.

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).