Prima jako na houpačce: minulý týden se propadla nejvíc ze všech českých televizí

8. 12. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Naopak největší růst vykázala zpravodajská ČT 24 a po ní také Jednička, která ovšem v meziročním srovnání ztrácí u dospělého publika tři procentní body

Mezitýdenní vývoj (vs. 48. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Ode zdi ke zdi se poslední týdny pohybuje hlavní program skupiny Prima, alespoň co se týče průměrných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let. Zatímco předminulý týden Prima zaznamenala největší růst ze všech českých televizí, minulý týden nejvíc ztrácela. Konkrétně si pohoršila o 1,24 procentního bodu na hodnotu 14,34 procenta. Poklesu se nevyhnula ani „velká“ Nova, která shodně s ČT Sport ztratila 0,57 procentního bodu (Nova klesla na hodnotu 24,41 procenta, ČT Sport na 1,91 procenta). Největší růst minulý týden vykázala ČT 24, která si polepšila o 0,94 procentního bodu na podíl 4,90 procenta, a dále ČT 1, jejíž podíl stoupl o 0,74 procentního bodu na 13,90 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: „Velká“ Prima na nejlepších číslech za letošní rok, rostla nejvíc i meziročně

Propad hlavního kanálu Primy se promítl o do výkonu celé skupiny Prima. Ta si minulý týden v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku za všechny čtyři své programy pohoršila ve srovnání s předminulým týdnem o 1,41 procentního bodu na hodnotu 22,37 procenta. Kromě „velké“ Primy klesala i Prima love a mírně i Prima Zoom. Pokles minulý týden zaznamenala i skupina Nova, která klesla o 0,29 procentního bodu na souhrnný podíl 33,70 procenta. V jejím případě kromě hlavního kanálu mírně klesala i Telka. Jako jediná z „velké trojky“ stoupala Česká televize, která si polepšila o 1,01 procentního bodu na hodnotu 27,13 procenta.

Top 10 všechny stanice (49. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden nejvíce polepšila Prima Cool. Její podíl vzrostl o 0,62 procentního bodu na hodnotu 6,10 procenta a blížil se podílu Novy Cinema, jež zaznamenala druhý nejvyšší růst o 0,52 procentního bodu na podíl 6,76 procenta. Rostla i zpravodajská ČT 24, a to o 0,47 procentního bodu na 2,56 procenta. Naopak největší pokles u mladšího publika minulý týden vykázal hlavní kanál Primy, který se propadl o 1,05 procentního bodu na hodnotu 11,72 procenta. Významně padal i podíl ČT Sport (o 0,65 procentního bodu na 1,97 procenta) a Primy love (o 0,48 procentního bodu na 2,63 procenta).

Jestliže u širší cílové skupiny všech dospělých diváků starších 15 let si minulý týden jako jediná velká televizní skupina polepšila Česká televize, v případě mladšího publika od 15 do 54 let rostla pouze skupina Nova. Ve srovnání s předminulým týdnem rostla o 0,30 procentního bodu na hodnotu 38,25 procenta, a to i přes mírné poklesy hlavního kanálu, Smíchova a Telky (dostatečně je kompenzoval růst Novy Cinema). Česká televize si pohoršila o 0,20 procentního bodu na souhrnný podíl 22,06 procenta a nadále zůstává v kategorii D15–54 až trojkou trhu – a to i přes významnější pokles skupiny Prima. Ta se propadla o 1,07 procentního bodu na hodnotu 22,58 procenta, přičemž klesaly všechny její programy s výjimkou Primy Cool.

Kanály – průměrné podíly (49. týden 2014)
Graf podílu kanálů (49. týden 2014)
Graf podílu skupin (49. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 49. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s prvním prosincovým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT 2. Její podíl narostl o 0,97 procentního bodu na hodnotu 4,61 procenta. Význnamně si přilepšila i Nova Cinema (o 0,73 procentního bodu na 4,96 procenta) a Smíchov (o 0,52 procentního bodu na 1,56 procenta). Naopak největší propad zaznamenala ČT 1, která meziročně klesla o rekordních 2,98 procentního bodu na podíl 13,90 procenta. Pohoršila si i zpravodajská ČT 24, ale výrazně méně než Jednička – propadla se o 0,47 procentního bodu na hodnotu 4,90 procenta.

Pohledem celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si meziročně nejvíce polepšila skupina Nova. Oproti loňskému prvnímu prosincovému týdnu její podíl narostl o 1,21 procentního bodu na hodnotu 33,70 procenta. Největší zásluhu na tom mají tematické kanály s výjimkou Fandy, který stejně jako „velká“ Nova meziročně klesal. Nárůst zaznamenala i skupina Prima, která si polepšila o 0,60 procentního bodu na kumulovaný podíl 22,37 procenta. Jako jediná meziročně ztrácela Česká televize, zato pořádně: propadla se o 2,15 procentního bodu na hodnotu 27,13 procenta (zejména díky silnému poklesu ČT 1).

MM 25 baliček

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšil hlavní kanál Primy, který v průměrném celodenním podílu poskočil o 0,97 procentního bodu na hodnotu 11,72 procenta. Významně stoupal i Smíchov, jehož podíl vzrostl o 0,74 procentního bodu na 2,36 procenta, a také ČT 2, která si polepšila o 0,55 procentního bodu na 3,77 procenta. Opačný extrém vykázala ČT 1, která se meziročně propadla o 2,12 procentního bodu na hodnotu 10,80 procenta. Významně klesal i podíl hlavního kanálu Novy, který si pohoršil o 1,17 procentního bodu na 26,47 procenta. Poklesu se nevyhnula ani TV Barrandov, jejíž podíl se meziročně snížil o 0,31 procentního bodu na hodnotu 2,98 procenta.

Prima si u mladšího publika meziročně nejvíc polepšila i jako celá skupina. V souhrnném celodenním podílu stoupla o 1,52 procentního bodu na kumulovaný podíl 22,58 procenta, přičemž žádný z jejích čtyř programů v této mladší cílové skupině neklesal (pouze Prima Zoom stagnovala na stejných číslech jako loni). Nepatrný růst o jednu setinu procentního bodu vykázala i skupina Nova, která si polepšila na hodnotu 38,25 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ si meziročně pohoršila Česká televize, jejíž souhrnný podíl se propadl o 1,21 procentního bodu na hodnotu 22,06 procenta. Mohla za to především ČT 1, ale částečně také ČT Sport.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).