Prima Cool skokanem minulého týdne, pomohla jí Liga mistrů. Nejvíc padala ČT 24 a Atmedia

11. 11. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAFY A TABULKY – Skupina Prima si minulý týden polepšila v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíc ze všech tří největších televizních domů v zemi

Mezitýdenní vývoj (vs. 44. týden 2013)

Cílová skupina 15+

Největší mezitýdenní nárůst průměrného celodenního podílu na publiku starším 15 let zaznamenala minulý týden Prima Cool, která bodovala zejména přenosem zápasu fotbalové Ligy mistrů mezi Viktorií Plzeň a vítězem minulého ročníku této soutěže Bayernem Mnichov. Polepšila si o 0,41 procentního bodu na hodnotu 3,76 procenta, která je ale z hlediska dlouhodobých výsledků Primy Cool spíše průměrná. O 1,33 procentního bodu rostly i „ostatní“ neměřené televize, což způsobil fakt, že od úterý byla z měření vyřazena Šlágr TV a její výsledek se započítával právě k neměřeným stanicím. 

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj týdenních podílů jednotlivých televizí v kategorii D15+ za rok 2013

Podíl Šlágr TV se dosud započítával ke stanicím zastupovaným agenturou Atmedia, která si díky jejímu vyřazení pohoršila oproti předminulému týdnu o 0,98 procentního bodu na hodnotu 2,70 procenta. Z jednotlivých televizních stanic zaznamenala největší mezitýdenní pokles zpravodajská ČT 24: o 0,94 procentního bodu na podíl 5,17 procenta. I tak jde o nadprůměrnou hodnotu za poslední měsíce a ČT 24 si udržela pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, ČT 1 a Primě.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Skokanem předminulého týdne ČT 1, posilovala hlavně u mladých od 15 do 54 let

Z porovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let vyšla minulý týden vítězně Nova Group. Jejích pět volně šířených kanálů oslovilo v průměru 32,74 procenta publika, což bylo o 0,32 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Druhou příčku obsadila Česká televize, která si však pohoršila o 0,96 procentního bodu na podíl 28,52 procenta. Trojkou zůstala Prima Group s kumulovaným podílem 22,27 procenta. Na rozdíl od ČT si ale polepšila, a dokonce víc než konkurenční Nova – o 0,43 procentního bodu.

Top 10 všechny stanice (45. týden 2013)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově a obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl vzrostl (především díky fotbalové Lize mistrů a Evropské lize UEFA) o 0,45 procentního bodu na hodnotu 2,30 procenta. Obdobný růst od 0,43 procentního bodu na podíl 5,54 procenta zaznamenala i Prima Cool. Naopak největší pokles potkal zpravodajskou ČT 24 (o 0,94 procentního bodu na hodnotu 2,72 procenta) a ČT 1 (o 0,85 procentního bodu na 12,34 procenta). Atmedia vyřazením Šlágru v mladší cílové skupině neklesla, nýbrž si polepšila o dvě setiny procentního bodu na hodnotu 3,70 procenta.

Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílech na publiku od 15 do 54 let si minulý týden nejlépe vedla skupina Nova, která oslovila v průměru 37,78 procenta publika. Oproti předminulému týdnu si polepšila o rovný jeden procentní bod. Těsně druhá byla Česká televize s podílem 22,82 procenta, která však zaznamenala mezitýdenní pokles o 1,32 procentního bodu. Třetí pozici obsadila skupina Prima s podílem 22,23 procenta – o 0,18 procentního bodu lepším než v předminulém týdnu.

Kanály – průměrné podíly (45. týden 2013)
Graf podílu kanálů (45. týden 2013)
Graf podílu skupin (45. týden 2013)

Meziroční vývoj (vs. 45. týden 2012)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 45. týdnem minulého roku si v celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil Fanda, kterému minulý týden pomohly zejména přenosy fotbalové Evropské ligy UEFA. Díky nim jeho podíl stoupl o 0,65 procentního bodu na hodnotu 2,01 procenta. Významný růst zaznamenaly i „ostatní“ neměřené stanice (o 1,05 procenta na podíl 9,66 procenta), což opět souvisí s přeřazením Šlágr TV z balíku stanic Atmedia do této neměřené skupiny. Samotná Atmedia si ale meziročně také polepšila – o 0,90 procentního bodu na podíl 2,70 procenta (loni touto sdobou ještě Šlágr TV nebyla v peoplemetrech a neexistovalo několik televizí, které nyní Atmedia zastupuje). Největší meziroční pokles připadnul na hlavní kanál Primy (o 5,98 procentního bodu na hodnotu 14,28 procenta).

Jedinou velkou televizní skupinou, která si meziročně polepšila v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku, byla Nova. Oproti 45. týdnu 2012 oslovila o 2,96 procentního bodu publika více (32,74 procenta). Další dvě skupiny klesaly. Nejvíc Prima Group (o 3,97 procentního bodu na hodnotu 22,27 procenta), nepatrně i Česká televize (o 0,27 procentního bodu na podíl 28,52 procenta). Pokles u nich přišel i přes to, že loni touto dobou ještě neprovozovaly nové tematické kanály zaměřené na dokumenty, děti, kulturu a umění.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Cílová skupina 15–54

V mladší „novácké“ cílové skupině diváků od 15 do 54 let si v celodenním podílu meziročně nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Rostl o 0,56 procentního bodu na hodnotu 26,81 procenta. Ještě výraznější růst vykázaly televize zastupované agenturou Atmedia, jejichž souhrnný podíl vzrostl o 1,11 procentního bodu na hodnotu 3,70 procenta. Naopak největší pokles opět připadl na hlavní kanál Primy, který si meziročně pohoršil o 5,33 procenta (tedy o hodnotu představující o něco víc, než je podíl TV Barrandov, Primy Cool nebo Novy Cinema) na hodnotu 11,71 procenta. O 1,32 procentního bodu na podíl 3,50 procenta meziročně klesla i TV Barrandov.

Zajímavé změny nastaly i v meziročním porovnání souhrnných celodenních podílů tří největších televizních skupin. Nejúspěšnější z nich, Nova, si polepšila o 3,78 procentního bodu na hodnotu 37,78 procenta. Česká televize rostla jen nepatrně o 0,12 procentního bodu na podíl 22,82 procenta, zatímco skupina Prima si meziročně pohoršila o 3,56 procentního bodu na hodnotu 22,23 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).