Prima ani nejúspěšnějším týdnem Eura nepřekonala ČT 1

19. 6. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
19. 6. 2008

Minulý týden znamenal pro Primu další letošní rekord v podílu na sledovanosti. Přesto, že šlo o týden, kdy ještě česká reprezentace hrála na fotbalovém Euru, se ale Primě nepodařilo porazit v podílu na trhu první program České televize, a to jak v celodenních číslech, tak v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin.

GRAF: Podíly českých televizí na trhu ve 24. týdnu 2008 (PDF, 23kB)

Prima dosáhla v uplynulém týdnu průměrného celodenního podílu na divácích starších patnácti let 20,76 procenta, což je o půldruhého procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase Primu sledovalo v průměru 21,85 procenta dospělých diváků, kteří zrovna trávili večer u televize.

ČT 1 minulý týden dosáhla průměrného celodenního podílu na sledovanosti 21,26 procenta, což je o pět setin procentního bodu více než v předchozím týdnu. V prime time zájem o ČT 1 stoupnul na průměrný podíl 22,20 procenta. Naopak ČT 2 ztrácela. V celodenních číslech minulý týden vykázala podíl 5,38 procenta, o 1,3 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase podíl ČT 2 dokonce klesnul na 3,91 procenta.

SPECIÁL: Tabulka týdenní sledovanosti televizí za rok 2008

Klesal také zájem o digitální program ČT 4 Sport. Minulý týden dosáhl průměrného denního podílu na trhu 0,59 procenta, o šest setin procentního bodu méně než o týden dříve. V hlavním vysílacím čase podíl ČT 4 Sport klesl až na 0,37 procenta. Mírně pak rostl zájem diváků o zpravodajský kanál ČT 24. V průměru jej denně sledovalo 1,33 procenta diváků, kteří trávili čas u televize. V prime time ovšem pouze 0,74 procenta.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Zvyšující se sledovanost Primy nijak neuškodila televizi Nova, která v celodenních výsledcích dosáhla naprosto totožných výsledků jako v předminulém týdnu – celodenní podíl 38,43 procenta je v konkurenci fotbalového Eura poměrně dobrý výsledek. V prime time se podíl Novy vyšplhal až na 41,99 procenta. Ztrácel však filmový kanál Nova Cinema, a to až třetinu svých diváků. Po celý den jej v průměru sledovalo 0,28 procenta dospělých diváků, v hlavním večerním čase pak 0,24 procenta.

Zájem o menší kabelové a satelitní programy v uplynulém týdnu mírně klesnul z 12,17 na 11,97 procenta. Během prime time tyto televize dosáhly souhrnného podílu 8,70 procenta. Vyplývá to z aktuálních výsledků elektronického měření sledovanosti, které pro Asociaci televizních organizací zajišťuje společnost Mediaresearch.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).