Příjmy služby YouTube z mobilní reklamy se za poslední půlrok ztrojnásobily. Bloomberg v tomto smyslu cituje Lucase Watsona, viceprezidenta prodeje a marketingu YouTube. Ten dále prozrazuje, že nyní asi čtvrtina z miliardy uživatelů YouTube přistupuje ke službě z mobilních zařízení.
Podle Nielsena přitom použila v březnu aplikaci YouTube více než polovina všech amerických majitelů smartphonů, a to 70 milionů lidí, a o 42 % více než před rokem.
Analytik Martin Pyykkonen pro Bloomberg odhaduje, že z YouTube pochází desetina všech příjmů Googlu, a že v posledním čtvrtletí se příjmy z mobilní reklamy podílely na celkových příjmech YouTube asi pětinou až čtvrtinou. Ze 14 miliard dolarů čtvrtletních tržeb Googlu tedy dovozuje, že mobilní reklama vynesla za to období službě YouTube asi 350 milionů dolarů.
Růst reklamy na YouTube výrazně podpořilo to, že Apple odstranil z iOS 6 vlastní aplikaci pro YouTube, v níž reklamy nebyly, a uvolnil tak místo pro aplikaci od Googlu.
V mobilní aplikaci se reklamy pouštějí před videem, a proto je výzvou neztratit diváka, než reklama doběhne. „Reklamy musí uživatele bavit, musí splňovat vyšší nároky,“ říká k tomu Julie Ask z Forresteru.
Podle předpovědi EMarketer Inc. se má do roku 2017 prodej mobilní reklamy v USA oproti loňsku zdesetinásobit. Bude to prý trh o velikosti téměř 2,7 miliardy dolarů.
Podle Bloombergu