1. ZKUSIL to někdy provozovatel Lupy? Nabídl nám někdy "Za 10 Kč měsíčně budete Lupu vidět bez reklam"? Ne, on prostě předsudečně předpokládá, že by to nikdo za peníze nechtěl, a tedy se rozhodl založit svůj obchodní model na reklamě, přilepované k článkovému obsahu.
2. Nesledovat reklamu na internetovém serveru je na úrovni toho, odskočit si na WC, když je reklamní blok uprostřed filmu. Přičemž jsem několikrát zažil, že se určitá velká firma rozhodla, že určitý televizní pořad (či sportovní přenos) bude financovat ona a že reklamní bloky budou obsahovat vždy jen jednu její reklamu; v důsledku toho ti, kdo zkusili odběhnout na WC, přišli o část programu, protože reklama trvala 20 sekund, ale jejich návštěva WC dvě minuty; při dalším reklamním bloku už nikam nešli a raději koukali na tu jednu reklamu, aby o nic nepřišli.
Kdyby firmy nebyly úplně blbé a "nenažrané", udělaly by jednořádkové reklamy, které by se jako text vložily v rámečku mezi jednotlivé odstavce (či kapitoly) článku - byly by textové, žádný flash, žádné obrázky, žadné IFRAMEy... a nikoho by neobtěžovaly, nezpomalovaly by počítač, zrak čtenáře by přes ně úplně normálně přejel, sdělení by přešlo do mozku a nazdar.
3. odhadem 90% reklamy propaguje nevýhodné produkty - buď předražené (vzhledem k funkcím), na kterých má obchodník extrémní marži, nebo nekvalitní, kterých se chce rychle zbavit. Na "ekonomické produkty", které za rozumnou cenu poskytují to, co slibují, se reklama obvykle nedělá, protože ta rozumná cena jaksi negeneruje dostatečný "badžit". Až se dostaneme do fáze, kdy si obchodníci uvědomí, že zákazník, který jim každý měsíc poskytne zisk 100,- Kč, je pro ně výhodnější než zákazník, kterého jednou natáhnou o 2000,- a on pak doma skřípe zuby kvůli "kosmodisku" nebo jiné naprosté hovadině za nekřesťanské peníze, pak také budu zvědavý, co mi obchodníci nabízejí, protože budu věřit, že to, co propagují reklamou, je pro mě přínosné. Bohužel dnes jsem si jist, že jestli je na něco reklama, existuje tatáž funkcionalita či tatáž kvalita za nižší peníze "těsně vedle"; například udělá-li Alza billboardy na USB flash disk za 790,-, můžu si být jist, že ten USB flash disk, který tatáž Alza prodává za 760 bude stejně dobrý, a ten flash disk za 830 bude dvakrát tak spolehlivější.
==========
Kdekdo tvrdí, že přes všechny kecy odpůrců reklamy reklama funguje. Že lidé sice do průzkumů, dotazníků, diskuzí a anket tvrdí, že je reklama neovlivňuje, ale stejně nakonec jdou a koupí si to, co je propagováno. Jenže to je ten krátkodobý efekt: Udělal jsi reklamu výrobku s marží a oni ho kupují a ty jsi jednorázově z každého z nich vytřískal spoustu peněz. Jenže oni už podruhé nepříjdou. Mají doma krám, který se tvářil jako něco super, a přitom je v lepším případě průměrný. Zákazníci se cítí oklamáni a už ti nevěří. Ale tohle se do statistik PPC a dalších nóbl zkratek nepromítne, takže to zdánlivě vypadá dobře.
Koukam, ze oba byste nejradeji za obsah platili, ze? Tim, ze blokujete reklamu okradate provozovatele o jeho prijem ze ktereho ten server zivi. Ale jak to vidim, tak zrovna vy byste byli prvni, kdo by zacal vykrikovat, ze platit za nic nebude. Jak bych to nazval, takoví vyzirkové. Ac se mi reklama taky vzdy nelibi, tak ji akceptuji, protoze vim, ze z toho jsou servery zivy.
Myslim, ze pokud by se provozovatel Lupy rozhodl s ni skoncit, nic hrozneho se nestane (obzvlast v pripade, kdy by to bylo zduvodnene prilis nizkym prijmem z reklamy).
Proc si tolik lidi mysli, ze kdyz nekdo pravidelne cte nejaky server, tak ho soucasne i potrebuje k zivotu a neobejde se bez nej? Respektive, proc se povazuje za normalni, ze kazdy server tu musi byt na veky veku, a pokud by skoncil kvuli tomu ze nevyjde s penezi, tak to bude malem narodni tragedie?
Predpokladam ze vyzirka je take kazdy, kdo si pri reklame v televizi vypne zvuk a jde na zachod :).
Problém je s mírou. Já bych reklamu také nechal, když z ní servery žijí. Jenže pak přijde nějaký nepříčetný kreativec, plácne mi na obrazovku hýbací okno, které mi brání v cestě k obsahu, a já musím lovit, jak ten nesmysl zavřít. Pár takových setkání, má ochota narazí na své limity, do Firefoxu putuje Adblock a mám klid.
Klidně si stránky zpoplatněte, jsem zvědav, kolik lidí se sem bude potom obtěžovat! A blokování nechtěného obsahu je základním lidským právem. Za internet platím, tudíž mám právo si rozhodnout, na co se budu dívat a na co ne! Že moje peníze neskončí tam, kde byste chtěli, není můj, ale váš problém! Takže si ho řešte, jak chcete, ale neotravujte lidi s tím, co nechtějí! Nedávno byla realizována na téma Reklama dotazníková akce. Výsledek byl naprosto očekávatelný! 90% respondentů je reklamou znechuceno a považuje ji za nehorázné obtěžování! O tom, jak billboardy kolem silnic napomáhají zvýšení nehodovosti není třeba diskutovat. Na Slovensku nic takového neuvidíte, reklamy kolem silnic jsou prostě totálně zakázány a je to jen dobře.