Názor k článku Přijde konec manipulace a nenávisti k internetové reklamě? od anonym - Promiň, ale co to plácáš? 1. ZKUSIL to někdy...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 3. 2008 14:28

    bez přezdívky
    Promiň, ale co to plácáš?

    1. ZKUSIL to někdy provozovatel Lupy? Nabídl nám někdy "Za 10 Kč měsíčně budete Lupu vidět bez reklam"? Ne, on prostě předsudečně předpokládá, že by to nikdo za peníze nechtěl, a tedy se rozhodl založit svůj obchodní model na reklamě, přilepované k článkovému obsahu.

    2. Nesledovat reklamu na internetovém serveru je na úrovni toho, odskočit si na WC, když je reklamní blok uprostřed filmu. Přičemž jsem několikrát zažil, že se určitá velká firma rozhodla, že určitý televizní pořad (či sportovní přenos) bude financovat ona a že reklamní bloky budou obsahovat vždy jen jednu její reklamu; v důsledku toho ti, kdo zkusili odběhnout na WC, přišli o část programu, protože reklama trvala 20 sekund, ale jejich návštěva WC dvě minuty; při dalším reklamním bloku už nikam nešli a raději koukali na tu jednu reklamu, aby o nic nepřišli.
    Kdyby firmy nebyly úplně blbé a "nenažrané", udělaly by jednořádkové reklamy, které by se jako text vložily v rámečku mezi jednotlivé odstavce (či kapitoly) článku - byly by textové, žádný flash, žádné obrázky, žadné IFRAMEy... a nikoho by neobtěžovaly, nezpomalovaly by počítač, zrak čtenáře by přes ně úplně normálně přejel, sdělení by přešlo do mozku a nazdar.

    3. odhadem 90% reklamy propaguje nevýhodné produkty - buď předražené (vzhledem k funkcím), na kterých má obchodník extrémní marži, nebo nekvalitní, kterých se chce rychle zbavit. Na "ekonomické produkty", které za rozumnou cenu poskytují to, co slibují, se reklama obvykle nedělá, protože ta rozumná cena jaksi negeneruje dostatečný "badžit". Až se dostaneme do fáze, kdy si obchodníci uvědomí, že zákazník, který jim každý měsíc poskytne zisk 100,- Kč, je pro ně výhodnější než zákazník, kterého jednou natáhnou o 2000,- a on pak doma skřípe zuby kvůli "kosmodisku" nebo jiné naprosté hovadině za nekřesťanské peníze, pak také budu zvědavý, co mi obchodníci nabízejí, protože budu věřit, že to, co propagují reklamou, je pro mě přínosné. Bohužel dnes jsem si jist, že jestli je na něco reklama, existuje tatáž funkcionalita či tatáž kvalita za nižší peníze "těsně vedle"; například udělá-li Alza billboardy na USB flash disk za 790,-, můžu si být jist, že ten USB flash disk, který tatáž Alza prodává za 760 bude stejně dobrý, a ten flash disk za 830 bude dvakrát tak spolehlivější.

    ==========
    Kdekdo tvrdí, že přes všechny kecy odpůrců reklamy reklama funguje. Že lidé sice do průzkumů, dotazníků, diskuzí a anket tvrdí, že je reklama neovlivňuje, ale stejně nakonec jdou a koupí si to, co je propagováno. Jenže to je ten krátkodobý efekt: Udělal jsi reklamu výrobku s marží a oni ho kupují a ty jsi jednorázově z každého z nich vytřískal spoustu peněz. Jenže oni už podruhé nepříjdou. Mají doma krám, který se tvářil jako něco super, a přitom je v lepším případě průměrný. Zákazníci se cítí oklamáni a už ti nevěří. Ale tohle se do statistik PPC a dalších nóbl zkratek nepromítne, takže to zdánlivě vypadá dobře.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).