Vlákno názorů k článku Přelaďování je u konce. Co nám dal a vzal přechod na DVB-T2? od Pamětník - To snad není možné, jak si někteří představují...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 10. 2020 18:02

    Pamětník

    To snad není možné, jak si někteří představují podmíněný přístup jako Hurvínek válku. Pokud to nevíte, stále se platí poplatky za aparáty a je úplně jedno, zda třeba TV ani nezapnete, přijímáte FTA, nebo vysílání z ciziny. Koncese není výmysl posledních let, třeba u rozhlasu existují téměř 100 let a podobně je to většinou i v celé Evropě. Že se vybraná částka převede přímo na provoz veřejnoprávních médií, je jedna z možností, jak s penězi naložit.

    Sice se o Vás neví, jaké a zda vůbec nějaké televizory a STB používáte, ale zkuste se vžít do potřeb klasického TV diváka za situace, kterou zde objevně předkládáte. U DVB-T2 je už dnes sice možné příjem kódovat, ale pro sledování je většinou třeba vlastnit extra CI modul a kartu. Standardní divák by si tedy opatřil tento pár, nebo i více, podle počtu provozovaných přístrojů. Tuto sestavu by vložil do svého TV. Protože na našem trhu téměř neexistují STB, které mají možnost použít CI+ a kartu, museli by si všichni asi koupit nové televizory, které CI slot už většinově mají. Divák by třeba zatoužil u svého televizoru využít i standardní tuner DVB-S, kde kromě nezajímavých free stanic jsou ostatní také placené, ale kam byste vložil další CI+ modul a druhou kartu? Nebo snad máte, nebo víte o televizorech, které mají 2 CI sloty? Čili byste tak omezil a zablokoval příjem televize všem ze 2 platforem. A to jen kvůli tomu, že jste asi kriminalizován kvůli neplacení koncesí?

  • 2. 11. 2020 18:11

    Pamětník

    A kam byste tu Vámi navrhovanou kartu strčil, když STB CI díru nemají? Ono nejde jen o to, podle Vaší představy stanice ČT zakódovat, ale diváci ČT by museli mít možnost je také něčím dekódovat. Nejde o neshodu mezi námi, ale navrhujete něco, co sám víte, že nemůže být funkční, protože světoví výrobci TV přijímačů/STB nic takového nevyrábí a ČR by byla světová výjimka.

    Technicky je systém koncesí dlouhodobě v mnoha státech ověřen a není závislý na nějakých neexistujících technologických vlastnostech současných přijímačů, ani na momentálních náladách politiků. Ale, proč to dělat jednoduše, když to jde dělat i nemožně, se změnou za každou cenu? ;-)

  • 2. 11. 2020 18:54

    Jan Man

    "...světoví výrobci TV přijímačů/STB nic takového nevyrábí."

    A jste si jist, že neexistují TV přijímače s Common Interface (+)?
    Já bych řekl, že v drtivé většině naopak takové existují...

  • 31. 10. 2020 13:10

    bez přezdívky

    UZ DVBT mel byt impuls k zakodovani CT a dekriminalizaci vlastnictvi prijimace. Kdo zaplati konces. poplatky dostane kartu. Kdo nezaplati muze televizor klidne mit a pokud bude neco ve FTA tak at se kouka traba na tohle. Bohuzel ani DVBT2 tohle neprineslo.

  • 2. 11. 2020 17:09

    bez přezdívky

    Pristroje s CI dirama neexistuji protoze je trh nepotrebuje (na co si porizovat DVBT2 STB s CI slotem kdyz neni potreba dekodovat ) . Proste se neshodneme, ja povazuju koncept konc. poplatku za prezitek a legislativu okolo nej za znacne zastaralou, ktere by neuskodilo par zmen. Ano zmeny boli ale prechod na DVBT , nebo pozdeji DVBT2 mohl byt dobry impuls...

  • 3. 11. 2020 8:46

    Jan Man

    Mýlíte se, řeč o dvojnásobném CI nikde nebyla. Řeč je zde o CI, který by byl využíván pro podmíněný příjem via DVB-T2. A takových TV je velká většina.

  • 3. 11. 2020 9:33

    Pamětník

    Vy se mýlíte, stačí se podívat o pár příspěvků výše (31. 10. 2020 18:02 Pamětník), kde reaguji na příspěvek z 31. 10. 2020 13:10
    "XJT
    UZ DVBT mel byt impuls k zakodovani CT a dekriminalizaci vlastnictvi prijimace. Kdo zaplati konces. poplatky dostane kartu. Kdo nezaplati muze televizor klidne mit a pokud bude neco ve FTA tak at se kouka traba na tohle. Bohuzel ani DVBT2 tohle neprineslo.".
    Zde se totiž objevil nápad o řešení legálního příjmu ČT pomocí zaplacené přístupové extra karty, u mnohých tedy jako DRUHÉ. Viz následující diskuze.

    Dovedu si ale technicky představit i rozsáhlou agenturu s distribucí a prodejem dalších typů přístupových karet, které by existovaly i ve variantách s přístupem nejen k placeným balíčkům provozovatele, ale i s příplatkem za balíček ČT. Ovšem nejprve by se musela zrušit povinnost provozovatelů placených platforem povinně šířit zdarma i stanice ČT. Předpokládám ale, že by takovou komplikovanou cestu nikdo nechtěl opravdu prosadit.

  • 3. 11. 2020 7:25

    Pamětník

    Omlouvá Vás to, že jste si asi nevšiml argumentu, že dvojitý CI+ by byl nutný při použití 2 karet, pro běžnou pay TV distribuci (kabelovka, Skylink a pod.) a nově extra i pro ČT. Diskuzi byste více obohatil uvedením konkrétních modelů TV s dvojitým CI+.

    Také jste asi přehlédl lomítko, protože debata se týkala i STB a ty naopak v drtivé většině CI+ nemají.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).