Microsoft s nuceným přejmenováním cloudového úložiště SkyDrive na OneDrive, ke kterému má dojít během následujících týdnů, chystá i další novinky. Nyní již alespoň některé můžeme konkretizovat. První z nich je plná podpora sdílení složek. Ostatní uživatelé ke sdílené složce budou moci získat přístup z webového rozhraní i mobilní aplikace služby.
Do sdílené složky budou moci uživatelé volitelně zasahovat, jako by se jednalo o jejich vlastní složku. Dokonce OneDrive nabídne možnost synchronizovat obsah sdílených složek jako složek vlastních. To by mělo výrazně usnadnit možnosti spolupráce. Další novinka už tak klíčová není, ale přesto může některé uživatele zaujmout.
Microsoft po vzoru většiny konkurentů v segmentu cloudových úložišť spustí referenční program. Díky němu bude možné zdarma navýšit kapacitu úložiště až o 8 GB. Ze základních 7 GB si tak bude možné polepšit na 15 GB, které jsou však pro konkurenční Google Drive či Copy.com výchozí kapacitou. A jak si půjde „vydělat“ další úložnou kapacitu?
O 3 GB by se měla kapacita navýšit za využívání úložiště OneDrive pro zálohu fotek, kterou vedle systémů Windows 8.1 a Windows Phone 8 podporuje také aplikace služby pro iOS. Po 500 MB bude odměňováno doporučení služby novým uživatelům, kteří si založí nový účet. To není zrovna nejštědřejší nabídka. Například Copy.com ale nabízí 5 GB.
Kde se vzal název OneDrive? Obhájí si jej Microsoft?
Microsoft nastínil, jak vznikl název OneDrive. Má reprezentovat současnou firemní strategii „jeden Microsoft“. Nový název má též odrážet chystanou větší synergii se službou OneNote pro správu poznámek. Spojení cloudového úložiště a služby pro správu poznámek není nic nového pod sluncem. Sází na něj třeba matador Box.com (dříve Box.net).
V neposlední řadě Microsoft chtěl název, který si bude moci úspěšně obhájit v případných soudních sporech. Přesto již webhoster One.com hodlá nový název pro SkyDrive právně napadnout. Právníci Microsoftu prý ale podnikli rozsáhlý globální průzkum, jestli název OneDrive nekoliduje s nějakou existující ochrannou známkou. Jsou proto nyní přesvědčení, že případné spory vyhrají.
Naposledy Microsoft prohrál soudní spor s britskou televizní společností BSkyB o název SkyDrive. V nedávné minulosti musel přestat používat značku Metro pro své dotykové dlaždicové prostředí, kterou si hájila německá firma stejného názvu. Provizorně tak vzniklo označení Modern UI, které se ale příliš neujalo, takže přiléhavý „sexy“ název se stále hledá.