Strategie přechodu na DVB-T2 putuje do meziresortního připomínkového řízení
Okolnosti přechodu na novější typ zemského digitálního vysílání DVB-T2 v České republice mají zase o něco jasnější obrysy. Expertní skupina ministerstva průmyslu a obchodu pro Strategii rozvoje terestrické televizní platformy v Česku dnes – po měsíčním odkladu – posílá do meziresortního připomínkového řízení klíčový dokument, na jehož základě by měl vzniknout nový Technický plán přechodu ze zemského digitálního televizního vysílání ve standardu DVB-T na standard DVB-T2. Měsíční odklad si vyžádali operátoři vysílacích sítí, provozovatelé televizního vysílání, ale také mobilní operátoři, kteří do konce minulého týdne zaslali dalších jedenáct připomínek, z nichž některé expertní skupina do konečné podoby dokumentu zapracovala.
Asi nejzásadnější změnou je počet přechodových sítí DVB-T2, které by měly odstartovat letos a vysílat souběžně se stávajícími multiplexy DVB-T až do jejich vypnutí začátkem roku 2021. Původně se počítalo se dvěma celoplošnými multiplexy DVB-T2, z nichž jeden by provozovala Česká televize a druhý by obsadily komerční stanice. Obě sítě by technicky provozovaly České Radiokomunikace a multiplexy by nebyly regionalizovatelné. To se však nelíbilo konkurentovi Českých Radiokomunikací Radimu Pařízkovi ani provozovatelům regionálních televizí. Pařízkova společnost Digital Broadcasting, která provozuje celoplošný multiplex 4, v němž vysílají i regionální televize, proto společně s Asociací regionálních a lokálních televizí prosadila vznik třetí přechodové sítě DVB-T2, která bude regionalizovatelná.
Strategie přechodu na DVB-T2 se mění, místo dvou přechodných multiplexů budou tři
Operátory a stát by měla „druhá digitalizace“ vyjít přibližně na miliardu
České Radiokomunikace nevidí budoucnost v placené pozemní televizi
Hybridní televize v bodě nula
Na začátku ledna oznámila společnost hybrid, že do pozice předsedy představenstva a CEO této necelý rok existující firmy nastupuje někdejší technický ředitel Óčka Lukáš Hnilička. Ten nadále zůstává konzultantem Óčka pro nová média a oblast hybridní televize. Právě jejímu rozvoji se chce věnovat i v čele firmy hybrid, která se chce podílet na rozvoji HbbTV technologie nejen na území České republiky.
Hybridní televize zaujala Hniličku svou rozmanitostí a vysokým potenciálem. Poprvé jsem s technologií HbbTV přišel do styku v roce 2013 ještě na Óčku. Tehdy jsem ji vnímal spíše jako skvělý nástroj pro second screen televizi,
vzpomíná Hnilička. Od té doby se pojetí hybridní televize posunulo o notný kus dál, a to jak v jejím využití, tak v samotném vývoji. Víme, že možnosti hybridní televize jsou mnohem širší, než jsme mysleli. Nicméně až letošní rok považuji za bod nula této technologie. Ale už někdy od loňského srpna je evidentní, že tuzemské vysílatele HbbTV zaujala a že s hybridním vysíláním je potřeba počítat,
myslí si Hnilička. Do té doby tady fungovalo jen jako test České televize a jako experimentální hračka pro Óčko.
Svoji společnost Hnilička vnímá na pomezí mezi konzultanty a vývojáři. Nepovažujeme se za čistě technologickou firmu, která strojově vyrábí aplikace, na což má vliv i složení týmu a managementu. Díky němu máme mnohem blíž k samotným médiím,
tvrdí Hnilička. Vývojářů třeba mobilních aplikací podle něj v Česku existuje spousta, ale většina z nich nerozumí mediálnímu prostředí a takřka nikdo nechápe konkrétní potřeby televizních stanic a jejich diváků. Na podobné nepochopení jsme naráželi od úplného začátku, a proto vlastně firma hybrid vznikla. Prostě jsme neměli čas učit developery, jak přistupovat k aplikacím pro média a jak vycházet vstříc diváckému chování,
rekapituluje důvody vzniku společnosti Hnilička.
Lukáš Hnilička: Za reklamu v HbbTV by mohli zadavatelé letos utratit sto milionů korun
Je tu první kampaň na HbbTV. Poběží na „malých“ televizních stanicích
Změny ve složení redakce DigiZone.cz
Po více než osmi letech opustí na konci ledna tým DigiZone.cz jeho redaktor Lukáš Polák. Náš kolega se rozhodl využít nabídky, která se mu naskytla, a od 1. února se postaví nové profesní výzvě. Lukáš působil v redakci našeho webu od září 2007 a byl tak vedle dnes již bývalého šéfredaktora Jana Potůčka nejdéle působícím členem celého týmu. Redakce DigiZone.cz tak bude fungovat od února v kompletně novém složení. Po novém šéfredaktorovi Janu Brychtovi (nastoupil v lednu 2016) tak bude novým redaktorem Bohumil Herwig, který pro naši redakci připravoval doposud recenze televizorů a přehledové texty.
Lukáš Polák po osmi letech opouští redakci DigiZone.cz, nahradí ho Bohumil Herwig
Stručně
Na jaře přijde Nova se třemi programovými novinkami. První z nich je seriál Na vodě s Lukášem Langmajerem a Tomášem Klusem. Programovou novinku Drazí sousedé budou moci diváci vídat každé pondělí a středu od 20:20. Jde o příběh z jedné vesnice. Má to jasný začátek, prostředek a konec. Je to o jednom roku v jedné vesnici a vše se bude točit okolo podivného dědictví,
naznačila zápletku seriálu programová ředitelka Novy Alex Ruzek. Co se týká třetí programové novinky, o té píše televize Nova na press webu následující: Půjde o novou velkolepou zábavnou show, ve které se osm českých hvězd každou epizodu promění v kultovní osobnosti hudební scény! Ivana Chýlková, Petr Rychlý, Adam Mišík, Iva Pazderková, Hana Holišová, Petr Vondráček, Anna Fialová a David Kraus se tak každý týden za pomoci špičkových maskérů, prvotřídních kostymérů, stylistů a zkušených učitelů zpěvu, tance a herectví představí v netradičních rolích velkých osobností světové i české populární hudby. Show plnou humoru a dobré nálady provede herec Ondřej Sokol.
ON-LINE PŘENOS: Nova odhalila jarní programové schéma pro rok 2016
Jarní schéma Novy ve znamení komediálně dramatického seriálu Drazí sousedé
Marcela Hrdá odešla z pozice generální ředitelky Skupiny Barrandov. Ve vedení komerční televize byla od dubna 2013, kdy střídala Vladimíra Železného. Skupinu Barrandov, která je součástí mediálního domu Empresa Media, povede nadále Jaromír Soukup jako předseda představenstva a výkonným ředitelem bude František Borovský, dosavadní programový ředitel.
Generální ředitelka Skupiny Barrandov končí. Po vzájemné dohodě
Konference TVCON 2016 se bude věnovat tématům na rozhraní mezi televizním vysíláním, on-line videem, Smart TV a obsahovými inovacemi, které vnímá optikou businessu, technologie i obsahu. Vybraní řečníci vysvětlí, co se zrovna odehrává ve světě HbbTV, OTT, VOD a všech dalších zkratek, o kterých píšeme. Organizátoři aktuálně oznámili datum a místo konání čtvrtého ročníku konference, který se uskuteční 30. března v pražském centru DOX. Zároveň byl spuštěn samostatný web akce. Kompletní line-up a složení řečníků budou na webu zveřejněny v nejbližších týdnech, pro čtenáře DigiZone bude také připravena soutěž o tři volné celodenní vstupy na konferenci.