Hlavní navigace

Pornografie stále nejnavštěvovanějším obsahem

20. 8. 2001
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Eurotelu a Paegasu hrozí rekordní trest ˙ Výpisy z telefonního účtu budou od příštího roku online na Internetu ˙ Hollywoodská studia budou prodávat filmy po Internetu ˙ První "internetová" lavička v parku ˙ Internet dává Íráncům pocit svobody ˙ Reklama na MaxPower jako pornografie ˙ S(MS)bohem!

Eurotelu a Paegasu hrozí rekordní trest

Nejvyšší pokutu ve své historii se rozhodl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dát Eurotelu a RadioMobilu za omezování konkurenta. Svým zákazníkům, kteří volali do mobilní sítě Oskar, totiž účtovali vyšší ceny než za hovory mezi sebou. Postih se pohybuje ve výši od třiceti do padesáti milionů korun – původní návrh sankcí byl ovšem mnohem vyšší. Nejvyšší pokuta, kterou úřad dosud udělil, byla do deseti milionů korun a týkala se Dattelkabelu. Omezování Oskara ovšem postih neodstranil – nejméně třetina majitelů mobilních telefonů Eurotelu a RadioMobilu platí stále za volání do Oskara více než do jiné mobilní sítě. /zdroj/

95 procent všech počítačů umístěných v domácnostech je pravidelně scannováno hackery (Symantec)

Výpisy z telefonního účtu budou online

Český Telecom začne od příštího roku postupně zavádět online výpisy z telefonních účtů na Internetu. V první fázi firma službu nabídne zhruba 5.000 největším klientům, kteří tak budou mít k účtu přístup kdykoli během účetního období. Později bude služba nabídnuta i středně velkým klientům s měsíčním účtem mezi přibližně 2.000 a 50.000 korun, kterých je zhruba 122.000, a nakonec ostatním více než 2,88 milionu zákazníků, kteří měsíčně za telefon utratí do 2.000 korun. Letos v říjnu chce firma odstartovat pilotní projekt v segmentu nejdůležitějších klientů. /zdroj/

Uživatelé ve Spojených státech tráví průměrně u Internetu 20,7 hodin měsíčně, což je o dvě hodiny více než vloni (Jupiter)

Porno stále nejnavštěvovanějším obsahem

Ve snaze najít náhradu za klesající příjmy z internetové reklamy se řada tzv. „seriózních“ firem pustila do podnikání na poli pornografie. Kupříkladu největší poskytovatel Internetu v Evropě T-Online podepsal smlouvu s vydavatelstvím Private Media Group, že na nově zakoupeném portálu Ya.com bude zpřístupněn archív zábavy pro dospělé. Z opačného konce na to šly společnosti MessageLabs a First for Internet, které představily software rozlišující mezi „přijatelnými“ a „obscénními“ obrázky – vyjma určení podílu barvy kůže na ploše snímku obsahuje rozpoznávání poloh a analýzu kompozice. /zdroj/

Pornografie je nejoblíbenější ve Španělsku, kde se 40 procent uživatelů přiznalo k návštěvám pornostránek (NetValue)

Studia budou prodávat filmy po Internetu

Vize Martina Kopty o internetové videopůjčovně možná dojde svého naplnění dříve, než by se mohlo zdát. Americký Hollywood se totiž stěhuje na Internet. Pět velkých filmových studií oznámilo, že zakládají společnou firmu, která bude mít na starosti distribuci filmů po světové informační dálnici. Mediální koncerny tím reagují na rostoucí oblibu nelegálních kopií filmů v počítačovém formátu. Společnosti Sony, AOL Time Warner, Vivendi Universal, Viacom a Metro-Goldwyn-Mayer jsou rozhodnuty investovat do projektu internetové videopůjčovny celkem 750 milionů dolarů. /zdroj/

V Evropě v online nakupování vede Německo, kde za poslední půlrok uskutečnilo online nákup 60 procent uživatelů (GfK)

První „internetová“ lavička v parku

První „internetová“ lavička v parku se objevila v britském městě Bury St. Edmunds. Jsou v ní čtyři telefonní konektory, využitelné pro připojení k Internetu. Stačí zastrčit kabel z notebooku, resp. modemu. Vše pod správou marketingu Microsoftu, konkrétně MSN. Dvěma sedmnáctiletým klukům se povedlo připojit ke konektoru normální telefon. Brzy zjistili, že se z lavičky dá volat kamkoli do světa, proto se rozhodli zavolat Billu Gatesovi. MSN se nakonec musel spojit s British Telecom, aby z lavičky povolil jen lokální spojení. Dříve takové starosti s lavičkami nebývaly. /zdroj/

Průměrný počítač umístěný v domácnosti zaznamená průměrně 56 pokusů o přístup denně (Symantec)

Internet dává Íráncům pocit svobody

Většině mladých se v Íránu nežije nijak jednoduše. Úřady vraští čelo, když si vyjdou na veřejnosti s přítelem či přítelkyní, o rockové hudbě nechtějí ani slyšet a vycestování za hranice se rovná zázraku. V poslední době však tisíce mladých Íránců objevily způsob, jak uniknout z těsného kulturního ghetta: jejich spasitelem se stal Internet. Konzervativní islám na potenciální „zlo“ zatím nijak neútočí. Naopak, mnozí vrcholoví muslimští hodnostáři si nechali zřídit vlastní webové stránky, kde vysvětlují své interpretace islámu. Vláda je ovšem současným rozvojem Internetu znepokojena, i když zatím neví, co s tím. /zdroj/

WT100

K nejnavštěvo­vanějším internetovým stránkám vůbec patří portály, které v červnu navštívilo 85 milionů uživatelů (Jupiter)

Reklama na MaxPower jako pornografie

Vydavatelský koncern Emap byl vinou špatné emailové kampaně obviněn britským ASA ze zneužívání efektu „nezákonného šíření pornografie“. Toto přední britské nakladatelství vymyslelo následující email na podporu prodeje svého titulu o automobilech MaxPower: „Právě jste otevřeli materiál s násilí-oslavujícím, sexuálním nebo jinak nemorálním obsahem.“ Dále bylo obsaženo upozornění, že podrobný popis vašeho protizákonného jednání bude okamžitě předán policii. Zděšenému čtenáři pak navrhli, že pokud se nechce zodpovídat z kriminálního chování, má jedinou šanci… „kliknout na tento odkaz“. /zdroj/

Z domova navštěvuje pornografické stránky více než čtvrtina Britů a měsíčně zde tráví 45 minut (NetValue)

S(MS)bohem!

Rozluka od stolu a od lože prostřednictvím textové zprávy SMS (resp. Short Message Service) na mobilu? Prý to jde v Dubaji. Stačí prý na klávesnici telefonu vyťukat text „rozvadim se“ a je to. Muslimové v jiných částech světa si však této vymožeností moderní doby příliš neužijí. Tak třeba v Singapuru se proti radikálně zjednodušenému rozvodovému řízení spojily hned tři největší autority země: náboženský výbor, soudní dvůr šaríji a registr muslimských manželství. Podle nich o něčem takovém nemůže rozhodnout stoprocentní pokrytí, ale soud. /zdroj/

Hranici 200 eur v Evropě převýšil jen jeden ze tří online nákupů, zatímco Američan měsíčně nakoupí za 320 eur (GfK)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).