Zaměstnavatelé dnes mají problém sehnat vyškolené marketéry zběhlé v online marketingu. České vysoké školy jsou v tomhle ohledu pozadu a různé semináře nestačí, vypočítává organizátor Marketing festivalu Jindřich Fáborský na svém blogu důvody, které jej vedly k založení nové vzdělávací instituce.
Placený studijní program Digisemestr má studentům středních, vyšších a vysokých škol (nestudujícím určen není) nabídnout celkem 104 hodin přednášek a seminářů. Probíhat budou každou sobotu od září do listopadu v brněnském kampusu VUT.
Kapacita prvního běhu je 250 studentů, uvádí Fáborský. Každý týden je bude učit někdo jiný, konkrétní jména přednášejících zveřejní v následujících měsících. Mezi zveřejněnými tématy přednášek jsou SEO, PPC reklama ve vyhledávačích a na sociálních sítích, webová analytika, content marketing, copywriting, e-mailový marketing, affiliate či úvod do UX.
Studenti mají půlroční program ukončit zkouškou, po jejímž úspěšném absolvování dostanou certifikát. Další podrobnosti včetně přihlášky slibují organizátoři zveřejnit během léta. Z přihlášených studentů budou vybírat podle toho, jakou v přihlášce ukážou motivaci, uvádí Fáborský.
Kromě Digisemestru v Česku od roku 2012 funguje i další neakademický projekt, který se snaží uceleně vzdělávat v oblasti digitálních dovedností. iCollege je na rozdíl od Digisemestru přístupná i nestudujícím zájemcům a zaměřuje se na znalosti potřebné k podnikání na internetu. Mezi zakladateli jsou například Jan Barta, Petr Koubský, Ondřej Bartoš, Michal Illich a další.
Akademii digitálního marketingu zaměřenou na online reklamu, sociální média, digitální marketing, analytiku či řízení projektů organizuje také agentura Dobrý web (vlastněná vydavatelem Lupy) ve spolupráci se sdružením Digitální agentury (sekce při AKA). Studijní program je tříměsíční a právě probíhá jeho první běh, druhý se plánuje na podzim.