Zajímavá myšlenka. Můžete jít příkladem.
Udělejte konkurs na učitelské místo na VŠ (podmínkou obvykle Ph.D.), vytvořte osnovy předmětu, protáhněte ho akreditací, vytvořte přednášky (14x90 minut), náplň seminářů/cvičení/laboratoří/projektů, testy na hodnocení. Kvalitu vašich přednášek hodnotí studenti, a musíte dosáhnout lepšího hodnocení, než "hlava skopová", takže to musíte neustále aktualizovat.
Za tohle jste placen (ale jak - normativy na studenta v uplynulých letech v IT klesly z 35 na 25 tisíc na studenta, zároveň byly zafixovány maximální počty financovaných studentů).
Takže, když chcete plat, ze kterého se dá žít (uživit rodinu), musíte ještě dělat nějaký výzkum (=granty). A taky někdy přijít domů, aby vás děti neznaly jenom jako toho pána z obrázku na nočním stolku.
A teď, podle vašeho návrhu zdarma, ještě napište učebnici - aby to mělo hlavu a patu, s příklady a jejich řešeními, protáhněte to odbornými posudky (alespoň neformálně, aby vám tam kolegové našli různá nedopatření až chyby), vysázejte to (nejspíš sám, jiného sazeče zdarma nenajdete), vydejte to - taky zdarma.
A v IT to chce každé 2-3 roky aktualizovat.