Polské Allegro kupuje Mall Group a logistickou firmu WE|DO

5. 11. 2021
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Jakub Havrlant (Mall Group) a François Nuyts (Allegro) Autor: Mall Group
Jakub Havrlant (Mall Group) a François Nuyts (Allegro)
Největší e-commerce obchod roku je tady. Českou skupinu Mall Group kupuje polská platforma Allegro.

Česká e-commerce skupina Mall Group mění majitele. Za 881 milionů eur (v přepočtu necelých 23 miliard Kč) ji kupuje polský e-commerce obr Allegro. Součástí transakce je také logistická společnost WE|DO, oznámily firmy v tiskové zprávě.

Allegro získává v Mall Group i WE|DO 100% podíl, který kupuje od dosavadních akcionářů PPF, EC Investments Daniela Křetínského a Rockaway Capital Jakuba Havrlanta. „Konečná cena může být navýšena až o 50 milionů eur v závislosti na výkonnosti Mall Group,“ doplňuje tisková zpráva. 

Jakub Havrlant (Mall Group) a François Nuyts (Allegro)
Autor: Mall Group

Předseda představenstva Mall Group a zakladatel a CEO Rockaway Capital Jakub Havrlant a CEO společnosti Allegro François Nuyts

Součástí prodeje jsou aktiva obou firem v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku a Polsku. „Transakce se netýká společností Vivantis a MALL Pay ani MALL.TV a Košík.cz, které byly již v minulosti z Mall Group vyčleněny,“ doplňují společnosti s tím, že tyto firmy zůstávají stávajícím akcionářům.

Kupní cenu za Mall Group a WE|DO má Allegro zaplatit z 53,7 % v hotovosti a z 46,3 % ji může uhradit v akciích, které vydá českým akcionářům.

Celou transakci ještě musí schválit antimonopolní úřady, uzavřena by měla být do konce prvního pololetí roku 2022. 

„Spojení Mall Group a Allegro vytvoří přední platformu pro e-commerce v celém regionu, která pod jednou střechou spojí řadu populárních značek – MALL, mimovrste, CZC.cz, WE|DO a samozřejmě Allegro, Ceneo, eBilet a One,“ popisují firmy plány nového majitele.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).