Pochopit novou realitu médií je dlouhý proces

22. 11. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Jan Makovička v rámci Czech Internet Fora 2007 vedl workshop na téma Byznys ve věku Web 2.0. V poměrně živé diskusi byly probrány změny, kterým média i inzerenti čelí či pravděpodobně čelit budou. Jan Makovička fungování klasických médií přirovnal k masové výrobě z dob průmyslové revoluce. Internet jednosměrné vysílání změnil v obousměrnou komunikaci.

Jan Makovička v rámci Czech Internet Fora 2007 vedl workshop na téma Byznys ve věku Web 2.0. V poměrně živé diskusi byly probrány změny, kterým média i inzerenti čelí či pravděpodobně čelit budou. Jan Makovička fungování klasických médií přirovnal k masové výrobě z dob průmyslové revoluce. Internet jednosměrné vysílání změnil v obousměrnou komunikaci.

Změny nejsou výzvou pouze pro média. Společnosti získávají lepší možnosti precizního zacílení svých kampaní i možnost přímé oslovení zákazníků. Je o však dvousečné – pokud nejsou s jejich službami spokojení, velmi snadno mohou svou zkušenost předat dál a zdaleka ne jen svým známým. Na příkladu Alzasoftu lze demonstrovat, jak drtivé účinky to může mít.

Očekávaný je nástup personalizované reklamy v horizontu tři let. Velké společnosti o uživatelích získávají mnoho osobních údajů, které zadavatelů mohou umožnit zacílit na konkrétní lidi. Sporné je, jak daleko může zajít implicitní personalizace reklamy, a to z etických i čistě technických důvodů. Teoreticky by z analýzy podobnosti lidí a jejich křížových preferencí mohlo být možné automaticky odhadovat, co by danou osobu mohlo zaujmout. Bez umělé inteligence jsou však možnosti značně limitované.

Autor článku

Autor je bývalým redaktorem Lupa.cz, nyní pracuje jako konzultant v BCG. Vystudoval ekonomii a právo. Občas bloguje: jilm.cz a často tweetuje: @jilm.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).