Pražské kontaktní centrum má podle představ úředníků z magistrátního odboru informatiky sjednotit již existující infolinky pro občany. Pražané by se na něj mohli obracet nejen telefonicky, ale i třeba e-mailem či formou SMS a MMS zpráv. Pomocí MMS nyní mohou občané informovat například nuselskou či vysočanskou radnici o nepořádku v ulicích. Některé pražské městské části již mají v provozu vlastní telefonní informační linku. Podle autorů projektu je však má zastřešit jedna hlavní, která by zároveň sloužila i městské knihovně, dopravnímu podniku či energetikům. Pražské kontaktní centrum by podle zastánců projektu mělo fungovat efektivněji, než dosavadní samostatné linky. Ročně by však jeho provoz vyšel na šestnáct milionů korun.
Pražské kontaktní centrum má odpůrce zejména v řadách opozice na magistrátu. Nebylo to projednáno s městskými částmi a navíc se projekt bude outsourcovat. Informace, které se týkají hlavního města a městských částí, tak půjdou k občanům přes nějakou externí firmu,
cituje zastupitele Milana Macka (KSČM) agentura ČTK. Existují i obavy, jestli by se centrální kontaktní místo neomezilo jen na poskytování obecných informací, resp. jestli by bylo v jeho silách odpovědět občanům na velmi konkrétní dotazy. Zastánci projektu však říkají, že podobná kontaktní centra již úspěšně fungují v New Yorku nebo Paříži. (Finanční noviny)