Naopak, myslím, že je to vynikající nápad! Využití IT techniky v restauracích je skvělé.
Zákazník nemusí přivolávat obsluhu, obsluha si objednávku nemusí psát a v případě potřeby přípravy (míchané nápoje, jídla) jde objednávka rovnou do kuchyně nebo barmanovi, čímž se šetří čas, zvyšuje produktivita a komfort zákazníků.
Kdyby restaurace místo běžných jídelních a nápojových lístků měla napsanou vlastní aplikaci a tu nahrátou v tabletu na každém stole, tak zákazník jen klikne a je to!
Navíc se opravdu mohou objednávky a různé informace z nich pouštět na sociální sítě, získávat slevy a tím se restaurace propagovat, zákazník může ihned on-line hodnotit konkrétní obsluhu a ta podle toho dostávat bonusy.
Stačí jen vyřešit otázku zabezpečení tabletů proti krádeži a zničení. Ale to není nic s čím by si inženýři a designéři nedokázali poradit :-)
bezdrátové terminály, kdy číšník vyšší kategorie jen krouží mezi hosty a objednává, a z tiskárny v kuchyni a na baru lezou objednávky, které číšníci nižší kategorie roznášejí - to je technologie stará už více než čtvrt století - a pokud má hospoda obrat, investice za cca čtvrt milionu si na sebe brzy vydělá.
s klesající cenou tabletů, wifi připojení apod hračiček již existuje několik hospod, kde má každý stůj 'vestavěný, pod sklem) svůj tabletek, a/nebo každý přihlášený host se může svým vlastním ajfounem připojit terminálu restaurace - a rovnou si objednává z aplikace menu.
pokus implementovat fejsůk, že jako by někdo (místo práce) čuměl na nějakou stěnu, jestli náhodou si tam někdo nevylepil objednávku, a zkoumat zda je autentická a host tam ještě sedí, . . . - má všechny nevýhody, kromě dobrého fóru toho kdo to zkusil jako první. jinak je to bejkárna a vymýšlení hranatého kruhu. je daleko jednodušší pustit hosta on-line na tiskárnu objednávek.