Asi nejak takhle to bylo mysleno: http://rickmc.files.wordpress.com/2010/02/why-pirate.jpg?w=700&h=721
O tom, ze za ono upirateni daj par haliru rapidsharu, za koupi pul vejplaty...
U ankety s tou dotací na hudbu jsem celkem váhal. Uměl bych si představit makroekonomické hledisko, kdy by taková dotace měla smysl, ale za současného stavu ve Francii je to spíš blbost. Jako daleko vhodnější bych viděl rozdávání podobných kuponů na vlastní náklady distributorů hudby, jako marketingový tah, aby přivedli lidi k on-line nakupování. Ale on k tomu vlastně není důvod, protože celé ty manévry kolem stahování a sdílení jsou jen habaďůra a jejich takzvané škody jsou vycucané z prstu.
Hudebni vydavatele dneska produkuji naprosty smejd, tim nemam na mysli hudbu jako takovou, ale jeji technicke zprzneni
http://www.diit.cz/clanek/road-to-hell-aneb-jak-vydavatele-poskozuji-technickou-kvalitu-hudby/36091/
Takze neni divu, ze za tohle nechce nikdo platit. Zlatej vinyl nebo pasek.
Jak pozná dotyčný spyware, že stahovaný obsah je nelegální? On ten spyware ví, jaká CDčka má člověk doma ve skříni, nebo jaký obsah si dříve skrze jiný počítač zakoupil na iTunes?
btw.: Velkému obsahu se skutečně podařilo Francii vyždímat. Nejdříve zlikvidují internetovou svobodu a pak ještě donutí stát, aby dotoval nákup jejich zboží. Evidentně mají francouzskou vládu obtočenu kolem prstu.
Mám v prohlížeči jeden z těch ratingových nástrojů, které upozorňují na nebezpečné weby. Při vstupu na stránky HADOPI to spustilo rudý poplach. Vzhledem k tomu, že data jsou zadávána komunitou je důvod asi jasný... Inu, oblíbená instituce. Co by na to asi řekl Joly či Montesqieau...
tak je nejvyssi cas zacit lobbovat. potrebuji alarm do domu takze by mel byt zakon ktery naridi vsem z ulice se mi na nej slozit a stat mi bude jeste hradit 50% pojistky. no a kdyz by me nahodou nekdo vybral nebo vyrazil latku v plote tak skodu vynasobime tzv. "hausnumerovou konstantou" a poridime si nejaky ostruvek v karibiku.
nemaji to ty kluci z kopirovaciho monopolu spatne vymysleny.
Hlasoval jsem v ankete urcite ano a nechapu proc jsem osamocen.
Proc?
Ma to dvoji vyhodu. Kratkodobe to lze vyuzit na 50% zhodnoceni kapitalu.Jak? Zalozim firmu prodvajici obsah (nezalezi jak kvalitni), pres pesaky nakoupim karty a utratim je za svuj obsah. Za kazdou korunu/euro/dolar dostanu od statu peniz dalsi, dotovany. Skoda jen, ze neziju v lenive Francii.
A ta druha vyhoda?
No preci, ze to takto dlouho nepujde udrzet a brzy to skonci.
Tak uz se tesim, jak to zavedou i u nas
To je pořád dokola. V opatření přitvrdíme, udělíme pár exeplárních trestů a zas bude ráj na zemi. Z USA chodí řádově co měsíc zprávy, jak napařili někomu, kdo nasdílel pár písniček, pokutu ve výši milionů dolarů a efekt to má jaký? Kdepak jsou statistiky dokumentující pozitivní vliv podobných opatření?
Nesouměřitelné?!? A to proč? Prohibice jako prohibice. Pokud někdo nelegálně převáží chlast tak je to stejné, jako když někdo nelegálně stahuje hudbu. Princip je v tom, že to nepomohlo ani tehdy ani to nepomůže nyní. Jsou sice omezenci, kteří si myslí že sankce pomůžou, ale stejně jako stovky popravených v Číně a desítky popravených v USA nijak nezabránily páchání těžkých zločinů, tak praxe ukáže že ani zákaz stahování či sdílení ničemu nezabrání. Skutečně na to doplatí pár průměrných lidí, ale velcí lumpové na tom budou dokonce lépe.
Problem je, ze se takto casto przni i reedice veci, ktere cloveku unikly a rad by je mel v puvodni kvalite.
A delat si vlastni datove kopie ze starych vinylu me taky moc nebavi.
Ja ovsem vnimam i druhou rovinu - tim, ze se lidem cpaly veci bez dynamiky horem dolem se jen podporilo setreni rozdilu mezi kvalitni nahravkou a podsamplovanou brutalne komprimovanou kopii z webu. A nikomu uz dneska neprijde, ze to cele zni divne - protoze uz ani nemuze slyset, jak to zni v realu dobre nahravky.
Oddíl 2: Volná užití a zákonné licence
§ 30 Volná užití
(1) Za užití díla podle tohoto zákona se nepovažuje užití pro osobní potřebu fyzické osoby, jehož účelem není dosažení přímého nebo nepřímého hospodářského nebo obchodního prospěchu, nestanoví-li tento zákon jinak.
Pokud se neoženíš se svojí firmou, tak manželce můžeš pouštět filmy až do zblbnutí.
Pokud mi bude fungovat analogová technika, kterou mám k dispozici a XP a Adobe Audition v počítači, tak jsem ledově klidný. Už jsem se setkal se všemi možnými ochranami a žádná mi nevydržela vzdorovat déle, než byla doba, potřebná k nahrání na klasický mgf. pásek rychlostí 19 cm/s. Ve výsledné nahrávce pak nebylo po ničem, včetně idientifikačních dat ve zvukové stopě, ani potuchy! Běžné CD přehrávače placku bez problémů skously a SW v počítači napsal jen: stopa 1 - stopa X a Neznámé album.
A to mě zase ano! Většinou je to o tom, že při troše šikovnosti získám mnohem kvalitnější materiál, než je ,,profesionální" (a placený), přepis. Specielně nahrávky na deskách ze začátku 60. let, tedy z elektronkových studií, jsou o něčem úplně jiném, než totéž, převedené profesionálně na CD.
Bohužel od jisté doby začaly být nahrávky na deskách ploché a bezbarvé, nejspíš to přišlo s nástupem digitální techniky do studií. A slušně znějící CD jsem neslyšel ani nepamatuji. Ono těch 16 bit a 44 kHz je přece jen trochu málo, když vezmu v úvahu, že pro kvalitní zvuk je potřeba pásmo do 20 kHz a porovnám výsledek vzorkování frekvence 1 kHz a 20 kHz
Nevím, nevím, jak je na tom dnešní steganografie hudebních nakladatelství, jestli si neporadí i s tímhle.
(jinak dva počítače, jeden přehrává a druhý rovnou nahrává, by byly lepší)
A neboj, určitě se už brzo dočkáme šifrovaného přenosu z CD až do sluchátek. A sluchátka se při pokusu o otevření samy zničí.
"porovnám výsledek vzorkování frekvence 1 kHz a 20 kHz"
Co tím myslíte? Jestli se vám nezdá, že na sin na 20kHz vychází o něco málo víc než dva vzorky na periodu, doporučuju si přečíst něco o teorii vzorkování. Ona totiž interpolace mezi vzorky není "cihlovitá", ale funkcí sin (pi*x)/(pi*x)...
To už budu dávno prdět do hlíny, nebo bude OSA v konkursu. A vazba mezi počítači také není špatný nápad, bohužel jen do té doby, než ten přehrávací počítač začne do signálu něco přimíchávat. Přes analogový magnetofon to neprojde a to, co projde se kompresí do CD formátu spolehlivě zničí.
Ano, přesně tohle se mi nezdá. Digitalizační SW, který používám zobrazuje obalovou křivku a pokud smíchám signály z generátoru 1 kHz, 10 kHz a 20 kHz, vypadá obalová křivka v CD formátu úplně jinak, než ve formátu 96 kHz/32 bit. A slyšitelný rozdíl je v nahrávce akustické hudby také. Interpolace totiž nedokáže brát v úvahu harmonické knitočty, o které je potom výsledná nahrávka ochuzena, čili se mění, a to silně k horšímu, kvalita nahrávky, což ale neplatí pro ,,syntetické" nástroje, jejichž harmonické spektrum není zdaleka tak bohaté.
Ono to tak nakonec stejně dopadne, poněvadž cokoli jiného se ukáže jako naprostý nesmysl, je jen otázka času, než to dubové hlavy kapitánů zábavního průmyslu pochopí a než se povede zlikvidovat prazity, kteří na současných obchodních modelech profitují, což bude asi největší problém. (dovedete si představit OSA ky, jak stojí frontu na pracáku?)
Zajímalo by mne, kolik vyjde distribuce jednoho titulu na klasické placce. Velkovýroba jsou více méně korunové položky, ale věřím, že značnou část koncové ceny dělá právě samotná distribuce, kdy si každý komu projde titul rukou přirazí slušnou porci. K samotnému majiteli práv se asi dostane několik procent zisku. Pokud by prováděli distribuci sami, stálo by je to vlastně jen provoz serverů a daně.
Samotná OSA je parazit největší. Pořád mi nejde do hlavy, proč musím z karty do fotoaparátu platit OSA poplatek, ze kterého se nejprve sami napakují a zbytek přerozdělí mezi neúspěšné umělce. Samotný předpoklad, že médium bude použito k nelegální kopii je podle mne protiprávní, ovšem vše je provozováno s požehnáním státu.
Tak jsem si myslel že to jen pročtu... Vážený šoumene, Eva a Vašek našli obrovskou díru v trhu a dokázali jí využít. Zrovna oni se totiž nějakého přehnaného kopírování bát nemusí. Koncertů mají jako hnoje a CD na nich prodají sdostatek na to aby si zaplatili reklamu a další peníze vydělali telemarketingem. A Kája? Ten svého času generoval pro státní kasu větší příjem než škodovka v Plzni. Co se týče autorských svazů souhlasím. Na druhou stranu, chtít peníze za to co někteří UMĚLCI produkují..... Asi by se fakt meli začít živit koncerty a konečně začít platit daně.
časem bude. Třeba bude mít každé přehrávadlo a nahrávadlo analyzátor, který pozná, že se jedná o chráněný obsah podle analýzy zvuků. Otázka je ne jestli, ale kdy. Případně jestli se do té doby nějakým zásadním způsobem nezmění přístup autorů/jejich zástupců k distribuci autorských děl.
No ja bych to videl tak, ze kdokoli odesle podobny blabol tak si zaslouzi byt okamzite nabonzovan do nejakeho blacklistu, No a pokud by je poctive bonznul kazdej, a skombinovalo se to s nastroji jako razor, tak se nikdo z takovyho mailserveru nikam nedomailuje (a klido by stacilo, kdyby na tech blacklistech byly ty servery mimo FR). Sami ISP by pak vladu vyfuckovali.
A zvláštní je, že i když jsou zdarma dostupné (a navíc open-source) kvalitní šifrovací programy, skoro nikdo je nepoužívá :-(.
Btw. dej sbohem svému ISP! http://www.dsl.sk/article.php?article=8187
Pokud ceny za autorsky chráněný obsah klesnou na rozumnou úroveň, pak objem stahovaných dat významně klesne.
Já stahuju a morální problémy s tím nemám. Ale kupříkladu jsem si tento týden koupil na Amazon.co.uk 6ti dílnou filmovou sérii z Harrym Potterem :). Filmy se mi líbí a chci se na ně dívat v nějaké rozumné kvalitě. Tato zásilka z Velké Británie mě vyšla na cca 600 Kč, cena za stejnou sérii v ČR je 1500 Kč - tady je asi něco špatně, ne? Že by české titulky či dabing byly dražší než celý film?
Váš příspěvek svědčí o bezbřehé naivitě. Pokud někdo zjistí, že dělá něco, co je riskantní, jsou dvě možnosti: Buď bude riskovat vesele dál a s tím, že za velmi dlouhý čas na to (možná) dojede, nebo se trochu vzdělá a učiní opatření kterými riziko eliminuje. Silně ale pochybuji o tom, že se najde někdo, kdo přestane, i když na první pohled to tak možná bude vypadat. Dojde jen k tomu, že ti, kteří jsou dnes vidět, začnou používat metody, kterými se z hledáčku BSA, IFPI a dalších ztratí.
Je to jednoduché, potřebuješ jen plně funkční analogový magnetofon, slušnější zvukovou kartu a patřičný SW. Chráněnou hudbu přehraješ na libovolném přehrávači do magnetofonu, (ideální je páskový stroj s rychlostí 19), z něj do počítače v nejvyšším možném formátu, přidaný šum odfiltruješ, přepíšeš do CD formátu a uložíš. Veškeré nežádoucí přívěsky tímto způsobem spolehlivě a dokonale zmizí, takže nikdo není schopen identifikovat původní zdroj signálu a tím pádem nemůžeš být ani obviněn z prolamování nějakých ,,účinných" ochran.
Možná kdyby se distributoři digitálního obsahu zamysleli a umožnili legální stahování filmu a hudby za přijatelný poplatek, pirátství by se asi do značné míry omezilo. Na jedné straně by jim nebobtnaly peněženky tak rychle, ale asi soustavně a déle. V mnoha případech totiž při stahování ani nejde dotyčnému o peníze, často platí dost vysoké částky serverům, na kterých je obsah uložen, ale spíše o pohodlnost nemuset nikam chodit a shánět vyprodaný titul. Pokud by bylo umožněno stahování legální cestou v přijatelné a normalizované kvalitě, za cenu do 50 Kč za filmový titul, z distribuce by odpadly poplatky za média, sklady, provize a podobně, jistě by na tom multimediální průmysl jen získal. A pokud se copyrightoví magnáti bojí že by se takový obsah dál šířil mezi známými na různých médiích nelegálně - to už se stejně děje a uhlídat se to nedá žádným způsobem. S tím se musí smířit. Je jasné, že i kdyby nebyla prolomena ochrana média, jeden legální kus si tak jako tak budou lidé vzájemně půjčovat mezi sebou.
Pokud někdo bude mít možnost stahovat obsah z různých rapid serverů v pochybné kvalitě nebo z případných oficiálních serverů v garantované kvalitě za nepatrně vyšší poplatek, je jasné co bude volit a servery typu rapidshare by asi pomalu samy začaly zanikat... Pak by se nemusely vyhazovat peníze daňových poplatníků za takovéto nesmyslné projekty, které jak je vidět stejně fungují velice pochybně a dají se obelstít.
Nevadí. I kdyby, což není reálné, taková sluchátka vznikla, nebude problém nasadit je na kus polystyrenu se zadlabanými mikrofony a předzesilovačem. Dalším stupněm budou sluchátka s RFID čipem, která budou funkční pouze tehdy, když se octnou v těsné blízkosti RFID implantátu v ušních boltcích. Jenže na libovolné soukromé klinice implantáty za mírný poplatek vyndají a majitel si je do toho polystyrenového bloku prostě jen přendá. Nakonec to dopadne tak, že veškerý HW a SW, umožňující přehrávání AV děl bude zabaven a zlikvidován, včetně TV a radií a kdo si bude chtít něco pustit, objedná si kurýra, který se dostaví s příslušnou aparaturou, vyinkasuje poplatek a po skončení produkce fidlátka sbalí a odejde. Bude to dokonalé a neprůstřelné, ale těžko se najde někdo, kdo si to nechá líbit.
Já myslím že dokáže, tak jako dneska každý BFU dokáže vyhledat a stáhnout si torrent (jinak by to nebylo tak rozšířené), tak si dokáže v budoucnu stáhnout nějakého torrent klienta s integrovaným TORem. Samozrejmě, najde se pár (mnoho?) lidí kteři to přehlédnou a budou používat torrent nechráněný, na tyto chudáky holt pak dopadne ona digitální gilotina.
1. "Říkal si Hurikán" je určitě informace
2. "Říkal si Hurikán" je určitě výrok použitý v nějaký písničce
3. "Říkal si Hurikán" je určitě výrok použitý v blíže neurčeném počtu případů před vznikem této písničky
4. "Říkal" "si" a "Hurikán" jsou slova běžně užívané v české mluvě, můžeme být jenom rádi že OSA a spol. nejsou důslední - stačí aby si prolobovali zastupování osiřelých děla a prodloužili platnost kopírovacího monopolu na 500 let a budeme všichni platit za každé užití libovolného slova.
Takže, sorry pánové, ale většina toho co zaznělo v diskusi jsou bezzubé žvásty. Tím nechci nikoho urazit, jen připomenou, že hrozba uživatelům by neměla zůstat neopětována. Myslím, že teď je to na providerech, aby pohrozili 24 hodinovým vypnutím internetu z "technických důvodů" a pod.
Myslím, že taková hrozba je v dnešní době srovnatelná s generální stávkou, takže si každý ekonom spočítá, že v zájmu ekonomiky vlastní země bude lepší hodit ACTA do koše.
Je čas ukazát co udělá vypnutý internet.
Já si myslím, že tato opatření jdou opravdu hlavně proti obyčejným uživatelům – tedy těm, kteří si sem tam stáhnou nějakou tu MP3 či film. Nepředpokládám, že tito uživatelé jsou zběhlí v používání proxy serverů a podobných metod anonymizace.
"Velcí stahovači" by teoreticky na gilotině mohli vydělat, pokud těmto obyčejným uživatelům poskytnou nasbíraný obsah v trochu jiné podobě, díky níž obejdou monitorovací systémy. A pokud jsou tyto systémy založeny na otiskách (hash hodnotách), tak si myslím, že to nebude tak obtížné.
Otázka samozřejmě je, kolik škod způsobují obyčejní uživatelé a kolik velcí stahovači. Přece jen těch prvních je mnohem více než těch druhých.
Ok. tak mne podle pravidla 3x a dost ustrihnou od site. No jo, ale ja jsem ze zakona povinen pouzivat internetovou datovou schranku... Nebo mi nedejboze zabavi pc ve kterem mam certifikaty ke schrance a do banky... Mne se to stat tak do konce zivota ziju z uroku z vysouzenych mil... :-D
Další logický krok, kontrola sousedů pachatele, zda mu neumožňují se připojit přes jejich wifi bránu. Není přece nic jednoduššího, než se domluvit se sousedem. Jak stát bude kontrolovat přístup k internetu členů domácnosti? To všichni budou mít zakázán přístup? Vyřeší to snad nějakým kamerovým systémem v bytě odpojeného pachatele?
Když jsou ve Francii takoví borci, že všechno poznají, tak by mohli Američanům zjistit, odkud posílá Al-kaida svá videa a tisková prohlášení.
Nesjpíše to bude tak, že když odhadnou, že někdo si stahuje filmy nebo hudbu, tak po čase mu pošlou onen výhružný dopis. A vůbec neřeší, zda to bylo či nebylo legální. A ona to opravdu část lidí ze strachu přestane dělat.
Umělce do toho netahejme. Většina z nich (kromě těch opravdu prominentních - Eva a Vašek, Kája Gottů a spol.) z toho nic moc nemá a starosti a náklady s tím spojené mnohdy převyšují finanční zisk. Ony rádoby autorské svazy totiž okrádají obě strany uživatele u umělce.
„v ČR nelze hudbu koupit (mrtvý formát CD a parodii na online obchod i-legalne nepočítám) tak to máme všichni přestat poslouchat hudbu nebo snad jezdit poslouchat desky do Německa (jako v té pohádce)?“
Aha, takže když v ČR nejde koupit třeba TouchBook, tak ho mám někomu ukrást?
Omyl, je to o tomtéž. Názor , že když nějaký idiot něco zakáže, přestanou to lidé dělat, je zcestný. Nepřestanou a sankce je jen donutí k používání konspiračních technologií a využívání děr v zákonech. Jediný způsob, jak ,,ilegální" stahování omezit je, nastavit ceny a přístup tak, aby se stahování nevyplatilo, což by ovšem znamenalo snížit náklady na vytvoření a distribuci těchto děl minimálně o 90%! A přesně o tomhle to je! Protože spousta parazitů by přišla o bezpracný zdroj obživy a ,,celbrity" by si musely odpustit nehorázný luxus.
Sedíš si na vedení? Argumentem je ta prohibice. Podle tvého názoru by to mělo fungovat ne? Jéje tam padalo exemplárních trestů. A nefungovalo to viď. Stejně tak to je se sdílením informací. Jsou technické možnosti jak bezpečně a hlavně jednoduše zajistit plnou anonymitu sdílejících a zvyšující se represe, tyto zatím okrajové prostředky, dostane do mainstreamu.
Proto je nejlepší prodávat své dílo (písnička, film, mapa, fotka, příběh...) přímým prodejem a to ONLINE.
Stát by udělal lépe, kdyby místo osy zafinancoval něco jako státní iTunes, kde by mohl každý zdarma (nebo za např. 1% ze zisku) nahrát své dílo, nastavit cenu za zhlédnutí a rázem by nastaly ony rovné šance pro všechny (fuj, jak tu frázi nesnáším brrr..).
Vlastně, ač smýšlím pravicově, tohle je přesně projekt, ony státní iTunes, který by si klidně do vínku mohla dát ČSSD, ač tu stranu nemusím, tímto by se dost vyšvihla - konkrétum, které by konečně zahýbalo vodami show businessu :-)
Kdejaké amatérské video by mohlo svému tvůrci vydělat na slušný příbytek a naopak některým zavedeným umělcům by možná nestačil ani na zahradní domek z OBI :-)
To neni nijak zvlastni.. Vetsine se proste libi brak!
Soucasny mastering novych nahravek v popu, rocku a metalu je priserny, bez jakekoliv dynamiky jsou vsechny zvuky umele vytazene na stejnou, co nejvyssi zvukovou hladinu a vznikne tak pak jenom souvisla hlukova plocha, jenz trha mi usi (napr. Metallica 2008).. Dynamiku skladby muzete snadno merit napriklad pomoci Audacity a je uplne jedno zda budete pracovat ze ztratovym nebo bezztratovym formatem zdrojoveho souboru..
Nastesti se tyto veci deji prevazne v mainstreamovych hudebnich zanrech a tak ja osobne jsem zatim v klidu, neb mne "hudba" z radii a televizi ani trochu nezajima..
pane Kočandrle alespoň se podepište, v ČR nelze hudbu koupit (mrtvý formát CD a parodii na online obchod i-legalne nepočítám) tak to máme všichni přestat poslouchat hudbu nebo snad jezdit poslouchat desky do Německa (jako v té pohádce)?
navíc tenhle hnus může znamenat precedens, když může svůj mizerný obchodní talent nahradit úplatkem a lobováním ve vládě vydavatel desek, kdo to bude příště? neúspěšný majitel restaurace, který vaří blafy? mizerný pekař? řezník, který okrádá zákazníky?
"bude se tato činnost realizovat bez ohledu na zákony"
Tato veta svedci o plochosti Vaseho uvazovani. Zaprve cinnosti "se nerealizuji" nybrz cinnosti realizuje vzdy nekdo konkretni. Zadruhe ten nekdo konkretni ma (obcas) v hlave mozek a pokud zjisti ze cinnost obnasi take nejaka rizika a ze rizika prevysuji zisk, obvykle od ni zahy upusti.
Do teto teorie zapada i to, ze jelikoz kriminalni sdileni je temer netrestano (cinnost neobnasi temer zadna rizika) deje se masove. Pokud padne par exemplarnich trestu, ktere budou zaroven radne medializovany razem si vetsina soudnych lidi rekne: Tak za tohle mi tech par pisnicek/filmu nestoji. A o to jde. Ze v cinnosti bude nekolik technicky zdatnych rebelu pokracovat neni rozhodujici, protoze jich nebude mnoho a bude vice casu se na jejich odhalovani/stihani zamerit.
když 53% lidí přestalo stahovat, pokud to zjednoduším, jsou někde přehledy, že vydavatelstvím stouply o 53% tržby? Nebo se potvrzuje nesmyslnost výpočtu vzniklé škody léta uplatňovaná. Kdyby nestáhl tak si koupí podle mě nefunguje, ale rád nahlédnu do statistik které to vyvrací.
Opatření jdou naopak proti běžným uživatelům. kriminální sdíleči tenhle nesmysl lehce obejdou. A stále platí, že: 1/ co se dá přehrát, dá se i zkopírovat, a 2/ pokud vývoj techniky lidem umožní jakoukoli činnost, bude se tato činnost realizovat bez ohledu na zákony. Takže to dopadne stejně, jako s prohibicí v USA v minulém století. Pár bezvýznamných troubů na to doplatí a ,,velké ryby" se jen vesele chechtají.