Počítač nebo telefon není primárně určen ke sledování TV vysílání. Je podivné tedy předpokládát, že když někdo má počítač, tak na něm sleduje ČT.
Navíc na iVysilani není úplná nabídka. Hlášky 'Tento program nemůžeme vysílat po internetu' jsou každý den několikrát. Proč má tedy uživatel za to platit stejně jako za TV?
A ČT sama uvádí, že iVysilani není náhrada pozemního příjmu a nelze od tohoto způsobu sledování čekat stejnou kvalitu a dostupnost. (Píše to v sekci časté dotazy v dotazu proč je iVysilani někdy nestabilní). Proč za to platit jako za terestrický příjem?
Tu nejde o to, jestli to je nebo není pár piv. Tu jde o princip.
27. 6. 2024, 07:44 editováno autorem komentáře
+1
Jenom bych dodal, že zašifrování terestrického příjmu DVB-T2 je sice možné, ale není úplně triviální, protože se s tím od počátku nepočítalo. V ideálním případě by každý poplatník získal ověřovací údaje skrz hardwarový nebo softwarový klíč a jen on by mohl sledovat, respektive + rodina a muselo by se to nějak kompromisně určit podobně jako to umí soukromí provozovatelé typu Netflix.
Každopádně to v tuto chvíli nikdo nepožaduje.
Ovšem vysílání přes internet zašifrovat a pustit na něj jen ověřeného uživatele triviální je. Výmluva České televize, že to nejde, je úsměvná až trapná. Důvod proč to udělat zákonem a ne technickým opatřením je zřejmý, Česká televize zná počet přístupů na iVysílání a ví, že je minimální a že by moc peněz navíc nezískali, to je celé.
Rád bych pouze zmínil, že na klasické pozemní vysílání nekoukám. Nevidím důvodu, proč vůbec nějaké poplatky platit. Platím půlročně přes 4000 Kč internet a jsem konzument interaktivní záabavy. Nezajímá mě ani pozemní vysílání, ani česká televize.
"Ministerstvo kultury pod vedením ODS navrhuje, aby je musely platit i domácnosti, které sice nemají klasické přijímače, ale sledují nebo poslouchají vysílání přes internet."
Tak tohle stoprocentně podporuju i já! Kdo sleduje nebo poslouchá vysílání přes internet, tak ať platí!!!
Blbý je, že ODS jako obvykle LŽE! Ve skutečnosti požaduje, aby platili i lidé jako jsem já, který nikdy v životě vysílání přes internet nesledoval ani neposlouchal!
(Ale o rozhlas tu nejde, ten musim platit a přestože ho neposlouchám, platím, podle zákona už dnes, z titulu provozovatele vozidla se zabudovaným autorádiem.)
Ideálem by bylo napřímit naši demokracii a schválit zákon o obecném referendu.
Následně bychom si mohli odhlasovat, jestli veřejnoprávní televizi jako národ chceme nebo ne. Pokud to chceme, tak také považuju za nejčistší řešení navázání na státní rozpočet jako procentuální podíl, tím by automaticky probíhala i valorizace a televize by nebyla ohrožená politiky, kteří by si mohli usmyslet, že "za trest" valorizovat nechtějí.
Já osobně jsem ale pro zrušení veřejnorpávní TV a rozhlasu a odprodej buď celého média nebo aspoň jeho majetku do soukromých rukou, to by situaci řešilo definitivně. Nicméně opačné vůli lidu vyjádřené v referendu bych se samozřejmě podvolil.
Danny
1. Alespoň u nás sledujeme na PC nebo tabletu jen vysílání těch stanic nebo streamů, které nelze chytit na TV přijímač. A, MMCH, asi jako většina userů to chytáme přes TV providera, kterou si platíme. A nebyl by tudíž problém si ty peníze stáhnout od nich. Takže ČT jsem na PC nebo tabletu nikdy nesledoval, byť v nabídce O2 i Vodafone televizí je.
2. Prohlášení šéfa pirátů, jak se mu hnusí šmírování, zda nějaká domácnost má připojení k internetu, poněkud kontrastuje s prosazováním šmírování elektroměrů a dalších měřičů, aby se vytypovaly "málo vy\užívané" byty, které by bylo možné zabavit a dát potřebnějším. Nejsem prostě trouba, který si takové události z doby před pár lety už nepamatuje.
3. Z výše uvedeného (sub 2) považuji ve shodě s vámi tuto akci za ryzí honění hlasů, aby zabránili další volební katastrofě.
4. Na druhé straně jsem pro to, aby "koncese" na VP média byly zrušeny a buď tato média platil stát, nebo by byla ponechána k tomu, aby se pokusila uživit vlastní prací (a pokud by jim to nešlo, tak RiP).
Přesně, jak říkáte v bodě 4 - VP média by měl platit stát. Jistě, hned by se našel někdo, kdo by tvrdil, že tím přijdou o nezávislost - ale 1. jejich nezávislost a objektivita je jen jakýsi mýtus; 2. stejně se řídí platnou legislativou, která jim říká co a jak budou dělat a de facto i kolik peněz (formou poplatků) dostanou.
Takže kdyby se v rámci zákona o VP rovnou stanovilo, že každý rok dostanou tolik a tolik peněz, byla by jejich míra nezávislosti úplně stejná jako teď, svou "daň" by dostaly ve stejné výši, jen by nikdo neotravoval lidi s nějakými poplatky a neřešily by se hlouposti jako jestli se má platit za starou analogovou televizi na půdě, která je technicky schopná příjmu vysílání, jen se jaksi u nás už v analogu nevysílá.
Protoze z dani platime napriklad park ma byt argument, ze libovolny jiny vydaj placeny z dani nebo dokonce libovolny poplatek za zcela zbytnou sluzbu, kterou treba navic ani nevyuzivame, je v poradku?
Souhlasím. Kdo sleduje vysílání přes Internet, měl by férově platit. To mi dává logický smysl. Možná by si státní aparát mohl odpustit tyhle točky okolo, co jenom lidi otravují, a zavést povinnou daň pro všechny a bez zbytečných keců (kdo má/nemá TV, mobil a co já vím co ještě). Aby měli televizáci co žrát. ;-)
27. 6. 2024, 07:58 editováno autorem komentáře
Je to nehoráznost a presumpce viny, že když mám zařízení určené úplně k něčemu jinému ( ktelefonování psaní SMS) ,ale plynutím času s vývoje je shodou okolnostní NEBEZPEČÍ ,že bych na měl mohl sledovat televizní vysílání.
jesti to půjde takhle dál, tak přikáží každému majiteli auta platit dálniční známku, protože na dálnice přeci může dojet.
Nebo majiteli řidičského průkazu..
Úplně nejhorší je ale to ždímání firem. V kolika oborech je v popisu práce sledování TV?
Nebo tím míří na lékařské ordinace, kde pustí v čekárně televizi?
Nebo zemědělskýmu družstvu, kde si kolchozník při dojení kouká do rohu kravína do TV . Nebo ´úklidové službě, jejichž uklízečky potají u zákazníků při stírání prachu zapnou rádio?
Co se týče mě jako soukromé osoby - navýšení poplatku mi nijak zásadně nevadí. ČT sleduji relativně hodně (přijímám terestricky), platím za ni a nemám problém platit o pár kaček víc. Totéž rozhlas - byť ČRo neposlouchám, myslím si, že dělá dobrou práci a nemám důvod jej finančně nepodpořit.
Zároveň respektuji i opačný názor, tj. nemám TV/rozhlasový přijímač nebo nechci platit, dám čestné prohlášení a neplatím. Toto je každého věc, nikoho nesoudím. Novela na tom víceméně nic nezmění - kdo platil, bude platit dál, kdo nechce, snadno (čestným prohlášením jako doposud) se platbě vyhne - vzhledem k tomu, že neprošlo "bonzování" ISP, tak ČT nemá jak ověřit kdo má či nemá přístup k internetu a každá soukromá osoba, když bude chtít, na ně (IMHO po právu) udělá dlouhý nos...
Co mně však vadí naopak velice, je platba firem podle počtu zaměstnanců. Dám konkrétní příklad, jak je tento princip absurdní: dělám správce IT v menší strojírenské firmě o 120 zaměstnancích. 50 z nich NEMÁ účet v doméně, tj. nemá přístup do počítače - a prostě se fyzicky k PC nedostane... Těch zbylých 70 sice má, ale na úrovni firewallu mají všechny streamy zakázané (nejen iVysílání, ale i Voyo, iPrimu, Netflix, YT atd.). Zároveň nemají lokálního admina, a kromě top managementu i zakázaná USB. Neříkám, že je to na 105% neprůstřelné, ale BFU se na iVysílání v práci nepodívá (nehledě na to, že na to většina lidí jednoduše nemá čas...). TV přijímač ve firmě nemáme žádný, a že by se někdo díval na TV na mobilu přes firemní datovou SIM - hmm, těžko, když kromě majitele a mě mají všichni 1-2GB FUP...
Přesto budeme podle nového zákona platit za 120 zaměstnanců nějakých 3000 Kč měsíčně za MOŽNOST se na ČT v práci dívat...
U rozhlasu jsme doposud za přiznaných 15 autorádií (a pár nepřiznaných přijímačů na dílnách a ve skladech) platili 8000 ročně. Nově budeme platit 12000, pravda u internetových rádií nemáme žádné restrikce, takže dejme tomu, tam to nějaké opodstatnění má (i když podle logů aktuálně ČRo fakt nikdo neposlouchá...:-) ).
Konecne to zvedli. Uprimne bych byl pro kazdorocni valorizaci. Delaji kvalitni nezavislou objektivni tvorbu, dlouhodobe maji nejvyssi sledovanost, takze ok. Jedna za mala dani, co ma fakt vyznam
Provoz mestskeho parku zrovnatak plati vsichni - i ti, co do toho parku vubec nechodi. Uklid neporadku na ulicich take plati i ti, co bordel na ulicich nedelaji. A tak dale... to, ze nektere platby primo nevidite neznamena, ze to z tech svych dani nakonec nezaplatite. A argument "ja to nepotrebuju" tam proste a jednoduse neuplatnite.
Je mi líto, ale tahat to jednotlivě z občanů, kteří na těch 150 Kč zaplatí ještě nějakých 20 Kč poplatků, je prostě od státu sprostota.
A o transparentnosti lze hovořit / psát až tehdy, až budou k dispozici veřejnosti, co to platí, nezačerněné smlouvy "elit" a "celebrit" s ČT.
to je sice možná, že to i z daní bude z mojí kapsy, ale pořád z pohledu kapsy občana platí, že daně < (daně + poplatky). A ty daně se o hodnotu poplatku zvedat nebudou. A co se týče formální nezávislosti na státu, ono je úplně jedno, jestli se politici hádaj o tom kolik daj ČT z daní, nebo se jako teď hádaj o to, kolik vytáhnou lidem peněz přímo z kapsy. A pokud je přímá platba lepší kvůli adresnosti a transparentnosti, tak by se mohly zrušit daně úplně a každý měsíc bych posílal peníze přímo hasičum, policii, škole, ŘSD atd
Není to rozhodnutí občana, ale výsledek okolností, v nichž se nachází.
A přitom neexistuje jediný důvod, proč by se to nemohlo platit daleko levněji a pohodlněji ze státního rozpočtu. Jen hloupost a arogance těch, co nám vládnou.
Souhlas. Ovšem je třeba počítat s tím, že paplášstvo udělá vše proti tomu, aby občané mohli projevit své preference. Natož realizovat.
Ani ne tak daň, jako prostě garantovat veřejnoprávním médiím onu sumu v rozpočtu. Bylo by to efektivnější než milionkrát, každý měsíc/čtvrtletí/pololetí platit malou sumu a bylo by to méně otravné. Úplně ideální by ale bylo zároveň s tím ještě ty rozpočty ořezat, jsem si dost jistý tím, že by se tam pro škrty našla spousta prostoru.
Mám přesně týž názor. Na nějaké sledování TV není v 98% firem žádný prostor, maximálně si ostraha pustí zvukovou kulisu přes noc, tedy pár jedinců. Tedy cílem je pouze firmy podojit. A to se vybrané peníze ani nedostanou do běžného rozpočtu, kde je může vylobbovat kdokoli.
Stejne tak plati, ze televizor neni zarizeni urcene primarne ke sledovani CT. Tedy to, ze lide, kteri nesleduji CT pomoci televizniho prijimace, musi za CT platit a ti, kteri ji nesleduji pomoci pocitace, platit nemusi, je znacne nefer. Idealnim resenim by bylo zrusit verejnopravni media, ale pokud toto neni na stole, tak je zrovnopravneni lidi, kteri nesleduji ruznymi technickymi prostredky, na miste.
27. 6. 2024, 10:25 editováno autorem komentáře
DAB naprosto vyhozené prachy, kdyby se jen polovina tech penez investovala do internetoveho pripojeni pustilo by si radio nasobne vic lidi pres net
DAB to je takovej miniDisk od sony vydanej v době Mp3 přehrávačů....
"DAB resi stejne problemy jako DVB - tedy omezene moznosti spektra a (ne)moznost distribuce vetsiho mnozstvi stanic. Aneb ve FM je proste... plno. "
Tak zní teorie, ne praxe. Kdyby DAB skutečně řešil problémy spektra, tak "moudrý úředník" tu FM nechce rušit, když nikdo jiný o to pásmo ani nemá zájem. Tak jako při zavádění FM nikdo nerušil AM. DAB v našem podání je spíš "nařízený pokrok", který někomu přinese kšeft. FM je sice přeplněná, ale vzhledem k nákladům a centralizaci DAB konkurenci nepřinese.
A představte si, že je to pro řadu občanů neřešitelný problém. Nebo nepředstavte, sytý hladovému nevěří.
Když byly děcka ve škole, pokoušel jsem se zavést do banky trvalý příkaz na placení obědů ve školní jídelně. Po nějaké době mi přišel z banky papír, popsaný skřeky, odpovídajícími slovním projevům pacienta se schizofrenní demencí, z něhož bylo možno vyrozumět akorát to, že to neprovedli. Takže jsem to dál platil složenkami.
Jenže daně se už i tak vybírají, takže by nebyl problém jich několik o pár promile zvýšit. A bylo by to za stejné peníze.
Už jen to kolik státem placených úředníků se zabívá výběrem těch poplatků a s tím spojenou administrativou opravdu vám to přijde stejné jako kdyby byla CT+rozhlas placena z rozpoctu?
no a co? Slováci si zase zvolili politiky co veřejnoprávní televizi zrušili. Výsledek švýcarského referenda je pro nás naprosto irelevantní,
a proč bychom si měli od švýcarů vyzobávat výsledky jejich referend? Když už, tak to si máme rozhodnout sami ve vlastním referendu.
Slabsi kousek, ale tim, jak tu roky bojujes proti CT se u tebe neda cekat ani nic jineho... holt smir se s tim, ze i ty budes platit vice.
Jediny travnik v nasi ulici je ten, co mame na pozemku domu, stromy nam zrovnatak rostou na soukromych zahradach. Psy nemam ani ja, ani sousedi. Zkuste to znovu a lepe. :-)
Verejnopravni media chrani spolecnost pred uplnym zblbnutim. Ne vzdy se jim to dari, coz tu ostatne vy sam zhusta prokazujete.
Bylo tam něco jako "Hatlámo, patlámo, fafrťála" (klasika). Kdyby tam napsali, že nesouhlasí podpisový vzor, tak by to nebyl problém.
Opravdu text toho dopisu připomínal "slovní salát" (odborný psychiatrický termín) pacienta se schizofrenií, která pokročila do stádia demence.
Složenku jsem naposled platil na poště před měsícem, protože od ní potřebuji ten lístek, co mi z ní zbude. A odpady jsem platil na magistrátu, abych měl na tu platbu potvrzení.
tomasmark:
Vláda tvé peníze potřebuje. Takže tě bude dojit bez ohledu na to, co si pouštíš, nebo nepouštíš. A běda každému, kdo má něco víc, než papírovou krabici pod mostem jako trvalé bydliště.
Piratum se nelibi... ehm... zda se, ze partaj po poslednim volebnim debaklu zoufale hleda temata, kterak by se nejakemu spektru volicu necim zalibila. Akorat si ten pytel blech neprecetl ani soucasne zneni zakona o CT. Obsah "na internetu" je tam uz davno zakotveny (pro rypaly § 3, odst. 1, pismena k, l, m... a neprimo defacto i odst. 3), s takovou drobnou malickosti - konzument toho obsahu za toto dnes platit nemusi. Ale zadarmo to take neni.
Chytraku, co vam rekne ze televizor "nepotrebuje" se najde spousta, zrovna v radach Piratu jich asi nebude malo. Ale bez skrupuli si to pusti pres ten internet z tabletu ci pocitace, co bud vlastni, nebo z jineho pravniho titulu uzivaji ;-) Uvidime, zda-li se tu ozve jeden Pirat, co do tehle definice uzivatele z jineho pravniho titulu zapada... :-)
Je to smutne. Zrovna u "internetove" partaje, co se tvari jak lpi na ferovem financovani verejnych instituci a moderni technologie obecne pry podporuje by clovek podobne tak trosku nahnedle vykriky necekal, zvlast v dobe kdy se chovani tech koncovych divaku precijen meni - a kdy ten obsah dostupny i pres internet dava stale vetsi smysl. Nebo snad uzivatele tradicnich televiznich pristroju maji dotovat obsah na internetu tem, co "vycurane" koncesionarsky poplatek v hodnote dnes asi tri piv mesicne platit z nejakych pseudoduvodu odmitaji?
Ano, prihlasovani muze byt cesta a i zde na Lupe uz i padlo. Akorat pak se vam urcite prozmenu vyroji jini frflalove, co si budou stezovat na to, ze skrze ono "prihlasovani" ztraci anonymitu (soukromi).
Zasifrovat pozemni vysilani tezke neni (dokonce to tu jeden cas i bezelo), je to stejne jednoduche, jako zasifrovani vysilani pres internet... nebo pro distribuci pres satelit - kde ho zasifrovane beztak mate, ze? ;-)
27. 6. 2024, 08:32 editováno autorem komentáře
Spíš platíte za údržbu zeleně, a to se týká i kousku trávníku nebo stromu ve vaší ulici. A týká se to i zeleně, která obecně ve městě čistí vzduch (od prachu a choroboplodných zárodků) a v létě snižuje jeho teplotu. A i ten, co b...l na ulici nedělá, je jeho úklidem chráněn třeba před šlápnutím do psího či lidského exkrementu.
Já jen že od začátku ledna 2020 už uplynulo hodně vody ale změny se nějak moc neodehrály... no nelze se moc divit, kdyz statisticky MUX pokrýva 95% obyvatelstva, kdo by horlivě řešil těch nuzných 5% co mají smolíka... T2 je aspoň podepřeno pořádným vysílaím výkonem. DAB ? Hády 10kW, Kojál 5kW. Co to má bejt ? Tomu pak odpovída to pokrytí...
A v dalším obecném referendu schválíš, že nebudeš platit žádné daně :-)
Myšlenka referenda o každém nesmyslu je zcestná a snadno manipulovatelná, proto ji SPD prosazuje.
kdyby byla pravda co tvrdíte, tak by měl peníze stát peníze na všechno buď z daní nebo půjček. Ale naprosto evidentně peníze na všechno nemá a je nucen různé výdaje ořezávat.
Švýcaři to mohli udělat v 19. století, kdy tam referenda zavedli. A neudělali to, přestože většina tamní populace (přes 80 %) byla v té době negramotná.
Co je psáno, to je dáno a žádný soud to nemůže zpochybnit tak snadno, jako digitální cosi. V pondělí jsem si byl pro novou občanku a hned jsem si nechal deaktivovat čip. Pokud by mi ji někdo ukradl, napáchá s ní mnohem méně škod, než kdyby ten čip byl aktivní.
XSC:
Tak proč ten řetěz nezkrátit? Čím méně článků bude mít, tím méně bude nákladný. Problém je v tom, že kdyby se takto důsledně postupovalo v celém státním aparátu, byly by pracovní úřady plné zbytečných a jinak nepoužitelných úředníků. Další problém je v tom, že, aby ty úředníky bylo jak uživit, musí ti, co opravdu pracují, vygenerovat nějaké produkty. Jenže, díky nehorázným cenám energií se u nás vyrábět prakticky nedá, protože náklady na výrobu jsou v celé EU absolutně nejvyšší a výrobky tím pádem nejsou konkurenceschopné. Takže: zisky z výroby a vývozu jsou nižší, tím pádem je nutno zvednout daně a poplatky ze všeho a ode všech. Na to jsou potřeba další úředníci a na jejich platy další daně a poplatky. Jak to nakonec skončí je snad každému jasné a hezké to nebude. a vývoz know how nás nezachrání, to, co naši lidé umějí a co dokážeme prodat, je naprosté minimum. Kde jsou ty časy, kdy bylo už před začátkem závodu na Masarykově okruhu jasné, že na Jawu s Frantou Šťastným nikdo nemá.
XSC:
Zajímavé, když se přecházelo z DVB-T na DVB-T2, tak nutnost výměny settopboxů nebo přijimačů nikomu nevadila, naopak všichni byli rádi, že budou kšefty. Jenže tohle je o tom, že počet zájemců by odpovídal tomu, kdo ČT opravdu sleduje a těch je mnohem méně, než plátců koncesionářských poplatků.
Danny:
A k čemu ti ta ,,transparentnost" je, když s tím nic nenaděláš? Mě se naopak líbí slovenský model; VPM dostanou ze státního rozpočtu procenta z HDP a občany s tím nikdo neotravuje, zejména ty, co chodí na poštu se složenkami.
Pergill:
Dobře ti tak, neměl sis začínat s něčím tak pofidérním, jako je česká pobočka jisté rakouské banky. Já měl poslední problém ne s bankou, kam jsem utekl po tom, že Rajfka začal vyhrožovat, co všechno zpoplatní, ale s ČSSZ. Na změnu účtu, kam mají posílat důchod jim dřív stačilo pár dnů, dnes, když jsou digitalizovaní, na to potřebují TŘI MĚSÍCE!!! A vůbec je nevzrušilo, že peníze se vrátily s tím, že účet, na který je poslali, neexistuje a z podatelny dostali papír, že jsem požádal o změnu! Musel jsem zavolat na helpdesk, (jen najít na webových stránkách příslušné číslo byl hezký opruz) a úřednice, na níž jsem podle hlasu poznal, že jsem ji vyrušil od popíjení kafíčka, nebo dopoledního šlofíka, zjistila, že není nic, co by změně čísla účtu bránilo, takže důchod jsem dostal s čtyřtýdenním zpožděním.
29. 6. 2024, 13:08 editováno autorem komentáře
Veřejnoprávní média, bez ohledu na to, co žvaní zákon, reálně zřizuje a podporuje stát. Tak ať si je stát také platí a za jejich konzumaci ať platí ten, kdo je konzumovat chce! Je to stejné, jako kdybych si koupil jitrnici a prodávající na mě chtěl, abych zaplatil i za jelito, protože tomu jelitu bude v regále samotnému smutno, nebo vybíral vstupné za návštěvu obchodu, protože bych si tam nemusel nic koupit.
29. 6. 2024, 13:41 editováno autorem komentáře
To procento HDP je docela zajímavé. To by mohlo demotivovat televizi vůči šíření různých pitomostí typu Green Dealu, které drasticky srážejí HDP.
Placeni poplatku za verejnopravni tv je v Evrope prezitek. Kdyby vysilala kvalitni porady a pro vsechny, jeste by to lidi zkousli. Tvp vysila The Voice, Orf vsechny sporty, Ndr Ard a vsechny nemecky klony maji soucasny shows a top akvizice. U nas to je Stardance 60+, peceni 70+, Sip 80+ a sobotni Kramar s navazujicim archivem mrtvych hvezd to uz je leda pro 100+. Top sporty maj placeny tv, top akvizice placeny sluzby, zpravodajstvi uz je davno sledovanejsi na Cnn. Proc by to meli platit lidi 15-50? A platit cesky rozhlas o kterym 99 % naroda nevi ze existuje tak to je extrem. Jdete uz s tou nabidkou pro duchodce a vesnicany pro ktery je vrchol dne praseci maso s knedlikem a koupani ve spinavym rybniku nekam. Vetsina lidi zije v roce 2024 jinak.
Bylo by to jeste "horsi" spousta lidi, kteri CT sleduji by nebyla ochotna platit ani dnesni castku a radeji by sledovat prestali a s ubytkem tech, kteri nesleduji a tech, kteri sleduji, ale dobrovolne by nepaltili, by samozrejme CT nemohla drzet soucasnou nabidku za stejny poplatek, musela by ho vyrazne navysit nebo ji vyrazne orezat. Pravdepodobne by si to nakonec sedlo nekde na drazsi televizi s horsi nabidkou (ne nutne kvalitativne, ale temer jiste rozsahem).
Osobne nevidim duvod, proc by mela existovat statem zrizena komercni TV, lepsi je CT rovnou zrusit.
DAB celoplosny bude. Snad necekate nemozne na pockani a zazraky do tri dnu? ;-) Ono v minulosti i zavadeni DVB-T a pozdeji DVB-T2 probihalo podobne, ze? Take to nebylo tak, ze by ze dne na den bylo pokryti vsude. Ostatne to platilo i u archaickeho analogoveho vysilani.
A stat jsme my, obcane. Jedine co ted timhle vykrikem "resite" je detail, ze ktere kapsy ten penizek vytahnete. Ale porad to bude z vasi kapsy, at si to priznate nebo ne. A zatimco v rozpoctovem urceni dani se malokdo vyzna a je to neprehledne, u ucelove a jasne zacilene platby toto proste nehrozi. Krom toho, kdyby to mel "stat" opravdu platit jak rikate, bez zvyseni dani by se to zcela urcite neobeslo. Takze jedine, co byste v realu ziskal je pocit, ze se vam seberou penize jinak.
No system nekterych statu, kdy koncesionarske poplatky proste plati vsichni a nikdo nezkouma, zda-li nejaky prijimac vubec mate by byl optimalni :-) Ono vubec vselimozne vyjimky system akorat komplikuji. Ale porad plati, ze adresna platba je lepsi. Protoze je proste vic na ocich, kolik se vybere - a tedy i utrati. Transparentnost ma taky svou hodnotu.
Ono těch bank kde jsou převody zdarma je celkem dost (řekl bych že rovnou většina). Já to mám nastavené trvalým příkazem z účtu a poplatky už dlouho čistá 0.
A jako bych viděl zavist v tomhle komentáři? Není nic proti ničemu, když si smluvní strany ujednaji, že cena kontraktu neni veřejná...
Proč závist? Spíš snaha vidět, jestli se nerozhazují nesmyslné sumy (což se asi rozhazují). Jednou je to placené z veřejných peněz ("násilně" vybraných od lidí formou daní a poplatků), tak to má být komplet transparentní, abych taky viděl, za co se ty peníze promrhají, když už je musím platit. A to se pochopitelně ani zdaleka netýká jen ČT, ale čehokoliv, co se financuje ze státních peněz.
No to je zas ukázka "myšlení" hospodáře. Bude-li stát něco platit navíc, bude na to ty prachy muset někde sebrat. Buď ty daně zvýší, nebo to půjde do dluhu (což je to nejhorší). Rozhodně kvůli tomu nebude stát jinde efektivnější....
Zašifrování pozemního vysílání samozřejmě problematické je, protože by znamenalo další nucenou obměnu některých přístrojů, které s šifrováním nepočítají - například 99% STB.
Mezi média patří i Lupa a zde jeden ASP svými bludy se snaží ohlupovat veřejnost a podle lajků to má možná na někoho opravdu zhoubný vliv. No a co? Když máme tu demokracii, tak ho přece nebudeme cenzurovat, nebo blokovat... ;-)
Zastánci poplatků za veřejnoprávní média rádi argumentují i tím, že tato média mají v případě nouze (např. živelné pohromy) informační funkci pro široké obyvatelstvo. Pokud bychom na tuto tezi přistoupili, je zcela absurdní rušit FM vysílání a přecházet čistě na DAB, protože FM přijímač je oproti DAB technicky zcela jednoduchý a možná i spolehlivější při nízké úrovni signálu (poslechnu si alespoň něco, byť zašuměné, oproti situaci, kdy u digitálu uslyším samé lupance nebo vůbec nic - ačkoliv tento bod je pouze má domněnka ze skušeností s digitálním pozemním vysíláním televize). Navíc se FM rádia válí pomalu v každé domácnosti a v každém autě.
Já na Euro, ani jiné podobné pořady nekoukám a nenudím se. Naopak se nudím, když si někdy, omylem, pustím na ČT zprávy.
Švýcarsko parlament má. ale ten je pod jakousi kuratelou přímé demokracie. Což je stav, který by byl ideální i pro nás.
Bez urážky, jelito jste vy...
Platíte za to, že máte možnost příjmu České televize, ergo máte zařízení schopné příjmu. A na tom zařízení ovšem NEMUSÍTE sledovat ČT, ale můžete cokoliv podle svého gusta.
Nemusel. Znovu opakovat ty stovky (tisíce?) bludných příspěvků ASP by bylo jen jejich další řetězení a šíření. A na tom se určitě nebudu podílet.
Protože si neplatíte ČT, ale to, že vaše zařízení umí přijímat ČT, bez ohledu na způsob příjmu. Platba za vlastnictví kompatibilního zařízení, nikoliv za službu.
To je keců kvůli 15 korunam měsíčně navíc...
To bysme nejdriv museli vedet, jak se pocita HDP. Jinak byste nesmysly neplacal. Ale co cekat od cloveka, pro ktereho je (ad vyse) zjevne problem i spravne poslat platebni prikaz ;-)
Svycari v referendu o 2018 hlasovali treba i o zruseni koncesionarskych poplatku. A... badumtsss... v referendu to odmitli ;-) 71,6% hlasu bylo proti jejich zruseni.
O tomto takzvanem prezitku hlasovali Svycari v roce 2018 v referendu. A budete se divit, pres 70% lidi to jako prezitek neoznacilo, kdyz odmitlo zruseni koncesionarskych poplatku. O prislusnosti Svycarska k Evrope snad polemizovat nebudete... :-)
Přesně. Spořka byla pro ty, co tam zustavali ze setrvačnosti, nebo pro masochisty. Všechno problém, pomalé operace, na pobočkách nával lidí, zhusta lehce zmatených...
Jistěže se dá kreativním účetnictvím udělat z mínus to bilionů deset bilionů plus. Ale existují objektivnější metody, jimiž se tohle provalí.
Něco jiného je technologický výpadek a něco jiného je stabilní absence celých kategorií pořadů (např. filmy z určitých studií).
Švýcarsko sice je v Evropě, ale není v EU. To je výrazně větší rozdíl (oproti např. nám), než kdyby bylo někde mimo evropský kontinent a bylo členem EU (jako třeba některá zámořská území členských států EU, pokud nejsou z EU vyňata)..
Pamětník tu psal, že má na vás averzi. Takže jeho reakce jsou spíše o nervovém rozpoložení. No a já zase psychicky vytáčím třeba FJ. To mi vždy šlo (jde) i v reálu perfektně. Ještě se mi nestalo, že bych nedokázal vytočit hlu.páka přesvědčeného o své genialitě.
U Švýcarska je mnohem důležitější znak jeho nečlenství v EU než zeměpisná poloha. Ano, Švýcarsko některých aktivitách EU participuje, ale jen na těch, které pro ně mají převažující pozitivní význam, o čemž rozhodují občané a ne politici. Ježdění na občanku by si náš stát mohl domluvit s jakoukoli zemí na světě, která by o to měla zájem. Na to prostě EU není zapotřebí. A když jsem byl na Islandu s pasem, kapsu mi neurval.
Samozrejme i ve Svycarsku nejaka ta korupce je... vase teze, ze si netroufnou neni pravdiva :-) Ve svetovem srovnani to taky nevychazi uplne slunickove, jak si to vy na zaklade neznalosti malujete. A treba Finsko vychazi na tom rebricku ponekud lepe.
O vstupu do EU rozhodli lide. A vyjadreno penezi na tom CR celkem vydelala, stale jsme cistym prijemcem unijnich penez. Jestli hlasovala mensina ci vetsina opravnenych volicu neni podstatne - pravo nevolit ma kazdy - a samozrejme s timto pravem se poji odpovednost, proste i nevolic musi umet prijmout dusledky svych rozhodnuti. Ze nekteri lide veri ruznym blabolum a nesmyslum je fakt, ktery tu ostatne i vy sam aktivne dokazujete. O jazyk jsme opravdu neprisli - dokonce si s unijnimi organy muzete v klidu dopisovat v cestine.
Autorska prava jsou komplexnejsi problematika a pokud si vlastnik dila (kde tvurce nemusi byt nutne CT) nepreje uverejneni na internetu, tak to tam vcelku logicky nebude.
Vypadnout vam muze i pozemni vysilani, byt ty pripady jsou mene caste. Plus samozrejme i u pozemniho vysilani dochazi k odstavkam z duvody udrzby vysilacu. Ten argument s obcasnou nedostupnosti je tak trosku nesmysl. 100% dostupnost vam nezaruci nikdo - a kdyz, tak ne za 135 (resp. 150) Kc mesicne.
Minidisk byl uveden v roce 1991, prvni MP3 prehravac v roce 1997. Samotny MP3 standard jako norma vysel az v roce 1993. Tedy jste se s temi minidisky zrovna moc netrefil (nebo vam cini problemy prace s casovou osou) ;-)
DAB resi stejne problemy jako DVB - tedy omezene moznosti spektra a (ne)moznost distribuce vetsiho mnozstvi stanic. Aneb ve FM je proste... plno. Kdyz se z AM prechazelo k FM, byl to jeden motivu - ono na AM bylo jeste tesneji. DAB je proste evoluce, nic vic za tim neni potreba hledat.
Internet muze jednosmerne vysilani nekdy nahradit, ale zdaleka tomu tak neni vzdy a za vsech okolnosti. A na to, aby prenos signalu fungoval musite mit spolehlive obousmerne spojeni mezi zdrojovym serverem a klientem. Coz ve meste problem obvykle nebyva, ale na odlehlejsich mistech to i s datovym pokrytim zadna slava take neni. A to nejen v Cesku, kde se na spolehlivosti datoveho pripojeni mnohdy podepisuji neprilis vhodne technologie - typicky volna (bezlicencni) pasma uzivana dost na krev, kde se sireni signalu rapidne zhorsi treba za husteho deste a to tak, ze neprojde paket zadnym smerem... :-)
Uwe:
Stačilo by zrušit parlament a senát, počet ministerstev snížit na sedm a zavést přímou demokracii, viz Švýcarsko. Problém je v tom, že zkorumpovat politika, nebo celou partaj, jde snadno, ale zkuste zkorumpovat všelidové referendum! A navíc: To, že o dění ve státě by rozhodovalo ne horních deset tisíc, ale dolních deset milionů, je pro těch horních deset tisíc prostě totálně nestravitelné.
A znate vy vubec naklady na vyber dani? ;-) Podle tech blabolu, co tu pisete o tom zjevne nemate ani poneti.
Vsechno je resitelny problem. To jen vy si nechcete priznat, ze dvacet korun navic je pro ty lidi natolik smesna castka, aby se tim "problemem" vubec zabyvali.
To, ze nezvladnete spravne zadat bankovni prikaz je spis ukazka vasi hlouposti ;-) No tak netravte hodiny vykecavanim se o te sve pseudopravde... a ten cas radeji venujte sve edukaci. Mate ve svem vzdelani zda se hodne mezer.
Akorat ze ve Svycarsku se treba i plati koncesionarske poplatky. A ku smule mistnich rypalu, v roce 2018 probehlo na toto tema i referendum, ktere jejich zruseni proste odmitlo. Jo, to je tak kdyz si vyzobnete ze Svycarska jen neco...
To muselo byt nekdy v davnoveku. Ja zadaval uz i trvalaky ze sim toolkitu na mobilu. To bylo pres 20 let zpatky.
Ale tez to muze byt duvod zmenit banku.
Treba u sporky cololiv byl strasny problem protoze nesedel podpisovy vzor treba 5x. Jakkakoliv operace byla vylozene trestem.
30. 6. 2024, 09:17 editováno autorem komentáře
Tak ve vlakne se argumentuje Svycarskem, raceji si vsimnout. Ale ono si koukam z toho Svycarska holt vyberete jen to co se vam hodi. Jako kdyz pejsek s kocickou vari dort ;-) Ale system v souvislostech vam uz unika.
A proc bysme si ze Svycarska meli vyzobavat jen to co se nam hodi? ;-) Ono ten system je celkove jinak postaveny, neni to jen o referendech.
Ono i toto zdánlivě jednoduché řešení má svá ALE. Jistě existují domácnosti, kde už nyní, kvůli specifickému příjmu ze satelitu, nebo kabelovky, využívají CI slot. Kam ale dát další kartu, když naprostá většina, i těch nejmodernějších, televizorů nemá 2 CI sloty?
Běžně se uvádí, že jen kolem poloviny domácností využívá terestrické vysílání a tak ta druhá půlka používá tedy satelit a kabelovku prostřednictvím CI modulu. Je to tedy atypické? Ostatně, satelitní příjem je většinově doporučován pro řešení problémů ostatních druhů příjmu, proto je použití druhé dekódovací karty, pro jiné dekódování, téměř neřešitelné.
Uveďte alespoň několik případů nabídky TV se 2 CI sloty, nebo CI slot pro 2 karty. Běžný internetový vyhledávač takové varianty nenabízí, i když tuším, že opravdu asi výjimečně existují, ale jednoduše je v současnosti nedokáži najít.
Děkuji za informaci, kde bychom byli bez vašeho mudrovani ...
Jenže tahle diskuse není o politickém zřízení Švýcarské konfederace.
Jděte někam do stínu;-)
Jsem toho názoru, že pokud bychom tu měli stejné zřízení jako v té Švýcarské konfederaci, tak by VPM smysl měla, jako taková by byla většinou občanů přijímána a problém s koncesionářskými poplatky by neexistoval.
To je samozrejme nesmysl ;-) Zvlaste v prostredi s milionem vyjimek u takoveho prilepku. A vyjimky by urcite byly, jinak byste stejne rval ze vam bere penize nekdo za neco, co nepotrebujete, ze? Tak trosku se tocite v kruhu a v realu jste reseni nevymyslel.
Rec byla v konkretnim pripade o Evrope a nikoliv o EU. Hodinky nejsou holinky, i kdyz se oboji natahuje - zda se, ze vam to jiste obtize odlisit cini :-) Mimoto, i kdyz Svycarsko neni clenem EU, porad participuje na cele rade dalsich "celoevropskych" dohod, takze ve skutecnosti ty bariery tam zas tak velke nejsou (podobne jako treba v Norsku). Mohlo by vas ponekud sokovat, ze tam dojedete i na obcanku a ani nepotrebujete pas... :D
Tak stary jste a nevite, jak se politici dostavaji v demokratickem systemu k moci? ;-) Ale ono i ve Svycarsku mate politiky, nevim z ceho jste dovodil, ze tam o vsem rozhoduji jen obcane. A jen tak mimochodem, o vstupu CR do EU u nas obcane rozhodli take, ze...? :-) Ale ono take ke svobode rozhodovani patri i odpovednost za dusledky... to zvatlalove o svobodach jaksi radi prehlizi, ze? Jenze ono svoboda a odpovednost spolu proste souvisi - mozna byste si mel k tem Svycarum zajet na nejake skoleni ;-)
To, že už dneska nikdo nechce vysílat na AM, je dáno rozšířením FM přijímačů. Ale nikdo to nenařizoval a na AM klidně vysílat můžete. O FM pásmo nemá žádná služba zájem, přesto chce FM vysílání tupý úředník zrušit. Tím se dost zásadně liší od UHF, kde má zájem vysílat jak TV tak mobilní služby.
Co bylo u vaší generace "normou", (spíš bych to označil jako best use scenario), má další generace víte kde...
Takže protože normou bylo řekněme pevná linka s vytáčeným připojením + na vedlejší zásuvce prastarý bakelitovy telefon, nepůjdeme dál, protože "je to norma!"??
Člověče, z vás od včerejšího večera padají samé perly a začínáte jet styl "žlučovitý senior"...
1. 7. 2024, 10:37 editováno autorem komentáře
1. Ano, i v tom Švýcarsku mají zastupitele, ale ti jsou pod kuratelou, či Damoklovým mečem referend, takže si na spoustu korupčních a jiných podobných občanům nepřátelských aktivit prostě netroufnou.
IMHO bychom ušetřili spoustu peněz, kdybychom zrušili volby do poslanecké sněmovny a její osazenstvo jednoduše vylosovali. Ostatně, tak se to v některých demokraciích dělalo a losovali se tam i státní zaměstnanci +- ekvivalentní současné vládě.
2. O vstupu do EU rozhodly masové lži a desinformace, které VPM (i jiná) o této organizaci šířila. Naprostá většina starších občanů, hlasujících pro vstup, byla přesvědčena, že vstupujeme do z nejasných důvodů přejmenovaného vysoce efektivního a ekonomicky vysoce úspěšného EHS (jednoznačná zkušenost s vrstevníky mých rodičů), a nikoli do něčeho blízkého spíše nebožtíkovi SSSR.
Ostatně, i tak hlasovala pro vstup menšina oprávněných voličů. Část nehlasujících se dala svést nepravdivou propagandou, že sejde-li se u voleb málo hlasů, bude referendum neplatné (šířili třeba sládkovci).
Mě osobně stačil reklamní klip na ČT, kde Ir (s titulky) vysvětloval, že Irové v EU nepřišli o svůj krásný jazyk, takže se nemusíme bát. Ovšem, činil tak angličtinou (tedy podřadnými skřeky okupantů Irska), byť se silným irským přízvukem, nikoli irštinou.
Jak jste schopen rozlišit diváka v péči rodičů od diváka, stojícího na vlastních nohou? Obávám se, že to z průzkumů sledovanosti moc nejde.
Kontrolní otázka: 21+37,8 je kolik? A to jsou lidé, kteří s naším členstvím v EU nejsou spokojeni.
Vámi uvedený příklad právě ukazuje absenci započtení oněch výdajů s EU spojenými. 50 miliard, to je 5000 na hlavu. Já si svobody a lidských práv cením víc.
Ad názvy - viz má odpověď Pamětníkovi.
Ano, je i v tom Švýcarsku. A mezinárodní srovnání jsou trochu ošidná.
Ano, ovšem rozhodovali po jednoznačně desinformační kampani, v níž nebyly presentovány výhody a nevýhody členství a dokonce ani nebyly popsány rozdíly mezi EHS a EU.
Finančně to možná vychází, ale pokud nějak monetizujete zátěž členstvím, je už situace dost odlišná. Krach některých podniků, různá omezení v zemědělství (i např. to, že bez svolení EU nesmíme rozšiřovat nebo zřizovat nové vinice), musel byste od toho, co dostáváme, odečíst peníze na povinnou spoluúčast na projektech financovaných z EU (a některé možná odečíst komplet pro nulový přínos z nich). A ani náklady na získání peněz z EU nejsou malé a musely by se od těch peněz odečíst. Když se to udělá (a zohlední ještě další nejmenované nevýhody), jsme v mínusu dost dlouho.
K tomu jazyku: Mě primárně zarazila lživost toho klipu, ale když už jsme u toho, dovolím si připomenout nejméně dvě věci: Pomazánkové máslo a Tuzemský rum.
Dezinformacni kampan tu vedete spise vy :-) Ono nejaka data existuji krom jineho plati, ze by tu majorita byla nespokojena. 21% lidi se neni jisto a odpurci unie tvori jen 37,8%... coz mozna neni malo, ale take to neni zadna vetsina. Jinymi slovy - mezo temi, kteri tak nejak maji jasno porad lehce prevladaji priznivci.
Tvrzeni o cistych prijemcich penez z EU vznika prave pote, co se vezmou penize do unijni kasy odeslane a penize, ktere vam z unie prijdou - a z toho vypadne nejake cislo. V roce 2023 to bylo cistych temer 50 miliard. Zda se vam to jako malo penez? :-)
Pomazankove maslo ani tuzemsky rum mi zily netrha :-) Naopak, ono se aspon se veci nazyvaji pravym jmenem. Kdyby vam namisto brazilske kavy naservirovali meltu, take z toho asi moc odvazany nebudete.
Ne, ekonomický dopad byl od samého počátku sporný a jeho pozitivita je do značné míry generována "kreativním účetnictvím".
Dovoluji si zpochybnit, proč by se EU měla o plochu vinic zajímat, a zda případně tato plocha interferuje s volným pohybem osob, zboží a služeb.
Hloupost, Ir měl titulky, mohl třeba štěkat psí řečí nebo řehtat jako kůň.
"Nazývat věci pravými jmény..."
To by musela EU zakázat "peanutbutter", které má s máslem společné ještě méně než to pomazánkové máslo. Což neudělala (a dala tím najevo, že není nestranná).
Jinak, v plnohodnotných jazycích přídavné jméno modifikuje význam jména podstatného. Do neplnohodnotných jazyků, které nerozpoznávají slovní druhy, se ovšem takový název, jako pomazánkové máslo (tedy cosi podobného máslu, ale určeného na tvorbu pomazánek), nebo tuzemský rum (tedy cosi podobného rumu, co je ovšem vyrobeno z domácích surovin), přeložit nedá. Do většiny kontinentálních jazyků se to ovšem smysluplně přeložit dá. Mimochodem, to druhé má jakýsi kulturně historický význam, protože tento výrobek se začal vyrábět v souvislosti s blokádou Centrálních mocností za 1. světové války, takže je jakousi vzpomínkou na ni. To už by rovnou mohli zakázat zvonit v Brně na Petrově poledne v 11 hodin (což je vzpomínka na dobývání města Švédy za 30 leté války).
Druhá věc jistě je, že neexistuje sebemenší důvod, proč by lidé nekomunikující v češtině měli kategoricky zakazovat či nařizovat, jak smíme či nesmíme říkat nějakým výrobkům. Ve svých jazycích ať si tomu říkají jak chtějí.
Sporny je pro vas. Nejspis ho ani nezvladnete seriozne vycislit a celou argumentaci stavite na svych demagogiich.
Důležité IMHO je, že oficiální výkaznictví mnou uvedené (a mnohé další) položky na straně mínus pomíjí. Nemyslím, že by to bylo bezdůvodné. A uvedl jsem, že řada dalších negativ našeho členství se na peníze přepočítává problematicky, s velkou mírou nejistoty. A v některých případech bude i závislost na hodnotovém žebříčku hodnotícího.
to jako kdybychom tu měli referenda jako ve švýcarsku, tak musíme přebírat jejich rozhodnutí? Tvl, vy jste teda dobře mimo.
To rádio... třeba i 56kč ale ať je DAB skutečně celoplošný, ne ementálový. Zatím je to bída, nemastné neslanné, pozice by byli, vůle ČRa na nich něco rozjet už ne.
Kdyby lide nekoukali na Euro na CT, tak se nudi a kdyz se nudi, tak zacnou vymyslet blbosti, treba cichat toluen, toluen poskodi mozek a lide zblbnou ;-)
Poplatky za platbu jsou vicemene rozhodnuti platce. Jak CT, tak CRo umoznuji platbu prevodem a existuji banky, kde je prevod zdarma. A i kdyz clovek pouziva SIPO (coz je vetsina platcu televiznich a rozhlasovych poplatku), tak tam ma casto vice plateb, mezi ktere poplatek rozpocita. SIPO stoji od 5 korun (inkaso + doklad e-mailem).
Fascinuje mě tohle naivní (nebo záměrně zkreslené?) tvrzení, že výběr peněz do státní kasy je levnější než výběr poplatků. Přitom poplatky lze platit přímou platbou z účtu na účet, ani SIPO není potřeba.
Jako příklad levného výběru státních peněz může jistě posloužit "efektivita" EET.
Ty peníze je potřeba nejdřív vybrat. A správa daní rozhodně levná není. Zaslání do ČT je jen konec řetězu.
Protože jste slovy dnešních děti fosil, který pořád používá příkaz NA PAPÍŘE.
Od čeho je internetové nebo mobilní bankovnictví? Příkaz na papíře doneseny fyzicky do banky jsem podával naposled tak před 10 lety. A překvapivě (pro vás) mi přišlo, že to neprovedli. Nesouhlasil podpisovy vzor... Ale žádné skřeky tam opravdu nebyly.
A vtipný rozhodně taky nejste, vědátore...
To uz je fakt hloupa vymluva... okolnosti, pry. Realita je takova, ze proste to kvuli dvaceti korunam resit nechteji. Je jim to proste jedno.
Zadna televize nevydrzi vecne. No tak si holt priste koupite televizi s CI slotem. Ono to maj dnes i pomerne levne kramy. A ve finale mate vsechno v jedne krabici - a nepotrebujete mit dve zarizeni. STB obecne je spis preklenovaci reseni, ne dlouhodoby problem.
On ho nikdo uredne nezrusil, jenom se tam nikdo moc nehrne. Ono roli hraje ekonomika :-) Provoz AM vysilace proste neni levna zalezitost...
A v obecne rovine je spektrum omezena komodita. Tak uz to se spektrem chodi, ze obcas nejake kmitocty obsadite a jine zas uvolnite. Ostatne i pro pozemni televizni vysilani se pouzivaly kmitocty, na kterych dnes TV uz nenaladite. A stopy toho najdete na strechach dodnes, na spouste mist ty anteny stale nikdo nesundal :-)
Uniká. 51 procent největšího operátora Swisscom tam totiž vlastní stát, tedy Švýcarská konfederace. A přes tohoto operátora nabízí také i všechny veřejnoprávní programy. Mimochodem, jejich streamovaci TV služba nabízí víc než 300 programů ve všech úředních jazycích...
https://www.swisscom.ch/en/residential/tv-subscription.html
30. 6. 2024, 10:45 editováno autorem komentáře
No jasne, tak si zase vymyslime hodne okrajovy pripad :-) Jasne, muze existovat atypicka domacnost, co kombinuje vice druhu prijmu - ale u vetsiny domacnosti to bude prave jedna metoda prijmu, kterou budete v prijimaci provozovat. Mimoto i pro takove naruzivce existuji moduly, do kterych dve karty strcite.
No tim jste ale jen potvrdil co rikam. Bezna domacnost uziva jeden zpusob prijmu, tedy bud pozemni vysilani, nebo kabelovku a nebo satelit. Atypicky je ten vas "pozadavek" chytat satelit a k tomu jeste treba sifrovane pozemni vysilani. Ale reseni i na tohle existuje. Samozrejme pokud jste takovy "fajnsmekr", tak si to taky podle toho zaplatite...
No tenhle nazor neprekvapive prevlada mozna starici. Ale vetsi cast lidi (46 %) je pro zachovani koncesionarskych poplatku a jen mesi cast (31 %) by to tlacila do rozpoctu. No, mozna by duchodci se svymi zpatecnickymi nazory meli nektere prenechat spis mladym, kterych se to tyka dlouhodobeji... vy uz tady dlouho nebudete, ti mladi ano.
Omyl, spektrum pro TV se prave take zmensuje. Z jednoho konce ho ukrojily ty mobilni sluzby, z druhe strany (nejen) diskutovany DAB. Aneb dnes uz TV pouziva jen kanaly 21-48 - driv toho bylo ponekud vic.
Zajem na AM vysilani nestaci - taky je potreba balik penez, kterym to budete financovat. A zatimco u AM ci FM ty naklady rostou v celku linearne s kazdou pouzitou frekvenci - tedy si to kazda stanice plati sama, v pripade DAB si ty naklady rozpocitate mezi vic stanic. Coz z pohledu mensich ci zacinajicich stanic proste smysl dava. Zatimco zvlast na AM se nedoplatite...
46 procent je většina. Děkuji, u mě za F.
Mladí vylezou z mamahotelů, nebo ten jejich bude zrušen z důvodu vysokého věku či úmrtí provozovatelky,. Budou se muset živit sami, od střechy nad hlavou po žvanec na talíři, a na spoustu věcí dostanou jiný pohled. Patrně blízký těm, co si touto procedurou prošli, případně ani mamahotel nepoužívali a od 18 stáli na vlastních nohou. Což bylo u mé generace normou.
No, zrovna tohle bych nechal na "neviditelné ruce trhu", aby zase za drahé peníze, vybrané od občanů, nebyla resuscitována již poněkud zavánějící mrtvolka (ekonomická).
Proc porad prokazujete, ze jste vlastne negramotny a vlastne nerozumite krom jineho ani cesky? ;-) Ja napsal vetsi cast, nikoliv vetsina. Takze si to Fko do indexu zapiste sam, mozna teda rovnou odevzdejte diplom, asi vam ho dali omylem :-)
Mladi az vylezou z mamahotelu, tak budou resit uplne jine veci nez smesnych par korun mesicne na koncesionarskych poplatcich. A o smesnosti te castky mimochodem hovoril i sedmasedmdesatilety Jiri Bartoska vcera v OVM.
Vsak neviditelna ruka trhu to resi a AM vysilace se postupne likviduji. Co zbylo, tak vysila s vyrazne mensim vykonem.
Aha, takže postavit se v 18 letech na vlastní nohy je jakýsi ekvivalent "bakelitového telefonu a vytáčené pevné linky", zatímco nechat se živit rodiči z jejich důchodu je trendy jak nejnovější Samsung?
Jenže, jak jsem už psal, ti rodiče tu nebudou věčně a jejich do té doby bezstarostná (a proto pitomosti vymýšlející) dítka se budou muset na ty vlastní nohy postavit. Čím ve vyšším věku to bude, tím to pro ně bude i těžší. A zpravidla to skutečně vede ke změnám ve světonázoru. Pozoroval jsem ve své "sociální bublině" víc takových případů.
Omlouvám se, skutečně jsem to přečetl špatně.
Až mladí vylezou z mamahotelu, tak zjistí, jak cenná je každá koruna. A zjistí, že doba, kdy leželi na gauči a čuměli na bednu je neodvratně pryč, protože budou mít najednou spoustu dalších povinností, zabírajících čas, takže za těch 150 Kč vlastně nic nemají. Pana Bartošky si vážím, ale přesto s ním nesouhlasím.
Data o sledovanosti vam moc za pravdu nedavaji. Zeptam se na rovinu, proc tady systematicky lzete? Patologicke lhani je nemoc, se kterou byste mel vyhledat odbornou pomoc.
A jak jste schopny vy rozlisit to, jak to budou mit mladi po opusteni toho mamahotelu? A ne, vase zkusenosti z pocatku studii ve vysoke skole zivota jsou v tomhle ohledu k nicemu - kdyz vy jste se osamostatnoval, vsecko bylo jinak. A jen si tu cucate pocity z prstu.
O finanční výhodnosti členství v EU můžete napsat jen to, co vám někdo negativisticky nakukal. Aby hospodaření s dotacemi mělo účel, musí se dodržovat jistá pravidla, jako třeba omezení ploch vinic v EU. Pokud se ale díváte na náklady na získání peněz z EU pohledem plátce koncesionářských poplatků složenkou na poště, nedivím se, že máte takový dojem.
Pokud chtěl Ir něco říci světu a měla tomu rozumět Evropa, použil pochopitelně angličtinu, ale mohl i němčinu, či francouzštinu. Ani Irsko, ani Česko, o své jazyky v EU nepřišly, tak se zdá lživým jen vaše zbytečné rozhořčení.
Je běžné, že se mají věci nazývat pravými jmény, zejména chráněné názvy a technologie, protože bolševik zavedl náhražku másla pod názvem Pomazánkové máslo, kam mnozí výrobci cpali i rostlinné tuky, bylo nutné, v rámci EU, označit tento výrobek správným názvem, aby občané EU nebyli klamáni. Stejně Tuzemský rum, vyráběný z brambor, neměl nic společného s cukrovou třtinou a tak opět bylo nutné matoucí název nahradit a pro zjednodušení u českého občana se tam ta tuzemskost ještě ponechala. Název Tuzemák jistě občany EU nezmate a tak v tom souvislost s nepoužitou cukrovou třtinou nevidí.
Nikoliv, jako "vedecky pracovnik" jste se prave dopustil dalsi dezinterpretace cisla. No to byste se jako vedec mel stydet a fakt jit vratit ten svuj diplom :-) Lidi, co "jen" nemaji jasno proste nemuzete manipulativne zahrnout do skupiny tech, co nejsou spokojeni.
Ekonomický dopad členství v EU je u vás do značné míry hodnocen jako negativní na základě generování kreativním účetnictvím.
Já jsem Ira neviděl/neslyšel, ale podle vámi prezentovaného dojmu moc dobře anglicky nemluvil a i u nás je obvyklé, že ne moc srozumitelná čeština je ve sdělovacích prostředcích doplněna českými titulky. Co z toho je hloupost, je vedlejší.
Je rozdíl mezi peanutbutter (máslo vyrobené z arašídů) a Pomazánkovým máslem, které není vyrobené z pomazánky a co má společného s máslem, přídavné jméno nic neříká. Slova máslo a rum se určitě dají přeložit do všech jazyků, jen možná Eskymáci tyto názvy původně nepotřebovali. A, právě ta "cosi podobnost" by neměla být zdrojem klamavých informací, proto to vadí. Vaše opovrhování zbytkem Evropy, která nemá za mateřštinu češtinu je pro vás typické. Třeba majitelé ochranných známek na to mají zcela odlišný názor a ten váš se opět blíží ke zvyku nerespektování těchto práv v ruských podmínkách.
Tvrdím, že kreativním účetnictvím se taková negativa zamaskovat dají (konec konců, viz i případy různých hochštaplerů s pyramidovými hrami, "zázračnými vynálezy" a pod.). A státní moc (či její ekvivalent) má podstatně lepší možnosti dlouhodobě takové věci maskovat, než osamocený pachatel (jak dlouho třeba s podporou státní moci hlásal své bludy Lysenko, či jak dlouho dělají to samé klimatologové).
A v řadě případů i stačí některá negativa jednoduše ignorovat.
Ir mluvil angličtinou tak špatnou (či nestandardní), že jsem to i já poznal. Titulky byly v češtině. Opravdu nic mu nebránilo mluvit irsky, protože zde byly ty titulky. Ostatně další agitátoři v těchto klipech svými mateřskými jazyky (i hodně exotickými) hovořili. Proto taky tak "vyčníval".
Peanut butter podle evropské legislativy není máslo, protože není vyrobeno z mléka. Pomazánkové máslo z mléka vyrobeno je, akorát v něm není tak vysoký obsah tuku, jako v másle jako takovém (asi poloviční), nicméně má k máslu jednoznačně blíž. Tuzemský rum jsem vysvětlil.
Proč "klamavá informace", když každý člověk vládnoucí češtinou ví, o co jde?
Nevidím sebemenší důvod, proč by to na ochranné známce mělo vadit. Je-li v češtině, stejně ji obyvatelé z ostatních zemí EU budou z 50% pravděpodobností držet vzhůru nohama. Je-li to tam v nějakém cizím jazyce, nic nebrání tomu, aby tam bylo uvedeno třeba "máslová pomazánka" nebo "náhražka rumu z domácích surovin", což ovšem opět nepřeložíte do angličtiny.
A, jak jsem už kdysi uvedl, EU už před mnoha lety, nejspíš záměrně, prošvihla zavedení jednotného jazyka (ideální by bylo rychle a s nejmenší námahou naučitelné esperanto), který by podobné problémy vyřešil jednou provždy a vyřešil by i některé nekompatibility mezi různými jazykovými verzemi bruselských dekretů.
Ale nepomiji. To jen vy jejich vyznam a realny dopad precenujete a dost nadhodnocujete. A to je ponekud rozdil. Ostatne jasnym dukazem toho vaseho precenovani vyznamu lze u tech vinic demonstrovat uz jen na tom, ze kvota pro vysadbu novych vinic nebyla v roce 2023 ani v roce 2022 vycerpana ani z poloviny. Kdyby to mel byt problem, jaky se z toho vy snazite zcela umele vytvorit, tak poptavka po vysadbe prekracuje nabidku - vy pseudo-vedce, co si ani neumi dohledat par cisel driv, nez placne nejaky nesmysl :-)
Nikoliv, vy si ty cisla ani neoverite. Jen generujete hromadu pismenek, co jsou obsahove nesmysly a fakty nepodlozene blaboly o pseudoproblemech, co v praktickem realnem zivote vlastne vubec zadny problem nepredstavuji. Viz ty vase hlody o vinicich - kde rozhodne nejsme ve stavu, kdy by byly kvoty barierou v rozvoji. Ani nemuzou byt - kdyz se nevycerpaji, ze...? ;-) Ale to uz do tech vasich dezinformacnich blabolu moc nezapada, co?
Nebavime se o prebirani rozhodnuti. Ale bavime se o prekopani spoustu veci v systemu. Ono to neni, ze si selektivne vytrhnete jen ta referenda a vse ostatni ze svycarskeho pravniho systemu vynechate, protoze by se vam treba mohly i nelibit ;-) Dost pochybuju, ze mate nastudovany svycarsky system ve vsech jeho detailech.