Ve čtvrtek 26. září se v Praze, v TechSquare, již podruhé sešli „Pioneers Unplugged“. Setkání nese značku podzimního vídeňského „Pioneers Festivalu“ a v podstatě slouží také jako reklama na něj.
Na festival vypraví Seznam.cz „pionýrský autobus“. Chcete-li si touto cestou připomenout školní zájezdy a přitom se lépe seznámit s jinými nadšenci do technologií a podnikání, získáte díky Seznamu dopravu a ubytování v ceně vstupu na festival.
„Pioneers Unplugged“ je pak místní příležitostí setkat se s jinými lidmi s těmito zájmy a vyslechnout k tomu několik přednášek nebo představení projektů.
Podle Lenky Kučerové dorazilo ve čtvrtek do TechSquare asi šedesát až sedmdesát lidí.
Aby děti při výuce nespaly
Jako první vystoupil Ondřej Homola ze společnosti Corinth. Ondřeje jsme zmínili v červnu v souvislosti s jeho účastí na Euro Demo Day. Na „Pioneers Unplugged“ přišel předvést výukové zobrazovací technologie vyvinuté Corinthem. Někdy jsou to interaktivní kreslené příběhy, jindy interaktivní modely třírozměrné, zase jindy je to doplňování obrazu snímaného kamerou tabletu o vyobrazované modely. (Ukázky.)
Corinth prý pracuje asi s patnácti různými technologiemi a řadu z nich si vyvinuli sami. Dospělý by mohl říci: Hezké oživlé obrázky, ale co z toho? Jenže Corinth cílí na uplatnění ve školství, a podle prvních zaváděcích nasazení jsou školáci nadšení. (Ukázky.)
Produkt „Dreamwalk“ je zatím zkoušen ve škole na Brněnsku, a nyní se přidá také jedna škola v Praze. Corinth sice již mluvil se stovkami učitelů nebo zástupců školství — nejen u nás, ale i ve světě — ale didaktickou stránku je stále ještě potřebí dolaďovat.
Dalším posunem dopředu má být teprve dokončovaný „Corinth Classroom“, platforma pro digitální vzdělávání pro Windows 8.
Co odlišuje Corinth od ostatních? Prý to, kolik si dávají práce s tím, aby vymysleli, jak obsah podat didakticky co nejlépe, a pak to, kolik úsilí už věnovali tomu, aby poznali potřeby školství.
Ondřej tvrdí, že JT Haskins z Pearsonu prohlásil, že světově nezná mnoho firem, které umějí podat obsah tak jako Corinth.
Pracujte tvrději než konkurence
Když vstanete v devět a pracovat začnete v jedenáct, jste už půl dne pozadu, hlásá Marcel Vargaeštok
To byla pointa vystoupení Marcela Vargaeštoka, zakladatele školy vaření Chefparade. Právě tvrdé práci, a ničemu jinému, přičítá to, že jeho školy vaření jsou jedničkou na trhu v Česku, na Slovensku a v Maďarsku. Prý nebudete‑li pracovat i o víkendu a ve svátek, někdo jiný bude, a pojedete‑li na dovolenou, někdo jiný nepojede. A když Marcel „tvrdě pracuje“, pak prý pracuje od sedmé ranní do půlnoci. Ale když se ho moderátor Ondřej Bartoš zeptal, zda si Marcel letos udělal nějakou dovolenou, Marcel přiznal, že „teď už tolik nepracuje“…
Podle něj se jen tvrdší prací dostanete dál než konkurence, která může být jinak stejně chytrá, schopná a mít stejně nebo i více peněz.
V době budování vlastního projektu to nejspíše platí: Času máte totiž omezeně — jak proto, že zpravidla máte omezeně peněz, tak i proto, že budete‑li postupovat pomalu, někdo jiný vás snáze předejde. Využívat času tak, abyste projekt dostali co nejdále v co nejkratším čase, se tedy logicky nabízí.
Jenže překročíte-li vlastní možnosti, možná se budete pro únavu pachtit v nepodstatnostech, zatímco vyspalejší konkurence nepřehlédne to podstatné.
A kdybychom to vzali absolutně, jak to ve čtvrtek vyznělo v podání Marcelově, kdybychom všichni jen neustále tvrdě pracovali, nebylo by ani žádné Chefparade — nikdo by neměl čas do ní chodit.
Prvního října bude spuštěn přepracovaný Videoflot
Jako třetí vystoupil David „Havran“ Spáčil, aby stručně představil Videoflot a aby oznámil, že prvního října se (konečně) spustí nová, „ostrá“ verze. O Videoflotu — tržišti spojujícím videotvůrce a zadavatele — jsme na Lupě psali už několikrát.
O chystané nové verzi jsme se s Havranem bavili v rozhovoru vydaném začátkem června. V něm vysvětluje, že zejména rozhraní pro zadavatele se výrazně zjednoduší.
Verze ohlášená na úterý je ta, o které tenkrát říkal, že bude „za několik týdnů“. „Ale víš, jak to je s projekty, na kterých se něco programuje,“ svěřil se ve čtvrtek. „A kdyby to rozhodnutí bylo jen na programátorech, vyvíjíme ještě dalšího půl roku.“ Ale stihli prý udělat si nový back-end tak, aby byl připraven na další funkce, které ještě postupně dovyvinou.
David uvedl, že doposud se na Videoflot zapsalo už 1271 videotvůrců a uskutečnilo se 180 projektů s celkovým obratem zhruba kolem tří a půl milionu korun. Ve zkušebním provozu z toho však Videoflot neměl nic. Teprve nová verze umožní zpoplatnění.
Nakonec se přece jen rozhodli pro model „freemium“ (oproti dřívějším úvahám), že je procesně jednoduchý. Na člověka tak sice vyberou méně, ale zase osloví více lidí. Ale kteří videotvůrci si předplatí, dostanou se k podrobnostem o zakázkách dříve než neplatící.
David vidí příležitost pro Videoflot v tom, že výdaje na videoreklamu prý rostou o 55 % ročně.