S žalobou na podstatně menší společnost jménem Pintrips dopadl Pinterest v zásadě dost špatně. Vadilo mu, že prý svým názvem porušuje obchodní známku Pinterestu, dožadoval se náhrady škody a po soudu chtěl, aby Pintrips nařídil změnu jména.
Podobných sporů najdete v historii stovky, možná i tisíce. Některé z nich k soudu ani nedorazily, většinou se menší startupy či firmy nechtěly pouštět do náročných soudních sporů.
Stejně jako v historii najdete dostatek ukázek toho, že ti velcí si moc servítky neberou. Facebook, který historicky útočí na každého, kdo používá FB, Face, Book, Poke, Wall, 32665 a řadu dalších jmen, je toho ukázkovým příkladem. Svou aplikaci Paper uvedl, aniž by se obtěžoval řešit, že už aplikace téhož jména existovala.
Pintrips nakonec nad Pinterestem vyhráli, ale trvalo to dva roky. Podle soudce Haywooda Gilliama má Pinterest smůlu, odmítl navíc to, že by snad Pintrips nějak mátlo spotřebitele. Co navíc, samotné slovo „pin“ (připnout) bylo podle něj již dříve řadou společnostÍ použito jako sloveso označující připojování jednoho virtuálního objektu k jinému.
Pintrips se původně jmenovali Flightrax a na jméno Pintrips přešli později poté, co jednoho z členů týmu nové jméno napadlo, aniž by věděl o existenci Pinterestu (ke změně došlo v době, kdy Pinterest byl pouze na pozvánky). Což vedlo nakonec soudce k odmítnutí tvrzení Pinterestu, že by snad tento název byl v roce 2011, natož v roce 2012, nějak zásadně známý.
Na rozhodnutí soudce se podílelo i to, že Pinterest a Pintrips mají rozdílné zaměření podnikání i funkčnost. Pinterest, podle soudce, nemá žádnou funkčnost pro cestování, ani nepracuje na funkčnosti, která by umožňovala plánovat cesty.
Pro Pinterest to může znamenat ale jednu podstatnou věc: „pin“ (připnutí) si nemohou nárokovat až tak snadno, jako si (například) Twitter nárokuje „tweet“. A co to znamená pro Pintrips? Pokud jste o nich doteď neslyšeli, tak se to právě změnilo. Zbytečnou snahou Pinterestu, aby nepoužívali jméno, které jenom velmi vzdáleně připomíná Pinterest.