A protože peníze a byznys vítězí nad zdravým rozumem, nedá se současné vysílání poslouchat. Kde jsou ty časy, kdy v R a TV byla reklamě vyhrazena jen mizivá část vysílacího času, vkládat reklamu do programu bylo zakázáno a v tištěné nabídce programů byla reklamní okna vždy vyznačena, takže posluchač byl předem varován a mohl se, pokud o reklamu nestál, podle svých možností zařídit.
Kvalita přijímače ovlivňuje výslednou kvalitu i u digitálního vysílání. "Zapomínáš", že když je mizerný zdroj, tak i s sebelepším přijímačem už výsledek nemůže být dobrý, a o tom psal Milan 81. Naopak nepsal nic o tom, jak mu nepřímo podsouváš, že s mizerným přijímačem je u analogu dobrý výsledek.
Pamětník:
Dnes nikdo. Protože tebou popsané činnosti skoro nikdo neovládá. Když si představím současné ,,kádry" jak staví dům svépomocí, je mi do smíchu. Já sám bych to dokázal a dobře; vyrůstal jsem na venkově a umět devatero řemesel bylo naprosto normální. Dnes je pro většinu mladých jakékoli nářadí smrtelně nebezpečná záležitost.
Ty časy, kdy rozhlas i TV byly pouze státní, reklama neobtěžovala, protože nebylo co propagovat, většina atraktivního zboží byla běžně nedostupná. U komerčních médií plní kasu právě reklama a když se zadavatelům vyplatí, celkem pochopitelně se po zaplnění povoleného času, jako nedostatkové zboží, o něco ještě zdraží.
Popravdě řečeno, nepamatuji si na rozhlasovou reklamu v době, kdy se dal na vesnici postavit rodinný domek bez půjčky/hypotéky. Ona to ale není úplná pravda. Velmi často se na stavbu domku skládala i širší rodina a většinou to nebyl nezištný dar, ale půjčka. Dále se nestavělo podle současných norem, ale dalo se použít téměř všechno, co "dům dal". Pro písek se jezdilo do řeky, ještě horké cihly jsem vybíral přímo z pece, tvárnice jsme vyráběli s popela místní kotelny. Výroba železa a cementu byla dotována, proto i ceny byly dostupné. Dále na stavbě pomáhala celá rodina, někteří členové i o svých dovolených, pracovalo se od nevidím do nevidím a po dobu mnoha měsíců. Často nezbylo na fasádu a i interiér se dodělával později. V neposlední řadě se dal sehnat některý materiál v zaměstnání, kde se ušetřil, ani sehnat služební náklaďák na pár jízd nebyl problém.
Kdo dnes staví tímto stylem? Možná, že dnešní platy a hypotéky umožňují financovat stavby na klíč a není třeba se na své stavbě doslova "strhnout".
V ČST ale už nějaká reklama byla, pan Vajíčko to uváděl......
Já na něj, (Grundig TS 1000), nahrávám dodnes. Každopádně je výsledný zvuk stejný, jako když nahrávám digitálně a nahrávky jsou oproštěny od ,,přidané hodnoty" čili informací, které jsou posluchači k ničemu, ale v digitální verzi umožňují posluchače šmírovat, nebo mu možnost přehrávání, (DRM), zablokovat.
Pro Pamětník:
V tvém příspěvku je pravda pouze to, že reklama neobtěžovala. O tom, co bylo a nebylo atraktivní zboží by se také dalo diskutovat a podle mne je lepší nemít atraktivní zboží a mít plat, který umožnil postavit na vesnici rodinný domek bez nutnosti mít půjčku, nebo hypotéku, než naopak.
Analogově se v FM vysílá i dnes. Já jen reagoval na větu Milan_81:"To byly skvělé časy v analogu, zvuk byl melodický, mělo to barvu, hlas měl intonaci a člověk to velmi rád poslouchal. To co se dnes šíří v pásmu FM-VKV je něco příšerného. Tečka."
Z principu bylo analogové vysílání horší než gramodeska, přijímač to ovlivnil spíše až na úrovni NF zesilovače, reproduktoru a velikosti jeho "bedny". Ano, na magnetofon se nahrávat dalo, ale ten kvalitu zaznamenávaného zvuku ani nezachoval, ani nezlepšil.
Pokud jsem tomu správně rozuměl, je tento článek jen o penězích, souvisejících s reklamou v rozhlase. Proto moc nechápu diskusní příspěvky na úplně jiná témata, jako je způsob a náplň vysílání, duplicita vysílačů, kvalita zvuku a pod..
Kladně hodnotím příspěvek Milan_81, který informuje o svých pravidlech poslouchání hudby, ale to je opět mimo téma článku, pod který to napsal, kromě toho, že se reklamě vyhýbá. Jen je mi líto, že i když neopovrhuje háčky a čárkami, vloudily se mu do textu chyby, které mne na první pohled tahají za oči: "Pak se člověk divý", "Zkrátka dle mě", "Kdopak si vzpomenen"...
Přiznám se, že rádio pro mne znamená jen zvukovou kulisu, která mi po mnoho hodin denně dělá společníka. Proto mi vlastně rozhlasová reklama nevadí, ale dopravní informace často vnímám, jiný zdroj není pro mne tak pohotový a přístupný.
Pokud se týkala vzpomínka na krásný analogový zvuk skutečně doby, kdy se vysílalo v AM, když dnešní FM-VKV je příšerné, tak mé vzpomínky na analog jsou naopak poznamenány šumem, úniky, praskáním,.....