Zjevně jste názorově zamrzl někde max. v osmdesátých letech. Ten učitel samozřejmě nebude známkovat názor (je-li schopný a ten kdo pokládá takové úkoly nejspíš schopný je), ale jeho prezentaci, tedy jak si k němu připravil podklady, jak to zpracoval, jak argumentoval. Takže správný učitel naprosto klidně dá jedničku dvěma zcela opačným názorům a názorům, které jsou v příkrém rozporu s jeho vlastním přesvědčením, pakliže to je správně argumentováno. Tedy zcela dle hesla "nesouhlasím s vámi, ale budu se bít za vaše právo na názor".
P.S.: homosexualita je asi tak stejně (ne)normální jako zrzavé vlasy či zelené oči. Nejlepší přístup je (IMHO) žij a nechej žít, co je ti po tom, jaké má kdo oči, vlasy či koho šuká.
Dávat rovnítko mezi kultury je jako dávat rovnítko mezi jablka a hrušky. Ano, rovnocenně rostou na ovocných stromech, ale tím to tak končí.
To, že země je kulatá, je samozřejmostí pro nás, protože my si to umíme ověřit (a dokonce už i víme, že kulatá není, protože je to zploštělý šišoid). Pro lidi před tisícem let to samozřejmostí nebylo, tedy to byla hypotéza a potenciální politikum (či přesněji - potenciální způsob, jak si zničit nejen vědeckou kariéru, ale i život).
A to, jestli brunety (nebo kdokoliv jiný) mají právo na život, je kupodivu stále věcí politického názoru, jakkoliv extrémního. Což není zase nic tak divného, protože takové věci, jako je vnímané právo na život a hodnota lidského života, se odvíjejí vždy právě jen od aktuálně panujícího společenského a politického zřízení. Před sedmdesáti lety neměl právo na život Žid, před šedesáti kulak, v některých končinách dodnes nemá právo na život ten, kdo věří v jiného boha. Nikde není napsáno, že na ty brunety (nebo možná blondýny) ještě nedojde.
Homosexualita je abnormální. To neříká nic o tom, jestli je dobrá nebo špatná - prostě je jenom abnormální. To jenom někteří lidé mají sklon dávat rovnítko mezi "správné" a "normální" - a nedělám si vůbec iluze, že mezi lidmi, kteří připravují školní osnovy, takoví lidé nejsou.
A kultury si nemohou být rovnocenné už z principu, protože hodnota kultury je vázaná na prostředí, v němž ta která kultura vznikla. Takže, příkladně, kultura kanadských eskymáků je pro beduíny na Sahaře zcela bezcenná, v případě pokusu o její aplikaci dokonce kontraproduktivní. Hodnota kultury tedy vždy závisí na tom, jak moc odlišné je místo jejího původu od místa pobytu pozorovatele. Kultura eskymáků a kultura beduínů se mohou jevit rovnocenné jen někomu, kdo obě dvě kultury sleduje od kavárenského stolku kdesi uprostřed Evropy. ;)
To ze Brunety maji pravo na zivot je jen politicky zalezitost, neni to dane prirodou, pokud je samec a samice cloveka na opustenem ostrove, bez jidla, jeji pravo na zivot konci v momente kdy samci dojde trpelivost bud s jejim stezovanim si nebo trpelivost s hladovkou.
...odpověď na otázku "Co si myslíte o..."?
Ne, opravdu - nebude něco takového svádět k ideologické indoktrinaci a ke známkování na základě názoru? Vždyť už dnes jsme svědky toho, že škola žákům prezentuje výsostně politické názory typu "homosexualita je normální" a "všechny kultury jsou rovnocenné" tak, jako by se skutečně jednalo o fakt a nikoliv o politické přesvědčení autora školních osnov. :-)
Učitel nemůže klást otázky které nelze vygooglovat,protože takové otázky na potřebné úrovni pro studenty neexistují. Bylo by asi směšné předstírat že studenti na SŠ nebo i ZŠ zvládnou zpracovat jako triviální úkol - něco co ještě nikdo na světě nevyřešil a nedal na internet. V podstatě i většina diplomových prací na VŠ úrovni jsou jen kompiláty ze zveřejněných prací, ke kterým jejich autoři zesumírují jakés takés stanovisko.
Takže jediné správné řešení je že učitelé nebudou přijímat jako odpovědi ty texty, které lze vygooglovat z internetu. Dnes už jsou i dispozici akademické programy které dokáží odpovědět zda kontrolovaný text neleží někde na internetu. Přičemž ale i udělat to ručně není takový problém přes řádku Google,stačí obvykle jedna,dvě věty.
Ale, když se bude tvrdě trvat na tom že studenti budou dodávat svůj originální výtvor, tak potom nemusí být nutně jen psaný, může být vytvořen jako multimediální, nebo prezentace s vlastním mluveným komentářem, nebo nějakeho počítačového modelu, nebo třeba webové stránky či facebookového profilu k zadanému tématu. Těch možností je jak se říká vela-a aj ty ajfouny se k tomu dají použít, jen chtít...
ve školách by měl být naprosto zakázán,tak jako používání a nošení tabletů,noteboků a telefonů.Bez netu jsou dnešní mladí nepoužitelní.odpojte internet na týden a nebudou schopni ničeho,děsí mě myšlenka že nás ve stáří bude muset živit dnešní tupá nadutá sprostá neinteligentní mládež.
Pojem vecna diskuse vam nic nerika.
Nabyl jsem stejneho dojmu ohledne deti. Pan rozpravi co vsechno dela s daty ? Proc radeji nerika jak si hraje s detmi, kdyz je ma. Mozna je k nemu manzelka nepusti kuli elektromagnetickemu smogu...
Radeji bych uvital nejaky priklad z praxe kde se mu podarilo pekne propojit realy svet s virtualnim, nez jak se obklopit pristroji, blbnout z toho a ty dalsi povidacky pro sales.
Je fakt ze ze koupit iPad a pak poustet Angry Birds detem nic moc neda, spojit smysluplnost se zabavou je dulezite, stejne jako je dulezite nedelat z deti Apple ovecky.
Nic noveho pod sluncem
Mne hlavne prijde usmevne, ze tento pan si hraje na nejakou celebritu. Apple evangelista, odbornik, mrknete na jeho stranky, me prijde a zavani me to kultem osobnosti. Profiluje se jako velky expert na vsechno. Pritom lide prave ze spolecnosti Apple kteri tvori a jsou ty esa se na webu nijak vyrazne neprezentuji. Cim to asi je, asi to nepotrebuji, je za nima videt opravdova prace. Tady mame prikladny vzorek pseudo novinare a samozvaneho experta na vse, za chvilku bude delat prednasky o medicine a jaderne fyzice. Proboha at radeji uci blondynky s Outlookem a iPhonem a dal se laskave jiz neprojevuje. Myslim, ze sveho karierniho stropu dosahl jako redaktor Mujmac, dal uz je to trapnost nic vic.
Tak dám odpověď za sebe.
Rovnocenost chápu osobně ve stylu má stejnou kvalitu či lépe poři stejných vstupech(informace, prostředí atd.) dávají stejně kvalitní výsledky (přesnost výpočtu, schopnost přežití na severním pólu či na sahaře).
A tady je problém co popisuje Mareš a většina diskutujících nechce chápat (on dal příklad homosexuál vs hetero).
Ale fakt je ten, vezmi 100beduinů vysaď je na za severním pólem 1.prosince a čekej kolik jich přežije a to samé proveď s eskymákem. A můžeš i opačně, eskymáky vysadit na poušti.
Rovnocenní by byli v případě přežití stejného počtu beduínů na poušti a na severním pólu jako eskymáku. Pak jsou rovnocenní vůči sobě. Jiný výsledek ukáže opak.
Krásně to může ilustrovat je rovnocenný soupeř Šebrdle vs ty, když příjde soutěž v 10ti boji? Nebo si řeknete nejste si rovnocenní, ale neznamenáto, že tebe pověsí jako nepotřebného. A toto je myšlení, které se dnes nenosí a protěžujese rádoby "korektní logika" a přitom je to tautologie...
znamka dnesni doby sex je stredobodem sveta, kdyz nemate sex s tim nejpritazlivejsim co vas pritahuje jste loser, kdyz po 20ti letech manzelstvi zena opusti sveho muze a deti s 20ti letym dzigolem je to d-*vka, kdyz opusti muz manzelku s 18ti letou milenku je to kurevnik, ale kdyz po 20 letech hetrosexualniho manzelstvi opusti jeden z paru toho druheho kvuli homosexualnimu sexu je to HRDINA....
Všem pravdoláskařům zde v diskuzi vřele doporučuji nastudovat si osnovy Občanské nauky, Základů společenských věd či jiného podobného předmětu (ŠVP už bývá z lenosti učitelů osekané, RVP méně). Až byste se divili, co se v nich dočtete!
Na takovou snůšku demagogie totiž jinde nenarazíte.
A k tomu dobrému a nedobrému učiteli - zcela jiné nároky klade řekněme středový názor - a zcela jiné pak administrativa diktovaná ČŠI.
Pro společnost je evolučně výhodné, když malá část populace nemá potomky (má tedy více času/energie a proto je obvykle více nápomocná ostatním). Přičemž ona část populace bez potomků se s homosexuální částí společnosti významně překrývá.
Z tohoto pohledu lze říci, že homosexualita je evolučně přirozená čili normální :)
Je neuveritelny cim vsim se jde dnes uzivit. Takove kecy a kraviny, jak tohodle cloveka nekdo muze brat vazne to fakt nechapu. Verim, ze nejsem sam kteremu staci obyc tuzka kus papiru aby zvladnul sverenou praci. Ono je to predevsim o schopnostech a ne o aplikacich do iphonu. Mojim rodicum i prarodicum stacila ingoustovka a papir a byla za nima videt proste hotova prace. Tenhle frikulin nosi tri naramky a meri si snad i svoje kakani!
Oni ale nepotrebuji byt pouzitelni bez internetu a moderni techniky. Blba kalkulacka je dneska dostupnejsi nez pohar pitne vody v rozvojovych zemich. At se uci co je treba. Ne to co si skola mysli je bude treba.
Uz moji generaci skolsky system zmrzacil biflovanim a mechanickym pocitanim. To ze umim rychle scitat je mi k nicemu. Potrebuji sve znalosti prezentovat,spolupracovat v tymu a samostatne rozvijet. Mluvit nakym svetovym jazykem. To opet dnesni skolsky system z dob Marie Terezie neumi.
Váš problém je, že stále dokola neústupně trváte na známkování názoru. Ono se známkuje, jak jsem k názoru dospěl a odpresentoval ho. Úplně stejně nás známkovali při seminářích na technice na výšce, to jsou věci co? Tahle diskuze názorně ukazuje, jak jsou všichni okamžitě ve střehu a chrlí jeden důvod za druhým, proč něco nepůjde!
Snad by bylo nejlépe vysvětlit, jak jsem na výše zmíněnou otázku ("jak se známkuje názor") vlastně připadl. Stalo se tak po přečtení tohoto článku, kde autor, student energetiky, líčí průběh vyučování a známkovací postupy v předmětu ekologie.
"Druhý den učitelka vznesla požadavek, ať vypracujeme o přednášce referát. Určila také nějaké detailnější požadavky, jako například ať uvedeme nějaká ta fakt o vodě a také ať akci zhodnotíme. Zejména zhodnocení akce jsem věnoval velký prostor. Asi je vám jasné, že jsem akci nehodnotil kladně a už vůbec ne tak, jak by si učitelka představovala. Zdůrazňuji, že jsem splnil ostatní formální náležitosti zadání a nebyl jsem vulgární. Za referát jsem dostal 4- a poučení, že takhle teda opravdu ne!"
Tož asi tak.
Mám tak trochu obavu, že na to, aby člověk mohl hodnotit něčí názor, musí být - narozdíl od někoho, kdo má hodnotit něčí objektivní znalosti - především nestranný. A to dnes umí málokdo. Příkladem budiž tato diskuse, v níž osmdesát procent účastníků remcá na můj domnělý (!!!) názor a dvacet procent diskutuje. :-P
Ano, je to odchylka, vyskytuje se i v přírodě, ale není to dědičná choroba, takže když mají homosexuálové děti, pravděpodobnost jejich homosexuality je zhruba stejná jako ve zbytku populace.
Způsob vzniku této odlišnosti není ještě afaik zcela znám, nejspíše se nejedná o změnu v genomu, spíše to vypadá ně nějakou chybu v prenatálním vývoji (běžně existují i jednovaječná dvojčata, kde jedno je a druhé není homosexuální, byť tam tuším nějaká významná korelace je).
"Normálnost" je čistě společenský úzus. Navíc si lidé v tomto kontextu pletou homosexuální chování a homosexualitu, tj. např. homosexuální styk ve vězení neznamená, že je dotyčný homosexuál, podobně tak "módní vlna" homosexuality ve starém Řecku neznamenala, že by tam bylo více homosexuálů.
Každopádně je to prostě "vlastnost" jedince, stejně jako např. ty zelené oči, a v moderní společnosti to prostě patří do kategorie osobních věcí, do kterých je okolí šumák.
Bohužel právě míra homofobie ve společnosti nutí homosexuální komunitu podnikat kroky ke zviditelnění tohoto problému, jakými je např. gayparade, která je jinak samozřejmě naprostou kravinou popírající tu "normálnost", protože žádná jiná skupina se takhle nezviditelňuje. Má to ale samozřejmě původ v homofobní US, u nás je to spíš o upozornění na problémy jinde ve světě.
Nejsem líný, jen mám zmáknuté GTD a nemíním ztrácet čas hledáním informací o člověku, co mne nezajímá :-) Dle projevu v článku to opravdu vypadalo, že nemá děti (malé), jinak by totiž neřešil blbosti se spánkem. ALE třeba to jeho žena zvládá všechno sama a mistr si může hrát s náramkama a optimalizovat svůj spánek, třeba po pár pivech s kamarády.
mlátil od rána do večera,důvod vysoké nezaměstnanosti mladých??zcela jasný!!díky jejich absolutní neschopnosti a tuposti nejsou schopni žádné samostatné činnosti a v zaměstnání jsou spíš přítěží než přínosem.Vidím to denně,je to generace retardů co proseděli celé dětsví u počítače a videoher a v reálném světě neumí nic.Ani držet šroubovák v ruce,co s takovou bandou blbů.
Jenže ten, koho fakta nezajímají, vám na protiargument prostě jenom zopakuje, co už říkal předtím. Případné rozpory ho nezajímají, pro něj je podstatné, že on si to odštrtl jako "hotovo".
Je to o vnitřní motivaci daného jedince. Učitel může rozvíjet motivované - v tom je to určitě přínosné. Ale mám dost pochybnosti, že pro ty, kteří jsou založeni "konzumačně", bude možnost diskuse fungovat motivačně (tenhle typ lidí spíš oceňuje, když mají klid a nikdo po nich nic nechce).