Penta dokončila převzetí VLP, novým šéfem se stal Michal Klíma

3. 11. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Investiční skupina Penta oficiálně vstupuje na český trh. Kromě tištěných titulů si pořídila také několik zajímavých projektů online.

Kromě 100 % ve vydavatelství Vltava-Labe-Press, které vydává regionální Deníky, získala Penta také 30% podíl v mediální agentuře AdActive, 51% podíl v AstroSat Media (Květy, Vlasta, Story, TV Magazín a National Geographic Česko) a už dříve koupila také vydavatelství Tablet Media.

Právě jeho šéf a zakladatel Michal Klíma se podle předpokladů stal novým generálním ředitelem a předsedou představenstva VLP. Klíma má zkušenosti s vedením velkých mediálních domů (v minulosti řídil Lidové noviny, Economii či slovenské Spoločnosť 7 plus).

Od převzetí Tablet Media si Penta podle tiskové zprávy slibuje „nejenom posílení digitálních aktivit vydavatelství, ale také spolupráce s divizí magazínů Astrosat.“ 

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Kromě Klímy v tříčlenném představenstvu VLP zasedne také současná finanční ředitelka VLP Lucie Kočí a zástupce skupiny Penta Investments Dominika Kalinová.

Penta nemá v mediální branži na Slovensku dobré jméno – ať už kvůli podezřením souvisejícím s tzv. kauzou Gorila, nebo kvůli kontroverzním výrokům představitelů firmy. Když Penta ovládla vydavatelství slovenského deníku SME, část redakce nejprve protestovala (Nedáme sa opentať) a později na protest odešla a založila nový Denník N

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).