Konsolidace na poli paywallových řešení pokračuje. Po loňském odkoupení Press+ se teď slovenská firma Piano Media sloučila se společností Tinypass. Firmy to oznámily v tiskové zprávě i na novém společném webu Piano.io.
Nová společnost se jmenuje jednoduše Piano a jejím šéfem se stal dosavadní CEO Tinypass Trevor Kaufman. Ředitelka Piano Media Kelly Leach, která do slovenské firmy nastoupila loni v září, zasedne ve vedení nové společnosti. Majitelé Piano Media v ní získali dvoutřetinový podíl.
Společný podnik má sídlo v New Yorku, pobočky na Slovensku, v Rakousku a Polsku a vývojové centrum v Rusku. Tisková zpráva fúzi vysvětluje globálními posuny médií, která stále častěji vyhledávají řešení pro zpoplatnění online obsahu.
Evoluce paywallu
To je sice pravda, ale málokdo s nimi zatím má výsledky jako třeba New York Times, které před několika dny ohlásily překročení hranice 1 milionu čistě digitálních předplatitelů. V druhém čtvrtletí od nich list inkasoval 47,5 milionu USD (pro srovnání – z prodeje reklamy měly NYT za stejnou dobu 149 milionů USD).
Slovenské Piano se postupem času vyvinulo z původního poskytovatele národního paywallu, který se firmě povedlo zavést v podstatě jen na Slovensku a částečně v Polsku, ve výrobce samostatných paywallů pro jednotlivá média.
Ze strany Tinypass společný podnik získává univerzální SaaS platformu VX spojující funkce různých typů platebních řešení, CRM (Customer Relation Management) systému či analytické nástroje pro sledování výnosů.
Spojená firma má na celém světě více než 1200 mediálních klientů.