Patnáct největších světových značkových Stránek na Facebooku

23. 9. 2011
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Facebook a lidé
Facebook a lidé
Prostřednictvím své Stránky na Facebooku mohou firmy oslovit desítky milionů lidí z celého světa. Jak vypadá patnáct největších značkových Stránek na Facebooku? Inspirují i vás?

1. Facebook – 52 515 346 fanoušků

Trošku paradoxní, 52 milionům z více než 750 milionů se „líbí Facebook“. S trochou nadsázky samozřejmě. Každopádně Stránka Facebooku je jedničkou, co se počtu fanoušků týče – jinak na ní ale nenajdete nic pokročilého – „Landing Tab“ nepoužívá, komunikovat s Facebookem na ní nemůžete a najdete zde jenom rozcestník na různé zdroje informací a části Facebooku, včetně video-přenosů v rámci Facebook Live. O „Photostrip“ se nikdo nestará, stejně jako o některé položky z menu – v „Poll“ například ještě stále mají Valentýna.

2. YouTube – 45 000 508 fanoušků

Dlouhodobá dvojka v žebříčku značkových Stránek na Facebooku si vystačí se základní funkčností bez „Landing Tab“ a vlastní obsah používá velmi málo – pár položek v menu samozřejmě najdete. Nechybí žebříček videí ani aktuální akce „Life in a Day“.

3. Coca-Cola – 34 178 540 fanoušků

Coca-Cola dlouho a aktivně používá „Landing Tab“ a je většinou dobrým příkladem toho, jak je některé věci možné dělat – „call-to-action“ v podobě připomenutí Like/Líbí, odkazy na další sociální média (Twitter, YouTube a Flickr) a samozřejmě rozcestník na další informace o firmě i „produktu“. A pokud si pod menu kliknete na „Více“, tak zjistíte, že tady si někdo opravdu dal hodně práce – přes dvě desítky dalších položek menu s vlastním obsahem.

4. Disney – 28 422 046 fanoušků

Disney ještě nedávno používal jako „Landing Tab“ přehled všech stránek, které má na Facebooku (najdete ho zde) – jde o pěkný příklad toho, jak řešit problém s jednou hlavní Stránkou a desítkami dalších. Přímo z hlavní totiž bylo možné se stávat fanoušky těch dalších. A ještě bylo krásně vidět, kolik fanoušků „celkem“ má Disney napříč všemi Stránkami.

Proč je aktuálně Stránka Disney bez „Landing Tab“, jasné není, ale i tak stojí za podívání – desítky tisíc Líbí, stovky až tisíce komentářů. A nabídka věcí ke stažení v „Disney Downloads“.

5. MTV – 27 830 921 fanoušků

Hudební stanice, rádia, televize, umělci, skupiny, zpěváci, herci to mívají na Facebooku poněkud jednodušší, než klasické značky (a hlavně než „pouhé“ firmy). Není divu, že MTV je skoro na špici se skoro 28 miliony fanoušků. Vystačí si bez „Landing Tab“ a jediné přizpůsobení je v přítomnosti aplikace Hunger Games – nedělají si hlavu ani z „Photostrip-u“, tady proužku s fotkami.

6. Starbucks – 25 083 081 fanoušků

Starbucks dřív Facebook „moc neřešili“ – nepoužívali „Landing Tab“, ale doba se mění, a tak ho už nějakou dobu mají – rovnou v něm můžete přehrávat videa a dozvíte se o tom, že pomocí #psi využívají Instagram. Starbucks byli vždy dost „sociální“ a jejich aktivity se vyplatí sledovat – jsou dobrou inspirací. Zajímavé na jejich stránce je i to, že Zeď zobrazuje příspěvky všech fanoušků a na vlastní příspěvky moc nehledí – nakonec proč ne, vlastní příspěvky Stránky (Page) jsou stejně důležité hlavně jenom pro ty co jsou již fanoušky. A málokde najdete desítky tisíc Líbí a tisíce komentářů pod příspěvky.

7. Oreo – 23 001 210 fanoušků

Oreo ničím nešokuje, obyčejný „Landing Tab“ s připomínkou potřeby kliknout na „Like“ (Líbí) a změnou poté, co se stanete fanoušky, tak to má být. Pár dalších „záložek“ (menu) nabízí například recepty a ukázky reklamních spotů. Tam už najdete více ukázek toho, co je možné ve vlastním obsahu na Facebooku dělat.

8. Red Bull – 22 296 006 fanoušků

Red Bull to zkouší s kreativitou na „Landing Tab“ stránce – pro nefanoušky nabízí hodně jasně viditelné připomenutí toho, že by se měli stát fanoušky. Jakmile to uděláte, nabídne vám obsah – zajímavé je, že Red Bull má jazykové verze, takže získáte obsah v češtině.

9. Converse – 20 046 638 fanoušků

Converse je jedna z mála stránek na vrcholu žebříčku, která si vystačí s čistě základní funkčností Facebook Page. Ani jedna vlastní „záložka“ (zkušenější vědí, že teď už jde o položky v menu). Tisíce líbí a stovky komentářů na některé konkurenty nemají, ale možná je to trochu způsobené provedením – vkládaný obsah nevypadá až tak atraktivně. Síla značky je ale prostě síla značky.

10. Skittles – 19 292 700 fanoušků

Skittles jsou v marketingu takřka legendární, i v digitálním marketingu, takže není divu, že používají „Landing Tab“ – ale až tak kreativní jako jindy (a jinde) v něm nejsou. Poučit se ale můžete, mají Libí tlačítko pro svou Page samostatně ve stránce a nespoléhají se na to, že si někdo vzpomene na nutnost kliknout „nahoru“. Moc to nepotřebují, na Zdi pod příspěvky najdete běžně přes deset tisíc Líbí a komentáře se běžně blíží k tisícovce.

11. PlayStation – 17 271 372 fanoušků

PlayStation využívá „Landing Tab“ v poněkud rozšířenější podobě – můžete dát Líbí přímo na právě nabízenou hru, zúčastnit se hlasování a rovnou komentovat. Od doby kdy Facebook upustil od striktního a omezujícího FBML, je možné v „Landing Tab“ dělat různá kouzla – nakonec je to IFRAME na firemním webu, takže možnostem se meze nekladou.

12. iTunes  – 16 805 212 fanoušků

„Landing Tab“ se základní nabídkou obsahu televizního obsahu, dvě další položky v menu týkající se hudby a hudby/filmů. Na iTunes Page se nic závratného nenaučíte, žádné revoluční nápad. Ani „Photostream“ (foto pruh) není nijak extra využit, ale nejspíš pamatují na jeho údržbu (což nebývá příliš často pravdou).

13. Pringles – 15 479 612 fanoušků

Nechybí upozornění abyste se stali fanoušky, jinak je ale „Landing Tab“ velmi základní a nic pokročilého zde nenajdete. Pringles si vystačí s základní funkčností – nakonec proč ne, příspěvky mají tisíce „Líbí“ a stovky komentářů. Tedy tolik, že už to stejně nikdo nemůže zvládat spravovat, natož číst.

14. Victoria's Se­cret – 15 201 745 fanoušků

Chcete-li si užít módy v podobě spodního prádélka, je Victora's Secret tradiční značkou. Na svém Facebooku využívá „Landing Tab“, tedy přizpůsobenou vstupní stránku, kterou vidí nefanoušci i další možnosti přizpůsobení v podobě několika dalších vlastních stránek. Na jejich vstupní stránce je zajímavé, že na důležité místo staví informaci o existenci aplikace pro iPad a iPhone. Nezapomínají ale ani na získání kontaktů na fanoušky a upozornění na existenci kanálu na YouTube i účtu na Twitteru.

15. Windows Live Messenger – 14 253 859 fanoušků

Windows Live Messenger má Stránku pouze se základní funkčností, nenajdete zde žádnou možnost přizpůsobení – není zda „Landing Tab“, nejsou zde vlastní položky menu, nevyužívá se Photostrip.  Jediné, co je aktivní jsou Diskuze (Discussions), ale tam najdete pouze stovky diskuzí, kterých se účastní uživatelé – hlavně stížnostmi na problémy a nefunkčnost. V takovém množství, že stejně není možné něco takového sledovat, moderovat a jakkoliv řešit – nakonec Facebook pro právě tuto funkčnost Facebook Pages nic rozumného nenabízí.

 Upozornění – počty fanoušků už uvidíte o stovky i tisíce vyšší, než v době psaní článků. Stejně tak najdete vyšší čísla ve screenshotech, než jsou uvedeny v žebříčku. Během minut mohou vzrůst až o stovky. 

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).