No, přál bych jim to, ale proč si myslí, že uspějí v USA, když neuspěli v západní Evropě, ale pouze na trzích střední a východní Evropy? Vyjímám z odkazovaného rozhovoru:
V kolika zemích nyní prodáváte?
Působíme na devíti trzích. V Česku, Polsku, Rumunsku, Bulharsku, Slovinsku, na Slovensku a na Ukrajině. Loni jsme expandovali do Španělska a Portugalska.
Měl jsem dojem, že jste aktivní i na německém a rakouském trhu?
V Německu jsme působili, ale tamní trh je velmi komplikovaný a vyžaduje maximální manažerské nasazení. V té době jsme na to neměli energii a bylo tedy snazší Německo opustit. V segmentu kosmetiky je na trzích západní Evropy velmi těžké se prosadit. Tyto trhy už jsou rozdělené mezi etablované hráče a snaha nabourat jejich postavení vyžaduje obrovské finanční investice.
Ale oni prece stale v nemecku a rakousku eshopy provozuji. Vzhledem k tomu, ze naprosta vetsina sortimentu pochazi ze „sedeho“ trhu a konkretne nemecko a rakousko jsou hodne „policejni“ staty s duslednou kontrolou, tak to nemaji primo spojene s parfums, ale mají tam nastrcene lidi. Je to otazka obchodnich zastoupeni, oficiálních distributoru, prodeje nekterych znacek, testeru apod. Ze na to nemeli kapacitu to dal drzet v DE? Ale nene. Na zapade EU si to hlidaji daleko vice nez ve vychodni evrope atd. Protoze kdyz jim to DE soudy zatrhnou, tak nechaji padnout jen nemecky eshop a samotny firmy parfums se to nedotkne. Reci o tom, ze to prodali a uz to není jejich zverejnovat prece musi a nesmi se k tomu hlasit. Jejich rozhovor byl ok, ale je treba to brat jen a pouze jako PR projekt. Rada cisel a udaju jsou cilene prehnany (at uz podhodnoceny, nebo naopak nadhodnoceny). O pokutach z posledni doby taky pochopitelne nemluvi. Ale PR si vytvorili dobre, to bezesporu. Kazda firma se prece snazi “optimalizovat” svuj medialni obraz. Tak to bylo, je a bude. Soucast marketingu.